Ontbijt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ontbijt

De afwisseling van Cruesli en Muesli komt me tegenwoordig de keel uit en boterhammen gaan er simpel weg niet (effectief) in.

Daarom ben ik opzoek gegaan naar wat anders en heb nu dit geprobeerd: Griesmeelpap. Het klinkt heel ouderwets en goor maar ik vind het best meevallen + het feit dat ik het in de ochtend snel kan wegwerken.

Ik zit nu met wat vraagjes ik heb er nooit bij stilgestaan dus hoeveel kcal is een gemiddeld ontbijt?

Dit zijn de voedingswaarde van mijn 'ontbijtje' (melk niet meegerekent )

Voedingswaarde per 100 ml

100 kcal
    4,0 g eiwit
    12,0 gram koolhydraten
    vet 3,0 gram
    calcium 110 mg

Dit allemaal x5 want er zit 0,5 l in het bakje

Komt dus uit op een 500kcal ik dacht eerste instantie van dat zit wel goed, maar weet het dus niet helemaal zeker..

Mijn eiwitbron worden eieren in de middag. Ik maak de voedingschema in eerste instantie om aan te komen en niet zozeer met een strak trainingsschema. Dus ik hoef niet zoveel op eiwitten te letten maar meer eiwitten is mooi meegenomen dacht ik zo.

Ik wil beginnen met 500-750 kcal boven mijn dagelijkse verbruik wat ik dalijk zal uitrekenen met het programmatje van david.

Nu dus graag comments op mijn "uberontbijt"

Tips voor ontbijt enzo zijn altijd welkom! (andere tips ook )

Hoe groot je ontbijt qua Kcal moet zijn hangt af van de totale behoefte en de verdeling van je voeding over de rest van de dag.

gr

Comment

Dat weet ik

Mijn vraag is wat het gemiddelde kcal aantal van een ontbijt is..

Dus wat is jullie kcal voor het ontbijt?

Comment

Mijn ontbijt is ongeveer 550 Kcal.

gr

Comment

Okay ik dacht er zelf nog aan om er een stuk fruit bij te doen (banaan of appel)

Morgen zal ik beginnen met het echte werk (lees: voedingschema)

Comment

je hebt niks aan die eiwitten hoor, in brood zit ook iets van 12gram eiwit per 100 gram. Daar kun je helaas ook niks mee(aminozuren spectrum)

Ik snap trouwens niet hoe je meet. Pap in ML? dan is het dus al gemixt.. In bambix zit btw 80%KH.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Hoezo kun je niks met die eitwitten?

Griesmeel zit in een bakje klaar om op te eten.. net als vla/yoghurt alleen dan in een plastic bankje

Comment

Ik weet niet helemaal hoe het wetenschappelijk ligt, maar het heeft te maken met het aminozuren spectrum van de mens. Die sluit niet goed aan op de aminozuren waaruit de eiwitten in dit soort producten zijn opgebouwd(als ik het zo goed zeg).

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                  Ik weet niet helemaal hoe het wetenschappelijk ligt, maar het heeft te maken met het aminozuren spectrum van de mens. Die sluit niet goed aan op de aminozuren waaruit de eiwitten in dit soort producten zijn opgebouwd(als ik het zo goed zeg).
                  Klopt helemaal! De palntaardige eiwitten zijn totaal anders opgebouwd met amminozuren dan de dierlijke. De amminozuren die in dierlijke eiwitten zitten passen beter bij die van de mens, een beter passend amminozuurspectrum, dan wanneer je plantaardige eiwitten zou gebruiken.

Daarnaast hebben plantaardige eiwtten een minder goede biologische waarde. Ofte wel ze worden minder goed opgenomen. Daarin tegen heeft het dierlijke eiwit een veel hogere biologische waarde. Dus naast het feit dat het amminozuurspectrum van een dierlijkeiwit minder goed passend is, is er dus ook sprake van een mindere opname van de amminozuren.
                  Dierlijke eiwitten (in zuivel en vlees e.d.) worden daarom beter gewaardeerd voor de myfibrilaire hypertrofie.

gr

Comment

Toch zijn noten wel weer goed, wat is het verschil tussen tarwes en bijvoorbeeld noten?

Comment

In noten zitten veel vetten erg handig om aan te komen dus

Comment

snap ik, maar we hebben het nu even over eiwitten. Wat is er anders aan de aminozuren waaruit noten zijn opgebouwd, dan de amino's waar tarwes uit zijn opgebouwd.

Comment

Het amminozuren spectrum van noten is ook anders dan die van tarwe. Het verschilt van plant tot plant. Sommige plantaardige eiwitten zoals die van noten passen wat beter dan die van tarwe.
                          Maar de voornaamste reden om noten te eten is toch vanwege de onverzadigde vetten.

gr

Comment

Ja klopt, maar er zitten zoveel andere goede dingen in Noten. Arginine, vitamine c, kalium, magnesium, ijzer etc etc.

Comment

dat is mooi meegenomen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X