Ook mijn voedingsschema weer eens neergooien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ook mijn voedingsschema weer eens neergooien

maaltijd 1: 3 volkoren boterhammen, 5 gebakken eieren met 1 geel, 1 appel

maaltijd 2: 130 gr havermout, 35-40 gr whey, 250 ml water, soms een appel

maaltijd 3: 150 gr tonijn, 3 boterhammen met een dun laagje pindakaas, 100-200 gr groente

maaltijd 4: 130gr havermout 35-40 gr whey

maaltijd 5: 60 rijst (of was het nou 80.......shit dat maakt druifje altijd klaar), 200-250 gr groente, 100gr mager vlees (vaak tartaar) of koolvis.

maaltijd 6: 4 ei-eiwitten

maaltijd 7: 30 gr havermout met kaneel en zoetstof en water (in de magnetron) en 30 gr prot 80

Stats:

1.80m
    81 kg
    8-10% vet

supps:
    multi
    vit c
    visolie
    creatine (als ik er aan denk :P)

verder 2-3 liter water en wat koppen koffie.

Aantal kcal zal rond de 3400 zitten onderhand.

Toen ik aan het cutten was zat ik op 2300 om uiteindelijk op 78,5 oid uit te komen. Ik zat toen redelijk snel weer op 80kg. Ik blijf maar verhogen maar er gebeurt eigenlijk erg weinig. Van 2600 naar 2800 naar 3000 naar 3200 en nu zit ik op deze hoeveelheden. Ik wil wel netjes droog blijven voor de zomer maar ben benieuwd of jullie nog spieropbouwende tips hebben?

Ik wil iig geen kwark meer voor het slapen gaan, prot 80 voelt beter en druifje heb ik er letterlijk beter op zien gaan. Andere overweging is om het brood tussendemiddag te schrappen en er rijst voor neer te zetten. Daarnaast is maaltijd 6 wat vreemd.

Tips altijd welkom, ook al ben ik stronteigenwijs

Druifje

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
      Druifje
      Je bent nog niet zo lang terug

Druifje is mijn partner met wie ik train. Haar nick op dit board is druifje maar sinds een tijdje post ze hier niet meer.

Tis trouwens 60, dus eerst daar maar eens 80 van maken.

Comment

Persoonlijk vind ik de schema wat aan de magere kant. Ik ben een groot voorstander van volle maaltijden.

Rijst, kip, biefstuk, pasta, zalm, aardappelen etc.

Kan er ongetwijfeld naast zitten, er zijn er genoeg hier die het beter weten. Wacht even de reacties van andere af.

Comment

Originally posted by Nex- View Post
          Persoonlijk vind ik de schema wat aan de magere kant. Ik ben een groot voorstander van volle maaltijden.

Rijst, kip, biefstuk, pasta, zalm, aardappelen etc.

Kan er ongetwijfeld naast zitten, er zijn er genoeg hier die het beter weten. Wacht even de reacties van andere af.
          Ik op zich ook wel. Echter ik eet alleen biologisch vlees dus kip en biefstuk is een nogo voor mij. Koolvis is wel een optie. Maaltijd 3 zou dan dus volle maaltijd kunnen worden.

Echter laatst een interessant stuk gelezen over eiwitten dat je snelle eiwitten en langzamere eiwitten uit gewone maaltijden moet afwisselen voor het beste resultaat. Vandaar mijn whey op 2 en 4. Daarnaast is havermout een prima bron van carbs toch?

kan alleen de bron even niet vinden voor dat afwisselen....moment

Comment

ahaa

gevonden

Bodybuilding.com - Eric Satterwhite - Should I Take Casein Or Whey Protein?

Comment

Originally posted by Kevf View Post
              Ik op zich ook wel. Echter ik eet alleen biologisch vlees dus kip en biefstuk is een nogo voor mij. Koolvis is wel een optie. Maaltijd 3 zou dan dus volle maaltijd kunnen worden.

Echter laatst een interessant stuk gelezen over eiwitten dat je snelle eiwitten en langzamere eiwitten uit gewone maaltijden moet afwisselen voor het beste resultaat. Vandaar mijn whey op 2 en 4. Daarnaast is havermout een prima bron van carbs toch?

kan alleen de bron even niet vinden voor dat afwisselen....moment
              Ik haal zo vaak biologisch vlees, ik snap niet waarom kip/biefstuk een no go zijn die kan je ook bij de biologische slager halen hoor.

Comment

Prijstechnisch gezien

22 euro voor een kg biologische kipfilet staat de teller onderhand op geloof ik. Biefstuk is wel iets goedkoper, maar nog wel duur. Vaak blijft het bij mager rundergehakt, tartaar of vegatarische meuk.

Comment

Ik zie nergens zalm of andere vette vis vermeld staan..vreemd.
                  Had ik bij jou wel verwacht eigenlijk.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                    Ik zie nergens zalm of andere vette vis vermeld staan..vreemd.
                    Had ik bij jou wel verwacht eigenlijk.
                    Goeie! Tot die conclusie kwam ik laatst ook. Die van Princess geprobeerd maar die is NIET te eten, damn wat goor......

wat zou hiervoor een goede optie zijn?

Comment

tussen welke maaltijden train je?

en havermout is een hele goed carb bron. ene jay culter eet iets van 4/5 maaltijden havermout per dag.

Comment

Tussen 4 en 5. Pwo is 40-50gr dextrose + whey.

Plan tot nu toe: tussendemiddag rijst ipv brood + af en toe vette vis ipv tonijn.

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                          Goeie! Tot die conclusie kwam ik laatst ook. Die van Princess geprobeerd maar die is NIET te eten, damn wat goor......

wat zou hiervoor een goede optie zijn?
                          Je hebt ook van die grote diepvrieszakken zalmfilets te koop van het merk Anova, die zijn erg lekker, vooral als je ze grillt.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Maaltijd 4 is zonder water of melk?

Ik zou hier geen 3400 kcal uit lezen ;o Ben je aan het cutten?
                            Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Srry scrap die vraag over cutten, t'is laat en ik ben blind.

Ik zat er ook aan te denken caseine te gaan nemen (naast de kwark ^^) snachts en als extra ook bij 2 middag maaltijden. Need more!
                              Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X