newbie tips

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• newbie tips

Ik zie de laatste tijd de meest creapy dieeten voorbij komen. Dus na Q and A maar ff wat over voeding zetten.

1- bepaal je doel(cut/bulk/lean bulk)
    2- reken behoefte uit: gewicht x 2 x16 (100kgx2=200x16=3200kcal onderhoud)
    3- lean bulk +200kcal bulk +500-1000kcal.
    4- let op een genoeg vetten!!!! bijna elk dieet mis ik ze!!
    5- let ook op voldoende proteine.. bijna alle dieeten staan vol met kh.

dieet suggesties:
    ontbijt:
    kh= havermout/brinta/brood/nutrix/rozijnen
    pr= whey proteine/melk/ei/ brood beleg(kipfilet,rosbief,kalkoen filet)
    vet= walnoten/cashenoten/pindakaas

overige maaltijden:
    kh: brood/rijst/rijstenwafels/havermout/brinta/nutrix als complex
    kh: snelle carbs(fruit of vitargo/dextrose/maizena)
    pr: vis,vlees,gevogelte,ei,melk,whey proteine
    vet: walnoten/cashenoten/pindakaas. Maar doe ook simpel door vette vis zoals makreel,zalm of ei.

Eet 6x per dag. Eet de meeste carbs bij ontbijt, voor en na trainen. De rest van de dag heb je daar minder behoefte aan. Neem altijd minimaal 100gram van je proteine bron!!!!

Originally posted by punani View Post
    Ik zie de laatste tijd de meest creapy dieeten voorbij komen. Dus na Q and A maar ff wat over voeding zetten.

1- bepaal je doel(cut/bulk/lean bulk)
    2- reken behoefte uit: gewicht x 2 x16 (100kgx2=200x16=3200kcal onderhoud)
    3- lean bulk +200kcal bulk +500-1000kcal.
    4- let op een genoeg vetten!!!! bijna elk dieet mis ik ze!!
    5- let ook op voldoende proteine.. bijna alle dieeten staan vol met kh.

dieet suggesties:
    ontbijt:
    kh= havermout/brinta/brood/nutrix/rozijnen
    pr= whey proteine/melk/ei/ brood beleg(kipfilet,rosbief,kalkoen filet)
    vet= walnoten/cashenoten/pindakaas

overige maaltijden:
    kh: brood/rijst/rijstenwafels/havermout/brinta/nutrix als complex
    kh: snelle carbs(fruit of vitargo/dextrose/maizena)
    pr: vis,vlees,gevogelte,ei,melk,whey proteine
    vet: walnoten/cashenoten/pindakaas. Maar doe ook simpel door vette vis zoals makreel,zalm of ei.

Eet 6x per dag. Eet de meeste carbs bij ontbijt, voor en na trainen. De rest van de dag heb je daar minder behoefte aan. Neem altijd minimaal 100gram van je proteine bron!!!!

nice going punani

Comment

Originally posted by punani View Post
      De rest van de dag heb je daar minder behoefte aan. Neem altijd minimaal 100gram van je proteine bron!!!!

Mooie uitleg idd Punani.
      Alleen die laatste regel vat ik even niet van die 100 gram?
      Who's the Chef

Comment

Ik heb er nog wat aan toe te voegen.
        Je bent wat vergeten, je hebt ontbijt en overige maaltijd, maar ik mis het stuk over " voor het slapen gaan "

Neem dan langzame eiwitten in de vorm van magere kwark of caseine shake.

Comment

Originally posted by Been View Post
          Mooie uitleg idd Punani.
          Alleen die laatste regel vat ik even niet van die 100 gram?
          Bijvoorbeeld 100gr kipfilet.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

De beste regel is naar mijn mening regel 1. Ik kan het ook niet vaak genoeg zeggen: Bepaal eerst je doel. Als je dat niet eerst doet zit je blind achter het stuur.

