kan iemand me helpen met een juist schema op te stellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kan iemand me helpen met een juist schema op te stellen

hallo
    ik ben 21jaar
    ik weeg 51kg
    en heb een vetpercentage onder de 4 procent
    en ik denk dat ik een zeer hoge verbranding heb want ik kan eten wat ik maar wil zonder bij te komen. Ik zou echter wel willen bijkomen maar ik weet niet goed hoe ik ben nieuw met dit alles is er iemand die mij hierbij zou willen helpen ik zou het enorm apprecieren

Is niet zeldzaam. Maak een voedingsschema van minimaal 4000kcal en ga aan krachttraining doen. Blijf ver uit de buurt van cardiotoestellen en dan zou het echt wel goed moeten komen. Lukt dat nog niet ga dan naar 5000kcal per dag.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Tja hetzelfde als met afslanken, maar dan omgekeerd...

Lees de sticky's en bereken je kcal benodigdheid en ga er 500 boven zitten (doe er steeds 500 bij als je nog neit veel aankomt). Neem 2gr per lichaams gewicht in kilo's voor eiwitten, 25% aan onverzadigde vetten en de rest voor koolhydraten. Daarnaast een goed krachtschema opstellen en knallen.

Comment

kan iemand me helpen met een juist schema op te stellen

kan iemand me helpen met een juist voedingsschema op te stellen ik weeg momenteel 51kg en een vetpecentage van onder de 4procent ik zou toch wel naar de 60-65kg willen gaan maar ik heb een snelle verbranding ik eet wat ik wil heel de dag door zonder bij te komen soms val ik zelfs nog af

dit was mijn uitslag met de voedings/energiebehoefte berekening
        Lichaamsgewicht: 51 KgVetpercentage: 0 %Vet Vrije Massa: 51 Kg51*1Basisbehoefte: 1224 Kcal51*24Sporttoeslag: 122.4 Kcal1224*0.1Arbeidstoeslag: 612 Kcal1224*0.5Sportieve arbeidstoeslag: 300 Kcal1224*300------- +Totale dagelijkse behoefte energie: 2258 KcalDagelijkse behoefte Eiwitten: 112 Gram51*2.2)Dagelijkse behoefte Vetten: 50 Gram(2258*0.2)/9Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 339 Gram

kzou begot ni wete hoe ik een voedingsschema zou moete samenstellen is er iemand die me hier grondig zou bij kunnen helpen alvast bedankt

Comment

Heb even je topics samengevoegd, is onzin er twee over te openen. Maak zelf eens een opzetje, dan komen de aanvullingen vanzelf. Complete schema's worden namelijk niet gegeven, als je er zo nodig een kant en klaar wilt zoek dan rond (er staan er echt wel) of ga naar een dieetist.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

2258kcal dagelijks? Dat is verdomd laag als ik je verhaal zo hoor, zou verwachten dat de berekening uberhaupt rond de 2800-3200 uit zou komen.

Zou je wellicht eens kunnen vermelden wat je op een dag eet zowel maaltijden als snoep?

Comment

Calculator gaat op basis van vvm. Aangezien hij aangeeft een snelle stofwisseling te hebben zal dat wel hoger liggen, hoewel het waarschijnlijk ook zo is dat hij gewoon denkt veel te eten (terwijl dat niet zo is) en weinig goede dingen eet.

sigpic

Comment

12 boterhammen,s'avonds petatten groente en vlees ong een normale maaltijd ,drink alleen maar koffie en cola een paar keer per week mcdonalds of quick en tussendoor wafeltjes enzo

Comment

Juist. Je mist volgens mij flink wat eiwitten, en goede vetten. Kijk eens naar het 4000kcal bulkschema van Leo1988 geloof ik.

sigpic

Comment

patat, cola, mcdonalds en wafels??!!!

dit is geen voedsel kerel, alleen lege calorieen.

maak een goed schema met 6-8 maaltijden per dag en verwerk er wat van het volgende in:

brinta
                    melk
                    yoghurt
                    kwark
                    grof volkoren brood + vleeswaren
                    Volkoren pasta/volkoren rijst
                    eieren
                    havermout
                    groenten
                    etc

je DENKT dat je veel eet, maar dat is niet zo. Ik dacht het ook altijd (ik ben iets minder ecto en meer meso dan jij, maar toch). Als je je inname bij elkaar optelt kom je veels te laag uit.

desnoods gebruik je mijn schema als voorbeeld, maar dit ga ik vanavond nog aanpassen omdat het te eenzijdig is. Als het klaar is, post ik het nog wel een keer. 4600 kcal. Daar kom jij denk ik wel van aan.

Alleen niet ineens overstappen van 2600 naar 4600 lukt je waarschijnlijk ook niet.

edit: @ general: inmiddels 4600 kcal
                    Last edited by GeneralIx; 28-08-2008, 21:13.
                    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Ik zou eerst maar eens een schema met die berekende kcal gaan maken en toe passen. Dat is namelijk al meer dan wat er nu gegeten wordt en zou al voldoende moeten zijn. Zo niet ga het per week met 500kcal verhogen tot je wel op het punt komt dat de topic starter wil.

Comment

ik heb mn schema nou maar aangepast. Maaltijd 5 geloof ik heb ik vervangen door yoghurt fruit noten en whey. iets minder koolhydraten nou, maar wel meer variatie en dus ook een breder spectrum voedingsmiddelen

en nogmaals voor de topicstarter: neem het aub niet ineens over, maar verhoog je inname elke 2-3 dagen bijv. met 100-150 kcal. Je kan dit schema (of een ander schema in de voedinssectie) als richtlijn gebruiken. Ik kan je wel vertellen, ik ga echt gruwelijk hard op mijn huidige schema en zoveel extra vet krijg ik (nog) niet
                        Last edited by GeneralIx; 09-02-2009, 16:53.
                        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

ik was vergeten om havermout erin op te nemen. nu gedaan. Wat is dat trouwens een walgelijke slijmerige smurrie als dit uit de magnetron komt. Nu weer ff 80 gram wegwerken
                          Last edited by GeneralIx; 09-02-2009, 16:54.

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                            ik was vergeten om havermout erin op te nemen. nu gedaan. Wat is dat trouwens een walgelijke slijmerige smurrie als dit uit de magnetron komt. Nu weer ff 80 gram wegwerken
                            Meer melk erbij doen Tis even zoeken naar de juiste verhouding, maar dan heb je niet die smurrie...
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

hehe oke dan. hoeveel melk doe jij erbij? ik doe een halve liter (of 600 ml ofzo) voor 80 gram havermout, en dan nog een kwart liter voor die 20 gram brinta

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X