Het probleem is dat veel mensen het allemaal te moeilijk maken door er allerlei onzin bij te verzinnen.
5x Eten om massa te kweken...
Collapse
X
-
Originally posted by Misterfit View Postzo simpel is het ook weer niet hoor, maar het is hier wel duidelijk dat de topicstarter niks heeft doorgelezen. Maar hij zou wel moeten, want hij is de gene die het schema moet maken, wij geven alleen commentaar op zijn schema
maar dan alsnog vond ik het niet echt duidelijk, blijkt.
Groetjes Dennisrules are ment to be broken
Comment
-
Originally posted by saint Denis View PostTja helaas kan ik mij hier niet in vinden, want ik heb diverse topics gelezen en vraag gesteld tevens heb ik een voedingswijzer gekocht en natuurlijk de berekening gedaan op de website uit een STICKY.
maar dan alsnog vond ik het niet echt duidelijk, blijkt.
Groetjes Dennis
stap 1
je behoefte bereken ( hoeveel kcal, hoeveel gram vet, kh en eiwitten)
stap 2
doel bepalen
stap 3
schema maken, hierbij letten op:
- gelijkmatige verdeling van de voedingstoffen, zorg dus dat je vetten eiwitten en kh gelijkmatig verdeeld over de maaltijden.
Dit geld niet voor 1 uur na de training en voor het slapen gaan. na de training moet je vetten zoveel mogelijk mijden. Voor het slapen gaan alleen ( langzame ) eiwitten nemen, zo min mogelijk vet en kh. Dingen die je dan kunt eten zijn magere kwark, caseine shake of magere vissoorten.
- belangrijkste momenten van de dag.
Het ontbijt.
Probeer hier:
*Snelle eiwitten te nuttigen. In de vorm van een whey shake, bcaa of een andere snelle eiwitten bron.
*Een stuk fruit te eten
Ook is brinta of havermout goed om mee te beginnen.
Verders zou je hier ook volkoren brood kunnen eten.
Na de training neem ik altijd havermout met magere melk, maar denk dat hier mensen nog wel tips hebben wat je daar nog meer zou kunnen eten.
Nu gaan we het even hebben over brood. Als je brood neem, dan neem bij voorkeur volkoren brood. Laat wit brood links liggen. Bruin brood zou eventueel nog kunnen, maar je loopt gevaar dat het gewoon wit brood met een kleurtje is.
Dingen die je als beleg op het brood kunt doen:
*kipfilet
*kalkoenfilet
*tonijn
*zalm
*rosbief
*pindakaas
*filet american ( zover ik weet dan )
Hoor graag van andere of dit nog aangevuld kan worden.
Dingen die je niet op het brood moet doen:
*salami
*(smeer) kaas
*alles met chocolade
*boterhamworst
*gebraden gehakt
*ontbijtspek
Tja eigenlijk bijna alles wat ik boven bij de dingen die mogen niet genoemd heb.
Dan de dingen die ik ook vaker zie verschijnen en die ook niet veel soeps zijn:
*ontbijt koek
*liga
*fruit reep
* cruesli ( let op dit is geen normale muesli, het klinkt gezond, maar dat is het niet)
*kaas
*kristal suiker ( bruine suiker, bastatd suiker en rietsuiker vallen hier ook onder. Neem zoetstof als je het toch zoeter wilt hebben.)
verders probeer de verzadigde vetten laag te houden. Het mag niet meer dan 20 gram per dag zijn. dus probeer bronnen van onverzadigd vet te eten. Deze zitten in ondere:
*Vette vis ( iedere dag een paar visoliepillen nemen kan ik alleen aanraden)
*pindaakaas
*noten
*lijnzaadolie
gebruik voor het bakken, zonnebloem olie of olijfolie.
Om even een voorbeeld te geven van hoe je de kcal moet verdelen.
behoefte 2700 kcal.
doel massa kweken
benodigde kcal 3200
ontbijt
700 kcal
maaltijd 2
450 kcal
maaltijd 3
450 kcal
maaltijd 4
450 kcal
trainen
na de training meteen dextrose en whey eiwitten nuttigen.
250 kcal
1 uur later
600 kcal
voor het slapen gaan
250 a 300 kcal
Zorg ervoor dat je om de 2 a 3 uur wat eet.
Verders probeer gevarieerd te eten, dus niet alleen vullen met brood bijvoorbeeld.
ook moet je zorgen dat je voldoende vitamine en mineralen binnen krijgt.
Eet daarom ook veel groenten en 2 a 3 stukken fruit per dag.
Ook voor fruit geeft het regels, deze alleen bij het ontbijt, voor en na de training eten.
Mocht je niet aan voldoende vitamines en mineralen komen, neem dan een vitamine pil bij het ontbijt in.