Als je eenmaal je doel hebt bepaald moet je ook zorgen dat je ten alle tijden (zeker in de moeilijke tijden) sterk gemotiveerd blijft. Lees veel tijdschriften zoals Flex of muscle&fitness om er ook in je rust genoeg mee bezig te blijven, hang foto's of posters op van fysieken die jou inspireren en hang voor mijn part je voedingschema op een prikbord op of plak hem op de koelkastdeur (de beste optie) zodat je niet makkelijk in de verleiding komt te smokkelen.

De rest van de regels zijn behoorlijk specifiek bodybuilding (ga je voor strongman dan is je BF een minder grote zorg) en dienen met zorg gevolgd te worden.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Bijvoorbeeld 100gr kipfilet.
              Dat is het niet Gen.

Lees maar wat hij schrijft.
              Who's the Chef

Comment

Dat bedoelt hij wel denk ik, echter waarom het er staat.

Verder prima uitleg en goed om weer eens genoemd te hebben.

Comment

Nice post, mis alleen nog een percentuale verhouding tussen eiwitten carbs en vetten over een maaltijd / over de dag - zoiets als 35% 40% 25% ofzo ;] Of misschien 40% 30% 30% als ik de -carbs +vetten in jou post goed versta ^^

Thx punani!
                  Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Originally posted by qbane View Post
                    Nice post, mis alleen nog een percentuale verhouding tussen eiwitten carbs en vetten over een maaltijd / over de dag - zoiets als 35% 40% 25% ofzo ;] Of misschien 40% 30% 30% als ik de -carbs +vetten in jou post goed versta ^^

Thx punani!
                    Kan hij ook niet geven. Is persoonlijk. Ben zelf een grote fan van wat meer vetten (% of 30+), maar er zijn er ook een hoop die nog steeds in hun broek schijten bij het horen van "vet", dus die prefereren een andere opzet.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ook een fan van meer vetten...

en ik bedoel idd 100gram kipfilet/100gram tonijn ect. je ziet vaak brood met 2plakjes kipfilet.

Comment

Nog een tip: meer groenten en fruit eten. Ik zie vaak bij schema's enorm weinig groente en fruit staan. En als ik het zie staan is het elke dag hetzelfde. Wissel gewoon af.

Je kunt echt niet alles uit multi's en sups halen.
                        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Fruit is slecht tijdens een cut (het is niet voor niks het eerste dat je uit je schema flikkert zodra je gaat cutten), behalve direkt na het trainen ivm de insuline piek en dat je lichaam het meteen gebruikt om de glycogeen voorraden aan te vullen. Op elk ander moment is het alles behalve slim om in de cut fruit te zetten. Te grote kans dat het omgezet wordt in vet. Haal je vitaminen tijdelijk maar lekker uit multivitaminen&Mineralen van o.a. De Tuinen en andere merken die niet tot nauwelijks chemisch bewerkt zijn. Dus niet van de kruidvat die is te chemisch en belast je lever e.d. te veel.

Groente alleen de groene zoals selderij, bloemkool, broccoli etc. Vanwege de vezeldichtheid kost het lichaam meer moeite deze te verteren waardoor je meer verbrand. En selderij is ook vochtafvloeiend.

Comment

Tijdens het cutten zou ik ook de inname van eiwitten verhogen van 2 a 2.5gr per kg lichaamsgewicht naar 3-3.5. Daarnaast onverzadigde vetten omhoog naar 30%. Qua kcal is uit proberen. Zelf neem ik gedurende de dag voldoende om niet in te storten. Dan kijk ik hoeveel ik voor en na het sporten nodig heb om niet duizelig e.d. te raken. Mocht het dan zo zijn dat er nog kh over is neem ik 35gr per overige maaltijden.

@Punani
                            Zou willen dat ik meer kh kon gebruiken e.d. zoals jij aanraad, maar me kcal onderhoud laat dat nog niet toe

Al moet ik zeggen dat met me huidige 2050-1750 cycle zit te denken om het over een tijd te verhogen naar 2350-2050

Comment

Selderij smaakt echt walgelijk vriend. Ik heb het geprobeerd, maar ik hou het liever op gesneden paprika.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X