Water/Drinken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Water/Drinken

Gegroet ;] Ik had even een vraagje over water...

Sinds 1 week ben ik overgestapt op alleen nog maar water te drinken (zo'n 5a6 liter per dag). Wel krijg ik nog melk binnen, met mijn 1e ontbijt (bakkie brinta) en na de workout (shake), maar ik vroeg me af of dit wel verstandig is. De grootste reden was omdat ik een dieet heb opgesteld voor mezelf en ik vind het nogal makkelijk als ik niet alle drank (non alcoholic, alcohol drink ik niet) erbij moet gaan tellen en water reinigt toch het bloed, maar mis ik hierdoor iets? Ik dronk altijd veel vruchtensappen bvb maar daar in de plaats van neem ik nu 2 maal daags Totaal Dagravit. Is er nog een minimum aantal iets wat ik hierdoor niet binnen krijg oid?

Feedback is appreciated ;]
    Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Weet niet hoe actief je in het dagelijks leven bent en hoeveel je zweet, maar 6 liter water per dag is erg veel. Als je in de bouw werkt, kan ik erin komen maar met een kantoorbaan zou ik wat terugschroeven.
    Verder zul je niks te kort komen als je je vitaminepilletjes blijft slikken, en de kcal die je mist door vruchtensap te vervangen door water maar weer aanvult.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Te veel water is inderdaad niet goed, dan kan je wel een dagravit suplement nemen maar de meeste vitamines zijn in water oplosbaar en het lichaam neemt maar een geringe aantal op de rest plas je uit. daarbij kijk uit met de vitamines A, D en E die zijn in vet oplosbaar en die kunnen gaan stapelen., en dat is ook afhankelijk in hoeverre je je lichaam belast. inderdaad wat generalIx al aangaf is 6 liter voor iemand die in de bouw werkt en veel transpireerd wel okay. Daarbij valt het wel mee dat water je bloed reinigd hoor dat is ook afhankelijk hoe hoog je bezinksel/ eventuele ontstekings reacties die je hebt of in hoeverre je verzuurd... Bepaalde voedingstoffen hebben juist een reinigende werking maar alleen met weater kom je niet ver... Ik zou het toch herzien.. echt kwaad kan het niet maar je spoelt ook te veel weg aan mineralen en natriums wat weer krampen kunnen geven. En alleen met synthetische vitaminessuplementen kom je er ook niet hoor. 1ding.., je houd je nieren en lever wel lekker schoon! maar overdone vind ik het wel! Je kan je op den duur wel slapjes en futloos gaan voelen misschien...
      Succes verders!
      Last edited by FENDER; 11-05-2008, 07:20.
      Hijs fijn!

Comment

Was laatst een stuk in het nieuws dat het schromelijk wordt overdreven de hoeveelheden water die we nodig hebben. Heb er toen geloof ik ook een topic over gemaakt. Dessalniettemin voel ik me prima bij 2,5 a 3 liter per dag. 5 a 6 is veel en waarschijnlijk ook echt TE veel.

Comment

Ik zit op ongeveer 5 liter vocht per dag maar daar reken ik ook de vruchtensappen, thee, koffie en melk bij. Als het gaat om puur water drink ik rond de 2 liter per dag.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Werk niet zo intensief, sta en loop de hele dag - security. Maar die 5-6 liter water is wel goed verspreid opzich hoor, drink ongeveer 1 glas per uur ofzo - ben 18 uur wakker en dat is dan zo'n 200ml per glas. 18x200=3600 (3.6l) klopt wel zo'n beetje aangezien ik ook wel 2 liter water drink tijdens het trainen, en ongeveer elke dag train dat ik kan.

Maar dat is dus eigenlijk te veel? Qua slapjes en futloos moet ik zeggen dat ik daar absoluut geen last heb, sinds maandag zit ik aan de 6-7 maaltijden per dag dus krijg genoeg binnen ;p

Denk dat ik qua vocht wel op de 7-8 liter zit per dag, maar vergeet niet dat ik redelijk groot ben ^^
            Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

ik heb zelfs gelezen dat mensne door watervergiftiging dood zijn gegaan.
              Als je te veel water achter overslaat in 1 keer, dan kan dat zelfs dodelijk zijn.
              Heb er wel eens wat over gelezen, of het waar is mag joost weten

Comment

Ja ok maar dat waren heel wat liters in een korte periode;
                InsideGamer | Hardware | Wii | Vrouw overlijdt na uit de hand gelopen Wii-wedstrijd

Comment

Hebben we idd al een topic over met daarin een link naar alle algemene en specifieke info over water. Is nog maar een paar weken geleden.Was precies dezelfde vraag.
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Mja ik zag em toevallig onderaan deze topic, mijn excuses daarvoor, ben nog maar net op de forum en ook al heb ik al veel topics gelezen waren deze alleen op de 1e pagina en die viel net op de 2e pagina I guess ;x

Mijn dank voor de reakties; het lijkt mij dat het niet schadelijk is, met mate ;p Wellicht kan ik een paar glazen water op de dag vervangen met een gezond sapje dat wel past in mijn schema ;]

Bedankt nogmaals.

Comment

Zou wat minderen op je training, lijkt me makkelijker. Blijf je dorst houden neem dan een drankje tijdens je training als aquarius ofzo. Is dorstlessender dan gewoon water.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Makkelijker in welke zin? Vertraagd/verminderd/verhinderd het de prestatie?

Comment

Omdat ik absoluut geen fan ben van sap, en dan water vervangen door sap... Daarom lijkt het mij beter om wat minder te pakken bij je training.

sigpic

Comment

Okay ik zal kijken hoe het gaat op 1 liter ;] Wellicht als ik steeds minder cardio ga doen kan het op 1 vlesje ;>

Comment

1 liter ging prima, ik doe nu alleen nog maar 10 minuten cardio als warmup (dit aangeraden door mijn vriendin die niet wil dat ik blessures oploop ^^) dus dat is 1 fles van 500ml in het eerste kwartier en dan een 2e voor tijdens de krachttraining.
                              Ben verder ook wat gedaald met m'n dagelijkse waterconsumptie buiten de trainingssessie en heb dat aangevuld met wat meer melk door de shakes.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X