Wat moet ik eten om per dag aan 2800 Kcal en 140g/eiwit te komen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat moet ik eten om per dag aan 2800 Kcal en 140g/eiwit te komen?

Ik heb een beetje zitten rekenen en doen maar kom er niet uit.

Eeen beetje hulp ken ik wel gebruiken (A) maar ik ben vooral benieuwd naar iemand zijn schema. Meschien kan ik daar wat van opsteken om zo beter te gaan eten. Op en aanmerkingen zijn meer dan welkom. Ik heb dagelijks zo'n 2800 Kcal en 140 gram eiwit nodig.

Dit is mijn etens patroon:

S'ochtends: (veel) brinta/3 boterhammen

Tussendoor: 2 boterhammen (snijworst) + 0.5l melk

S'middags: 4 boterhammer (snijworst) + 0.5l melk en fruit

Tussendoor: fruit

Savonds: gewoon aardappelen (2 of 3) veel groente en vlees

Ik hoop veel leerzame tips en schema's te zien

savond's vor het slape 500 gram magere kwark, en kipfilet/kaas op je boterham
    en veel melk

Comment

Originally posted by nickydebeer View Post
      savond's vor het slape 500 gram magere kwark, en kipfilet/kaas op je boterham
      en veel melk
      Ok, dan ga ik dat in de gaten houden!

Comment

gast, je schema is echt 3 duizend keer kut.

1) hoeveel is veel brinta?
        2) meer koolhydraten. Snijworst? you GOTTA be shitting me
        3) idem. Fruit naar de ochtend of na de training
        4) fruit dus verplaatsen. Verder zuigt deze maaltijd kont. Waar zijn alle vetten koolhydraten en eiwitten???
        5) 2-3 aardappelen lijken me te weinig

neem ook nog 500 gr kwark voor het slapen.

je zegt dat je hebt zitten rekenen maar er niet uit komt? zet alles is neer tot waar je bent gekomen (in een excell bestand met de voedingswaarden erbij). Onmogelijk dat als je in een excell bestand bezig bent geweest, voedingswaarde etc hebt opgezocht, je er niet uit komt. Verder staan er veel schema's in de voedingssectie (ik heb er zelf ook een aantal geplaatst, waar ik snoeihard op ben gegaan. Ik weet niet of ze er nog staan)
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Weg met die snijworst. Da's veel te vet! Vervangen door kipfilet of rookvlees.
          Verder bij je fruittussendoortje ook wat eiwit eten.
          Trouwens, bekijk je hele schema nog maar eens goed want hij suckt!
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Ok, das duidelijk

Mja ik ga wel even naar een goed voedings schema zoeken. Dan me daar even aan houden!
            Moet hier wat van leren he daarom zette ik hem hier neer

Comment

Hey Braai,

je eet al 5x en dat is helemaal niet verkeerd. Maak er zes keer van en je zit zelfs helemaal goed!

Vervolgens wordt het zaak om je maaltijden goed in te vullen. Hier zijn meerdere opties voor.

Leuke middelen die je hiervoor kan gebruiken zijn de eetmeter die hier ergens in een thread staat (kan je gewoon invullen, dat ding rekent alles voor je uit) en de formule van punani in zijn q&a of die van mij in mijn thread. Zelf maar even zoeken.

goede eiwitbronnen:

kip
              ei-eiwit
              mager rundvlees
              whey
              kwark
              huttekase
              tonijn
              koolvis
              magere melk

succes en zelf even op zoek naar de eetmeter

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                Hey Braai,

je eet al 5x en dat is helemaal niet verkeerd. Maak er zes keer van en je zit zelfs helemaal goed!

Vervolgens wordt het zaak om je maaltijden goed in te vullen. Hier zijn meerdere opties voor.

Leuke middelen die je hiervoor kan gebruiken zijn de eetmeter die hier ergens in een thread staat (kan je gewoon invullen, dat ding rekent alles voor je uit) en de formule van punani in zijn q&a of die van mij in mijn thread. Zelf maar even zoeken.

goede eiwitbronnen:

kip
                ei-eiwit
                mager rundvlees
                whey
                kwark
                huttekase
                tonijn
                koolvis
                magere melk

succes en zelf even op zoek naar de eetmeter
                Super! hier kan ik wat mee. ik ben zelf nu ook een schema aan het maken met dit er zoveel mogelijk in. Zal hem neerzetten als hij klaar is.

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-eetmeter.html

daar staat de eetmeter in, onmisbaar.

Comment

Zou ik jou schema eens mogen zien. Ben wel benieuwd eigenlijk.

Comment

Wat ik je gemaild heb:

je moet het dus zelf even in de eetmeter stoppen om te kijken wat mijn. Mijn behoefte heb ik trouwens vastgesteld aan de hand van bijgevoegde excelsheet (zelf gemaakt)

maaltijd 1: drie volkoren boterhammen, 4 gebakken eieren in pam met 1 eigeel, op 1 boterham appelstroop, 1/2 bak magere naturel kwark
                      supplementen: drie visolie caps, 1 vit c1000, 1 hoog gedoseerde multi vit, 1x glucosamine (1500mg)

maaltijd 2: 100 gr havermout, 30 gr whey (samen in shakebeker en mixen met water), 1 appel

maaltijd 3: 2 boterhammen met pindakaas (gezonde vetten), 1 bakje tonijn (150gr) op water, 200 gr rauwe groente (meestal wortel, tomaat of komkommer)

maaltijd 3: 100 gr havermout, 30 gr whey

maaltijd 4: 60 gr rijs (ongekookt gewogen), 200 gr groente (meestal rauwkost), 100 gr mager vlees of vis
                      supplementen: 3 visolie caps

maaltijd 5: 4 gekookte eieren, alleen het eiwit

maaltijd 6: 1/2 bak kwark met wat zoetstof en kaneel

Dit schema absoluut niet 1 op 1 overnemen! Dit is adhv van mijn behoefte en mijn lichaam. Je kan hem echter wel als indicatie gebruiken. Verder heb ik een e-book toegevoegd wat je in mijn optiek echt gelezen moet hebben!! Adhv dat boek heb ik de excelsheet ook gemaakt. Als je je vet% niet weet kan je je behoeft aan kcal grofweg uitrekenen door je gewicht * 32 te doen en daar afhankelijk van je doel wat bij op of af te doen (20% erbij of er onder)

Succes!

Comment

dat is een mooi schema

Comment

Als ontbijt zou je wellicht hetzelfde kunnen nemen als ik.

50gram brinta, 50gram havermout, 40gram whey, 0.5liter melk, een banaan en 3 volkoren boterhammen met kaas en ham.

Hier maak je natuurlijk een heerlijke shakie van... beste oplossing voor als je weinig tijd hebt smorgens.

Comment

3 boterhammen met kaas en ham in de blender?? Euh...
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                              Als ontbijt zou je wellicht hetzelfde kunnen nemen als ik.

50gram brinta, 50gram havermout, 40gram whey, 0.5liter melk, een banaan en 3 volkoren boterhammen met kaas en ham.

Hier maak je natuurlijk een heerlijke shakie van... beste oplossing voor als je weinig tijd hebt smorgens.
                              ham is matig als broodbeleg, vaak redelijk vet en vol met conserveringsmeuk. Kaas is al helemaal een no-go. Boordevol vet en zout. Laatst ergens een leuk stuk gelezen dat je beter een broodje kroket kan eten :P

@sterkste:

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X