Cutten of bulken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten of bulken?

Hallo,

ik heb een vraagje over mijn voedingspatroon. Weet niet of dit in deze discussie past maar vond het ook een beetje onzin om er een nieuwe discussie voor aan te maken.

Mijn doelstelling is om groter maar vooral ook strakker te worden. Mijn vraag is wat ik het beste kan doen aan de hand van mijn stats. Bulken en dus groter worden of cutten. Wellicht eerst bulken dan cutten? Wie heeft er advies? Kon geen bevredigend antwoord vinden bij de andere onderwerpen.

Mijn stats:
    Leeftijd:21
    Lengte: 1.90
    gewicht: 88
    Vetpercentage: 21% (is veel maar ben absoluut niet dik, kan wel een stuk strakker)

Bij voorbaat dank

Zou eerst duiken naar een procent of 8 en dan bulken tot 13 en dan weer terug.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by raaf View Post
      Hallo,

ik heb een vraagje over mijn voedingspatroon. Weet niet of dit in deze discussie past maar vond het ook een beetje onzin om er een nieuwe discussie voor aan te maken.

Mijn doelstelling is om groter maar vooral ook strakker te worden. Mijn vraag is wat ik het beste kan doen aan de hand van mijn stats. Bulken en dus groter worden of cutten. Wellicht eerst bulken dan cutten? Wie heeft er advies? Kon geen bevredigend antwoord vinden bij de andere onderwerpen.

Mijn stats:
      Leeftijd:21
      Lengte: 1.90
      gewicht: 88
      Vetpercentage: 21% (is veel maar ben absoluut niet dik, kan wel een stuk strakker)

Bij voorbaat dank
      Ik zou een eigen topic aanmaken.

Comment

Originally posted by quibus View Post
        Ik zou een eigen topic aanmaken.
        Heb ik even voor hem gedaan.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

wel hoog bf man als je 15 had, had ik je het advies gegeven hard doorbulken maar nu kun je denk ik toch beter voor de cut gaan
          een dag niet getraind is een dag niet geleefd

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Heb ik even voor hem gedaan.
            haha ik las het terug en dacht damn nou heb ik wel een heel stomme omerking gemaakt, en toen las ik dat jij het had verplaatst hehe.

Comment

@ GeneralIx
              Van 21% ineens terugcutten naar 8% is wel veel. Misschien is 15% niet beter? Anders gaat ie wel heel schriel worden.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

@ophaler, dat is nochtans wat ik ook gedaan heb, heb nog wel niet op 8% gezeten maar binnen 2 maand zal ik daar wel zitten.

Het verschil was dat ik echt dik eruit zag met mn 20-25%BF en dat hij er niet dik mee uitziet (vind hij zelf, kan er niet over oordelen). Het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen, ik wilde nu eindelijk eens mager zijn in de zomer, iets wat me nog niet veel zomers is gelukt, bulken tot 15%kan ik hierna zoveel ik wil

Dus mijn ontopic antwoord is: doe waar je je zelf goed bij voelt, maar als je nu al 21%BF hebt en je ziet er nog niet dik uit, dan gaat dit wel heel snel beginnen komen denk ik als je er nu nog 4% aanbulkt.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  @ GeneralIx
                  Van 21% ineens terugcutten naar 8% is wel veel. Misschien is 15% niet beter? Anders gaat ie wel heel schriel worden.
                  Is wel waar, maar als je cut tot de 15 heb je weinig bulkruimte waardoor je kort erna weer mag gaan cutten.

sigpic

Comment

Ik zat zelf persoonlijk te denken om eerst nog wat te bulken om vervolgens een periode te cutten zodat ik rond juni wat strakker ben. Ben bang dat als ik nu eerst ga cutten tot bijvoorbeeld 15% en vervolgens weer ga bulken, ik niet genoeg tijd heb om vervolgens in juni weer lager te zitten in mij BF.

Indien bulken/cutten, hoeveel weken dien ik dan te bulken/cutten?

Comment

Ik zou gaan cutten en tegen de zomer zo laag mogelijk in het vet proberen te zitten. Spiermassa zul je kunnen behouden/aanzetten als je tussen door af en toe 1-2 weken 200-400kcal boven onderhoud eet en dan weer verder cut.

6weken strak cutten/2 lichte bulk en dit blijven doen tot je laag genoeg in het vet% zit.

Comment

Als je nu begint met cutten mag je blij zijn als je in juni op 15% zit kerel!
                        Het is niet zo dat je een maandje cut dat je dan gelijk veel % gedaald bent hoor vergis je er niet in!! het is niet zo makkelijk als het lijkt! Met bulken het zelfde verhaal!! Zou gewoon beginnen met cutten wel goed afbouwen met je kcal!!

grtz.
                        Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

ik denk dat je op nog veel minder als 15 kunt zitten als ie nu begint te bulken.

In het begin krijgt je lichaam zo'n grote impuls dat je heel veel verliest en daarna vertraagd het pas. Mits een ijzersterke wilskracht is volgens mij de 12% zelfs haalbaar.

Comment

Ik zou niet perse gaan cutten omdat de zomer eraan komt BB is een meerjarenplan en effe snel cutten voor de zomer is imo geen goed plan.

Comment

Originally posted by Spectral View Post
                              ik denk dat je op nog veel minder als 15 kunt zitten als ie nu begint te bulken.

In het begin krijgt je lichaam zo'n grote impuls dat je heel veel verliest en daarna vertraagd het pas. Mits een ijzersterke wilskracht is volgens mij de 12% zelfs haalbaar.
                              Ik denk dat je bedoeld als die nu begint te cutten spectral!

Je moet ook rekening houden met het afbouwen van kcal! Dan ben je ook al weer een paar weken verder! En niet ieder lichaam is het zelfde Spectral! Jij bent er goed vanaf gekomen met cutten dat zeker! Maar ik bijv. ben in 2 maanden maar 2% kwijt geraakt met een streng voedingsschema en 3keer in de week cardio!! Maar als je er voor 100% zou het wel kunnen al vind ik zelf te snel gaan het is dan zeker niet gezond meer te noemen van 21% na 12% in 3 maanden!!

grtz.
                              Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X