Verders probeer als je dorst hebt water of thee te drinken, tijdens de training zou je ook iets met snelle suikers kunnen drinken.
stap 4
post je schema hier en laat eventuele fouten corrigeren door ons.
stap 5
test je schema en kijk hoe je lichaam erop reageert en pas je schema zo aan totdat je het gewenste resultaat ziet.
Nou mensen, ik heb een heel verhaal geluld. Mocht ik onzin vertellen of hebben jullie er nog iets aan toe te voegen, twijfel dan niet om me te verbeteren/ aan te vullen.
Ik hoop dat je nu wel aan de slag kan saint denis.
EDIT: dit stappenplan is gericht op masse kwekenLast edited by Misterfit; 01-07-2008, 20:58.
Comment
-
Originally posted by Nex- View PostInderdaad 7 keer per dag eten is beter. Rijst, pasta, groente, vis, kip, tonijn, fruit, melk, brinta, havermout, whey, nootjes, rundergehakt, eieren, pindakaas en noem maar op.
Veel succes gewenst.
Comment
-
Originally posted by saint Denis View Postvolgens calculator kwam ik op 2900 en volgens berekening van kcal kwam ik met dit schema op 3300.
Helaas kan ik niet zoals anderen de hele dag eten door werk en moet ik zodoende
2 maaltijden vervangen met een snel iets.
Ieder geval bedankt.
tevens wil ik wat tegen de mensen zeggen die altijd gelijk andere afkraken als zij iets posten om ook de kennis te verkrijgen van het gebeuren lichaam en fitness.
Ik begrijp best dat sommige van jullie zeer fanatiek over hun hobby zijn en zodoende andere mensen een beetje dom vinden overkomen als zij een echte beginnersvraag stellen ondanks het feit dat de informatie in een sticky staat helaas heeft niet iedereen na het lezen van een sticky door hoe je schema of oefening of whatever eruit moet zien ze zien er de logica gewoonweg niet van in.
En vragen dan om hulp van anderen.
Het is dan uiterst a sociaal om zodanig te reageren dat de beginner de volgende keer denkt maar beter niet meer een vraag te stellen want ik kom dom over, want uiteindelijk is dit forum voor kennis overdracht van de een naar de ander.
Vind jij je eigen veel te slim voor een beginnersvraag of zit je niet lekker in je vel vanwege whatever, reageer dan niet op de discussie of reageer met een grapje zodat de vrager lachend denkt ha dat was eigenlijk wel een domme vraag zeg achteraf.
Of als je een antwoord geeft zeg dan niet van : nee dat is fout maar leg ook uit waarom het fout is en wat jij hebt gedaan of doet om het wel goed te krijgen dan helpen we elkaar veel beter.
toch?
groet dennis
Helemaal mee eens..., het maakt het niet toegankelijker op om vragen te stellen als sommige zo bot reageren. Iedereen is ergens begonnen en ook de zogenamde ervarende trainer!!!Hijs fijn!
Comment
-
Originally posted by FENDER View PostHelemaal mee eens..., het maakt het niet toegankelijker op om vragen te stellen als sommige zo bot reageren. Iedereen is ergens begonnen en ook de zogenamde ervarende trainer!!!
kom nu eens met een concreet voorbeeld.
Want als je fff de moeite doet om info op te zoeken, kun je ook met een redelijk schema komen.
Wat je ook beweerd, saint denis heeft niks goed door gelezen, want in iedere topic staat dat je de kcal goed moet verdelen, genoeg eiwitten moet eten en ik kan nog wel meer dingen opnoemen. Geen wonder dat sommige zeggen, alweer zo'n iemand. In plaats om toe te geven dat we ergens gelijk hebben, krijgen we gezeik.
Heb echt geen moeite om je te helpen en denk de andere hier ook niet, maar wat troep is, is troep. Feit is je schema is troep of hoe had ik het moeten zeggen. Het schema is niet helemaal goed? heb je daar wat aan?
Dus ga eens wat moeite doen en ga niet beweren dat je niks kon vinden, zo moeilijk is het gewoon niet. Genoeg topics met wat te eten voor het slapen gaan, wat te eten bij het ontbijt, genoeg topics met voedingschema's, genoeg waar beleg instaat dat je kunt gebruiken.
Srry, maar moest dit even kwijt.
Comment
-
Originally posted by Misterfit View PostNu heb ik genoeg van dit gezeik, we proberen alleen te helpen.
kom nu eens met een concreet voorbeeld.
Want als je fff de moeite doet om info op te zoeken, kun je ook met een redelijk schema komen.
Wat je ook beweerd, saint denis heeft niks goed door gelezen, want in iedere topic staat dat je de kcal goed moet verdelen, genoeg eiwitten moet eten en ik kan nog wel meer dingen opnoemen. Geen wonder dat sommige zeggen, alweer zo'n iemand. In plaats om toe te geven dat we ergens gelijk hebben, krijgen we gezeik.
Heb echt geen moeite om je te helpen en denk de andere hier ook niet, maar wat troep is, is troep. Feit is je schema is troep of hoe had ik het moeten zeggen. Het schema is niet helemaal goed? heb je daar wat aan?
Dus ga eens wat moeite doen en ga niet beweren dat je niks kon vinden, zo moeilijk is het gewoon niet. Genoeg topics met wat te eten voor het slapen gaan, wat te eten bij het ontbijt, genoeg topics met voedingschema's, genoeg waar beleg instaat dat je kunt gebruiken.
Srry, maar moest dit even kwijt.Hijs fijn!
Comment
-
Originally posted by FENDER View PostBeste Misterfit., mij best hoor., ik maak me er niet zo druk erom en ondanks de sticky's die er zijn met zeer nuttige info's kunnen mensen toch gewoon discussie's aangaan en vragen stellen? Vragen zijn nooit dom ookal staat het misschien uitgelegd in de topic's.. enfin ik kan het mij wel voorstellen waarom saint dennis het zo ervaarde ondanks het advies van anderen en de goede bedoelingen van jou/jullie... . maar goed., voor mij klaar zo... Laten we het leuk houden aub... al dat heftig reageren enzo... breath in and out
Ik vind gewoon dat je tegen kritiek moet kunnen.
Als iemand dik is, dan zeg je niet dat ze dik is en dat je het niet aantrekkelijk vind. Maar als die zelfde persoon kritiek wil, dan zeg ik het wel.
Hij vraagt wat we van het schema vind en ik kraak zijn schema af en niet hem, fouten worden gemaakt dat snap ik.
Maar staat in de stickies niet dat je alles goed verdelen enzo? hij heeft wel wat gelezen, maar volgens mij niet goed. Maar eigenlijk vond ik ook niemand bot reageren, vandaar dat ik het gezeik ook niet snapte
but i got over it en we zijn graag bereid om iedere beginner te helpen ( ben zelf ook nog een soort van beginner )
Comment
-
Originally posted by Misterfit View Postik ben niet boos hoor, ik zeg gewoon keihard hoe ik erover denk.
Ik vind gewoon dat je tegen kritiek moet kunnen.
Als iemand dik is, dan zeg je niet dat ze dik is en dat je het niet aantrekkelijk vind. Maar als die zelfde persoon kritiek wil, dan zeg ik het wel.
Hij vraagt wat we van het schema vind en ik kraak zijn schema af en niet hem, fouten worden gemaakt dat snap ik.
Maar staat in de stickies niet dat je alles goed verdelen enzo? hij heeft wel wat gelezen, maar volgens mij niet goed. Maar eigenlijk vond ik ook niemand bot reageren, vandaar dat ik het gezeik ook niet snapte
but i got over it en we zijn graag bereid om iedere beginner te helpen ( ben zelf ook nog een soort van beginner )
Waarschijnlijk lees jij alleen wat je wilt lezen want ik heb toch echt duidelijk vertelt dat ik heb gezocht op bodynet een boekje heb gekocht en op internet algemeen heb gezocht.
En even een oude wijsheid over jouw manier van reageren:
HET IS NIET WAT JE ZEGT MAAR HOE JE HET ZEGT
ps: doe niet zo gestressed want cortisol bevorderd de spieraanmaak niet! het breekt het juist af dit had je kunnen lezen op bodynet.rules are ment to be broken
Comment
-
Originally posted by saint Denis View PostWaarschijnlijk lees jij alleen wat je wilt lezen want ik heb toch echt duidelijk vertelt dat ik heb gezocht op bodynet een boekje heb gekocht en op internet algemeen heb gezocht.
En even een oude wijsheid over jouw manier van reageren:
HET IS NIET WAT JE ZEGT MAAR HOE JE HET ZEGT
ps: doe niet zo gestressed want cortisol bevorderd de spieraanmaak niet! het breekt het juist af dit had je kunnen lezen op bodynet.
Alhoewel ik ergere schema's heb gezien.
Maar goed het gaat eigenlijk ook niet meer hierom, je schema lijkt em nu belangrijker dan deze eindeloos durende discusie. Heb je al iets aangepast en wat met de tips gedaan die we je gegeven hebben?
Zou bij jou wel wat voorzichter gaan antwoorden en niet zeggen dat het troep is als het troep is. We willen niet dat jou cortisol ook omhoog schiet, dat kunnen we niet hebben
Comment
-
ik probeer het een 1 maand op deze manier, mocht het resultaat teleurstellend zijn dan ben jij de eerste die het hoort.
Groet dennis
PS: Veel van jullie hebben goede bedoelingen en ideeen daar ben ik van overtuigd alleen sommige kunnen het wel iets subtieler overbrengen.
en mochten jullie ideeen/sugggesties hebben om de stickies te verduidelijken stuur Falstyr dan even een bericht hij is hier namelijk mee bezig!
rules are ment to be broken
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
5 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
5 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
6 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
1 week geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment