Ow ja nog een heugelijk nieuwtje..... Heb met mijn beste vriendin afgesproken samen naar een sportschool op zoek te gaan en dan gezellig er tegen aan te gaan. Ik zag het echt niet zitten alleen de sportschool in te moeten, heb ik een paar maanden gedaan en vond dat echt zo ontzettend saai.
Tips??
Collapse
X
-
Crashdieeten werken zeker niet. De mensen die dat doen vallen tijdelijk af, vaak is dit ook vocht, samen met de glycogeen voorraden in je spieren die leeg trekken. De crashdieeten zorgen voor een jojo effect. Tijdens het dieet val je af maar brengt je stofwisseling helemaal van slag valt soms bijna stil. Na het dieeten gaan de mensen weer normaal eten, dit zonder goed werkende stofwisseling. Met als resulataat nog meer kilo's erbij, dan eraf gingen. Dus niet aan zo'n dieet beginnen..
grtz.Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
Comment
-
Sportschool is een hele goede stap, naast goede voeding is voldoende bewegen ook erg belangrijk voor zowel een goede gezondheid als een normaal en gezond gewicht.
Samen is voor de meeste mensen makkelijker en leuker dus helemaal goed zo, veel succes en plezier!
Comment
-
Zo ben nu drie weekjes verder.
Heb me goed aan het dieet gehouden. Heb soms iets minder gegeten dan de
bedoeling was. Van de drie weken heb ik een dag of vier een paar honderd
calorieen minder gegeten. Naast het dieet heb ik mijn activiteiten verhoogd
van bijna geen beweging naar; drie keer per week een half uur stevig door
wandelen, een keer per week oefeningen (40 minuten) binneshuis, een keer per week fitness 60 minuten, een uur cardio en twee keer per maand klimmen. Wil de activiteiten nog ietsjes opvoeren, wil buiten gaan joggen 1 a 2 keer per week.
De resultaten laten helaas nog op zich wachten.
Ik ben een halve kilo aangekomen en een halve procent in vetpercentage toegenomen.
Ik begin me ergens zorgen te maken.... Wrom val ik niet af???
Van heel weinig eten kom ik aan en "gewoon" eten werkt ook (nog) niet.
Heb van de huisarts voor de zekerheid een formuliertje voor een schildklier onderzoekje gehad. Misschien dat ik daarom lastig afval? Mijn mams en opa hebben allebei een traag werkende schildklier. Maar ok de kans is natuurlijk ook groot dat daar niets mee aan het handje is.
Iemand ideeen? Tips?
Comment
-
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je doelen zijn hoor. Wil je nou afvallen, wil je nou sterker worden,. wil je nou groeien? Wil je een figuurcorrectie?
Als het gaat om gewoon beter (en vooral: bewuster!) met je voeding/ gewicht/lichaam om te gaan is mijn advies: lekker gaan dansen (salsa ofzo!) , veel wandelen of hardlopen, Sonja Bakkertje voor het overtollige gewicht en om beter te leren eten, veel sex, dat soort dingen!
Als je echt wilt gaan BB-en dan slaat mijn advies trouwens nergens op , maar de keus is aan jou... Veel succes ermee!
Comment
-
Originally posted by erwindezwart View PostHet is mij niet helemaal duidelijk wat je doelen zijn hoor. Wil je nou afvallen, wil je nou sterker worden,. wil je nou groeien? Wil je een figuurcorrectie?
Als het gaat om gewoon beter (en vooral: bewuster!) met je voeding/ gewicht/lichaam om te gaan is mijn advies: lekker gaan dansen (salsa ofzo!) , veel wandelen of hardlopen, Sonja Bakkertje voor het overtollige gewicht en om beter te leren eten, veel sex, dat soort dingen!
Als je echt wilt gaan BB-en dan slaat mijn advies trouwens nergens op , maar de keus is aan jou... Veel succes ermee!
En Cindy probeer ook niet onder je behoefte te eten want dan gaat je lichaam zich weer instellen op minder caloriën en bereik je het tegenovergestelde.
Maar waarom je bent aangekomen in vet % kan ik geen zinnig antwoord op bedenken. Misschien idd die schildklier. Maar dan krijg je als het goed is medicijnen van je huisarts en dan vliegen die kilo's er af bij de juiste levensstijl.Groei, Groeier, Groeist
Comment
-
Niet te snel zorgen maken Cindy!!
Je hebt heel lang van alles verkeerd gedaan qua voeding en daardoor is je verbranding volledig van slag. Je kunt niet verwachten dat je lichaam binnen drie weken alweer helemaal normaal is, zéker niet als je ook nog eens tijdens die weken op sommige dagen toch weer minder hebt gegeten.
Je lichaam moet weer het 'vertrouwen' krijgen dat er voldoende voedsel binnenkomt en met regelmatige tussenpauzes, dan pas zal het weer durven te gaan verbranden. Dat je dus eerst even wat aankomt is heel normaal en niets om je zorgen over te maken, dat komt vanzelf weer goed als je maar even doorzet en vooral niet of nauwelijks smokkelt...
Comment
-
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik ga nog maar wat geduld kweken dan he.
Ik hoop dan maar dat mijn lichaam gewoon een beetje moet wennen.
Ga het nog maar weer drie weken de tijd geven en dan weer kijken hoe het ervoor staat. Ik eet, op die paar enkele dagen na, 1750 calorieen op een dag en zo uitgebalanseerd mogelijk kwa eiwitten kh etc. Paar dagen rond de 1400 gegeten, had echt geen trek. Maar het gaat eigenlijk erg voorspoedig kwa eten, heb maar 1 keertje een schaaltje chips genomen en voor de rest niets gesnoept
Erik ik vindt je aanbeveling, mbt het hebben van veel seks, persoonlijk een beetje ongepast.
Comment
-
-
Paar weekies verder:
Ik ben geduldig verder gegaan. Mijn gewicht is van 68.5 naar 70 gegaan tijdens de eerste persiode van het lijnen. Ik heb de weegschaal maar even niet gebruikt omdat ik anders ga lopen stressen Maar afgelopen week had ik het idee dat ik aan mijn lichaam merkte dat het wat strakker aan het worden is. Toen heb ik maar weer de weegschaal gebruikt en weeg nu 67.5 en mijn vetperecntage is ook een klein beetje verminderd - 0,2 procent ten opzichte van begin percentage. Ik geloof dat het begint te werken. Ik heb ook bereikt dat ik minder behoefte heb aan lekkere snacks. Ik eet een stuk gezonder en maak betere keuzes zonder dat ik er al te veel mee bezig ben. In het begin schreef ik alles op wat ik at incl cals eiw. kh. vet. maar dat doe ik niet meer. Ik weet nu wel ongeveer of wat ik eet goed is. Doordeweeks eet ik zo rond de 1500-1700 calorieen aan gezonde producten. In het weekend eet ik 1300-1500 gezonde calorieen en eet ik wat lekkers, klein bakje chips of zoiets. Op deze manier werkt het goed voort mij, voel me er lekker bij. Ik ga nu ook naar de sportschool met mijn beste vriendin. En ben meer blijven wandelen met de hond, nu maak ik lange wandelingen en stap ik flink door. Ik ga nu nog maar andelhalf uur naar de sportschool. We hebben eerst maar ene abonnement voor 1 keer per week genomen. Als we na 6 weken het nog steeds erg leuk vinden dan gaan we wat vaker, verhogen we het abonnement. Stiekem heb ik altijd een droom gehad namelijk de marathon lopen of deels dus wie weet gaat dat nog eens gebeuren, de eerste stapjes zet ik iig al lol
Wil iedereen even bedanken voor de tips en de aanmoediging. Ik zal zo af en toe schrijven hoe het gaat.
Comment
-
Zo te lezen gaat het de goede kant op.
Je moet je niet zo vastpinnen op getallen. Kijk in de spiegel of jij te vrede bent. Dit is altijd de beste manier.
Misschien moet je vaker naar de sportschool gaan om nog betere resultaten te boeken. Als het je lukt om 3x per week naar de sportschool te gaan en je houd je voeding ook nog eens in balans, dan ga je hele mooie resultaten boeken!!
succes!!
gr
Comment
-
Dat je in het begin even aankomt is helemaal niet zo vreemd, het duurt even voordat je lichaam omschakelt. De weegschaal soms een poosje weg zetten is absoluut een goed idee, die getallen zijn alles behalve zaligmakend.
Ik denk dat je nog steeds wat laag zit in je kcal dus misschien zou je moeten overwegen om het nog een keer ietsjes op te schroeven, wel altijd in kleine stappen natuurlijk.
Hoe dan ook heel erg mooi dat het tot nu toe goed gaat, je bent lekker bezig en komt ongetwijfeld een stuk beter en gezonder uit dit 'experiment' dan dat je erin bent gegaan!
Comment
-
Bijna vier maanden verder...
Het duurde even en in het begin kwam ik zelfs twee kilo aan maar ik ben eindelijk aan het afvallen Ik denk, laat jullie even weten hoe het gaat. Succesverhalen horen hier natuurlijk ook. Vier maanden geleden zat ik op een uiteindelijk gewicht van 71 kg en nu weeg ik 63,5 kg Ik voel me daar al veel prettiger bij. Dankzij de tips om toch voldoende te eten en gewoon door te zetten ondanks het aankomen ipv afvallen is het gelukt. Ik ben er nog niet helemaal want ik wil het hier en daar nog wat perfectioneren maar ik voel me wel prettiger en gezonder met de verbeterde eet en leefstijl. Mijn vetpercentage was op het topgewicht 30,2 en nu 26.6 procent. Tot zover mijn succes verhaal, nogmaals bedankt voor de feedback!
gr. Cindy
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
5 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
5 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
6 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 week geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
1 week geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment