Dit goede wekte mijn interesse na het lezen van de zoetstofthread. Het is op dit moment helaas nog onduidelijk of aspartaam nou wel of geen gezondheidsnadelen kent. Stevia is echter een alternatief wat gezondheidsvoordelen kent.
Om een stukje te citeren:
Een tweetal links met meer info:
AFpunt Pointless Forum | Filosofie | Poezie | Kunst | Gezondheid | Spiritualiteit | Stevia als suikervervanger
Stevia - suikervervanger
Stevia kan je ondanks de Europese wetgeving (die het middel om vage reden niet als voedingsmiddel toelaat) wel gewoon kopen. 3,5gr stevia staat gelijk aan 1kg suiker qua 'zoetkracht'. 50gr stevia kost 14,-
Steviamarkt voor stevita en stevia
Ik ga het binnenkort iig proberen
Om een stukje te citeren:
De voordelen van stevioside als zoetstof zijn talrijk: het is 100% natuurlijk, stabiel, bevat geen calorieën, reduceert tandbederf en het kan worden gebruikt door diabetici, fenylketonurie-patiënten (een stofwisselingsziekte die een streng dieet vereist; deze patiënten mogen bijvoorbeeld geen aspartaam - een kunstmatige zoetstof ter vervanging van suiker - gebruiken), mensen met overgewicht, en natuurlijk ook door iedereen. Hoge concentraties stevioside verlagen de bloeddruk bij hypertensie, terwijl de biochemische parameters van het bloed niet veranderen. Er werden nooit nadelige effecten waargenomen, en het nemen van stevioside had geen invloed op de mannelijke potentie. Daarenboven bezitten hogere steviosideconcentraties mogelijkheden voor de behandeling van type 2 diabetes.
AFpunt Pointless Forum | Filosofie | Poezie | Kunst | Gezondheid | Spiritualiteit | Stevia als suikervervanger
Stevia - suikervervanger
Stevia kan je ondanks de Europese wetgeving (die het middel om vage reden niet als voedingsmiddel toelaat) wel gewoon kopen. 3,5gr stevia staat gelijk aan 1kg suiker qua 'zoetkracht'. 50gr stevia kost 14,-
Steviamarkt voor stevita en stevia
Ik ga het binnenkort iig proberen
Comment