Voedingsschema beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het is niet alleen beweerd, maar ook onderzocht en bewezen. Dusja, na je training zul je toch echt aan de omelet of melk moeten (bij voorkeur toch de melk, je hebt je simpele koolhydraten nodig na de training).
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je kan wel zonder suplementen hoor! Snelle eiwitten ben ik ook naar aan het zoeken, maar als jij gewoon een grote bak kwark (edit: of melk of ei) neemt kom je iig ook aan je eiwitten en je gaat er niet dood aan dat het langzame eiwitten zijn. Tevens moet je veel dextrose na je training nemen. Á.A.tje of gatorade is in dat geval wel relaxt.
      grtz
      Live your days like they are your last

Comment

Je gaat er ook niet aan dood, maar met tragere eiwitten ga je aan je doel voorbij. Je wilt dat je spieren zich opbouwen, en dat doen ze vooral in die 90 min direct na de training. Als je geen eiwitten hebt die binnen die tijd worden opgenomen zal er ook geen extra spierontwikkeling plaatsvinden, ergo de kwark is zinloos voor dit doel. Op elk ander moment echter is kwark wel goed spul hoor, ik moet ook zonder suppletie aan mijn eiwitten komen. Maar direct na de training kun je echt beter wat anders pakken.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

wat hij zegt
          Live your days like they are your last

Comment

Even vraagje over de hoeveelheid eiwitten
            Er wordt aangeraden om 2,5 gr per kg lichaamsgewicht te nemen. Wordt hiermee bedoelt per kilo vetvrije massa of gewoon het totale lichaamsgewicht?

Comment

Eigenlijk moet je het berekenen aan hand van je vetvrije massa en dan heb je een iets hoger aantal grammen eiwit nodig, maar omdat het een behoorlijk gedoe is om steeds je VVM uit te rekenen en van hieruit weer je eiwitbehoefte, wordt er met 2,5 gram 2,5 gram per kg lichaamsgewicht bedoeld.

sigpic

Comment

Hmm
                Nu ja, volgens de calculator op voedingsbehoefte.nl is mijn eiwitbehoefte 125 g per dag. Maar als ik dan zelf bereken, dus lichaamsgewicht x 2,5 dan kom ik 172,5 uit.
                Klein verschilletje toch

Comment

lol kan mun lach niet meer inhouden litertje is niks drink het in een paar bekers en niet in een teug misschien een optie

Eet smakelijk en gaat je wel lukken.
                  To grow or not to grow that's the question
                  alle kilo's moeten eerst naar binnen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X