Originally posted by quibus
View Post
Cutten of bulken?
Collapse
X
-
Oke super hier kan ik egt wat mee.
Ik zal eerst langzaam afbouwen in kh om vervolgens te cutten. Vraag abosoluut niet iemand een schema opstelt maar zou het fijn vinden als iemand een linkje ofzo kon plaatsen naar een schema op deze site die ik hiervoor zou kunnen hanteren.
Dan nog een vraag betreft trainen. Ik ben nu alleen maar krachttraining aan het doen. Moet ik in mijn cut periode ook cardio opnemen? Zo ja hoeveel, wanneer? voor of na trainen?
Bij voorbaat dank
Comment
-
Originally posted by raaf View PostOm compleet te zijn, train nu:
Maandag: borst, schouders, buik
Dinsdag: 3 kwartier Spinning, buik
Woensdag: Biceps, rug, buik
Donderdag: Triceps, Benen, buik
Is Spinning wel/niet goed? wanneer eventueel cardio (indien nodig)
Probeer bijv als het kan op Ma, Wo en Vrijdag te gaan. En dan 2-3 dagen waar je niet krachttraint even 30 min cardio te doen. (Lijkt mij)
Comment
-
Originally posted by fitnessfreak View PostIk denk dat je bedoeld als die nu begint te cutten spectral!
Je moet ook rekening houden met het afbouwen van kcal! Dan ben je ook al weer een paar weken verder! En niet ieder lichaam is het zelfde Spectral! Jij bent er goed vanaf gekomen met cutten dat zeker! Maar ik bijv. ben in 2 maanden maar 2% kwijt geraakt met een streng voedingsschema en 3keer in de week cardio!! Maar als je er voor 100% zou het wel kunnen al vind ik zelf te snel gaan het is dan zeker niet gezond meer te noemen van 21% na 12% in 3 maanden!!
grtz.
4wekenx3maanden=12weken x 1kg = 12kg
en 12kg zal bij een beginnelijk ongeveer overeen komen met 12%BF mits hij er nog deftig bij traint (bij mij toch alleszinds)
Dus gezond kan het volgens mij wel?? En afbouwen heb ik eigenlijk niet gedaan, net zomin als ik nu heb opgebouwd, direct 500-600kcal verschil en ben er niet slecht mee geweest vind ik zelf.
Comment
-
Ik ben het met de stelling eens dat bodybuilding een meerjarenplan is. Als je doel is zo veel mogenlijk vet te verliezen voor de zomer moet je NU gaan cutten en niet ophouden voordat je tegen de 10% loopt (en dat is zeker pas rond of na Juni). Wil je het rustig aan doen dan stel ik voor dat je gaat cutten tot je op de 14 of 15% zit, dat onderhouden een maandje en dan weer rustig spiermassa opbouwen met een kleine bulk (zo ben je toch niet te vet gedurende de zomermaanden en heb je toch nog redelijk wat spiermassa). Cut vervolgens weer terug naar 12% en gebruik vanaf oktober de winter om goed te bulken. Ga in het voorjaar vervolgens weer cutten, etc etc.
Enfin, da's mijn strategie ieder jaar.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
bulken is bullshit,sorry hoor maar dat bulken heb ik nooit begrepen.
ik heb ooit bij een sportschoolhouder getraind die zei frans;als je echt wil groeien dan
moet je alles opvreten wat je in je klauwen krijg ,dus dat deed ik.
na een paar maanden keek ik in de spiegel en zag ik een walgelijk buikie over jeans hangen en dacht bij mezelf ,ik geloof niet dat
dit helemaal mijn bedoeling is.
dus daar ben ik snel mee gekapt.
en geloof me groeien en droog blijven dat kan gewoon.
eiwitrijk en koolhydraatarm eten heeel simpel,gewoon elke dag een liter eiwitshake
en niet gierig zijn gewoon zo dik als yoghurt maken en oh ja creatine werkt ook echt
combinatie eiwit en creatine geweldig en de rest zit gewoon in je normale gezonde voeding.
als je wil weten wie hier lult, ik begon te trainen op mijn 16de en ben nu 44 en train nog steeds thuis, ik heb vroeger heel wat scholen gezien incl die van mezelf.
thuis trainen is goedkoop je hoeft niet de deur uit en kan gewoon op feestdagen en ook s avonds om 11 uur.
wil je weten wie ik ben kijk op me hyves (frans van der wegen)
Comment
-
goed..frans, welkom van mij kant allereerst. Verder, heb je posts gelezen. Ik denk dat je na al die jaren trainen idd wel weet waar je het over hebt. Vergeet alleen niet dat wat voor jou werkt niet op iedereen van toepassing is.
In dit geval: Voor de één werkt bulken super, voor de ander wat minder.
Aan de andere kant is de uitspraak van je sportschoolhouder dat je 'alles moet vreten waar je je handen op kunt leggen' vrij vaag. Bulken is boven je onderhoudsbehoefte eten, maar wel 'schoon'. Lees de sticky's over cutten en bulken er maar op na.
Ongecontroleerd schransen geeft idd een dikke pens..
Verder, om nou elke keer te benadrukken wat je hyves is geeft enigzins de indruk (naar mij althans) dat je nogal aan het vissen bent naar complimenten.Achievements comes in cans, not can'ts.
Comment
-
Bulken en cutten onzin? Het moge duidelijk zijn dat er vele varianten te vinden zijn van het hoe/wat er van. Zo heb je de variant waar Spectral mee bezig is op moment dat je 2 weken bulkt en 2 weken cut. Je hebt de traditionele 12-16 weken het 1 of het ander waarbij je schoon eet boven onderhoud. En je hebt de manier van de pro's maar die gebruiken zoveel steroiden dat het niet gek is dat zij zich volproppen tot een walrus en dan pas cutten.
Maar hoe je het ook wend of keert als je echt progressie wilt moet je een variant van bulk/cut hanteren. Ga je een halfhartige hybride vorm doen ben je over een jaar nog bezig. Het is mogelijk, maar alles behalve efficient. Het eerste trainignsjaar of 2 kan je er nog mee weg komen, maar daarna...vergeet het maar. En de meesten die zulke halve maatregelen hanteren zijn zelden groot en merendeels van die simpele "atletische" figuurtjes die denken dat ze groot zijn. Prima als je zo'n smal figuurtje wilt, maar als bodybuilder heb je er geen fuck aan.
Comment
-
Bulken is een must als je groot wilt worden. En voor wat betreft je vettoenamen, dat is onvermijdelijk. Wat wel te vermijden valt is de hoeveelheid vet die je aanzet. op tijd ingrijpen heet dat, zodat je het niet te ver laat komen. de rest weer netjes er af cutten.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
frans heeft gelijk
ik ben het met frans eens dat orinaire gevreet zoals men dat bulken noemt ik vind dat ook waanzin. Een mooi lichaam met spieren komt niet voort uit gevreet en koolhydraten. een evenwichtig dieet zou meer op zijn plaats zijn. Iemand die bulkt kan misschien wat meer spiermassa creeren in de borst en armen maar hoe zit het met zijn buikspieren. Het gaat om het totaalplaatje en niet alleen om spiermassa in armen en benen
Comment
-
Originally posted by wiseguy View Postik ben het met frans eens dat orinaire gevreet zoals men dat bulken noemt ik vind dat ook waanzin. Een mooi lichaam met spieren komt niet voort uit gevreet en koolhydraten. een evenwichtig dieet zou meer op zijn plaats zijn. Iemand die bulkt kan misschien wat meer spiermassa creeren in de borst en armen maar hoe zit het met zijn buikspieren. Het gaat om het totaalplaatje en niet alleen om spiermassa in armen en benen
Als je in de bulk zit zie je je buikspieren minder ja omdat er een laagje vet op zit, maar dat betekend niet dat ze niet groeien! Waarom denk je dat pro's 10.000 kcal per dag vreten dat? Voor de gein?Shut Up And Squat!!! Status: Cutten
Comment
-
Met de term Bulken/Cutten hebben de meesten meteen zo'n extreem zwart/wit beeld. Heb dit al op verschillende plekken geprobeerd uit te leggen, maar je komt er gewoon niet door bij zulke gasten.
Ja de profs vreten enorm veel. Maar die hebben steroiden waardoor ze sneller spiermassa er voor krijgen. En in de cut weten hun nog spiermassa (in grammen en niet meer kilo's) aan te zetten door die middelen.
Voor de meeste bodybuilders hier is schoon bulken beter. Je gaat niet ladingen junkfood weg werken ivm de gezondheidsklachten die het kan geven. En omdat de meeste geen zin hebben in heel lang te cutten zullen zij ook niet al te veel bulken en veel vet% aankomen.
En mensen denken ook nog steeds dat je per see 12-16weken moet bulken of cutten. Maar er zijn ook andere varianten waarbij je een paar weekjes net boven onderhoud eet en dan tijdje er onder. Je bent dan ook aan het bulken/cutten al is het in mindere mate. En je zal ook in mindere mate spiermassa gainen op die manier, waardoor het veel langer duurt eer je eens "breed" bent. Het is net wat je wilt en hoe snel.
Comment
-
Originally posted by erikv View Postgoed..frans, welkom van mij kant allereerst. Verder, heb je posts gelezen. Ik denk dat je na al die jaren trainen idd wel weet waar je het over hebt. Vergeet alleen niet dat wat voor jou werkt niet op iedereen van toepassing is.
In dit geval: Voor de één werkt bulken super, voor de ander wat minder.
Aan de andere kant is de uitspraak van je sportschoolhouder dat je 'alles moet vreten waar je je handen op kunt leggen' vrij vaag. Bulken is boven je onderhoudsbehoefte eten, maar wel 'schoon'. Lees de sticky's over cutten en bulken er maar op na.
Ongecontroleerd schransen geeft idd een dikke pens..
Verder, om nou elke keer te benadrukken wat je hyves is geeft enigzins de indruk (naar mij althans) dat je nogal aan het vissen bent naar complimenten.
ow sorry hoor ,dat ik schrijf kijk op me hyves .
maar volgens mij laat jij hier ook een foto van jezelf zien??!!
en als ik als 18 jarige jongen hier iemand tegen kom die een beetje bijdehand
zit te pennen dan zou ik denken wie is dat dannn.
dus vandaar.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
6 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment