Originally posted by Tiemen
View Post
Enkele vragen voor jullie
Collapse
X
-
-
Ik zou na die zware 35km ritten een eiwitshake nemen met de bijbehorende dextrose. Na de 9km ritten een normale maaltijd. Verder zou ik er, zeker in jouw geval, zorg voor dragen dat 40% van je kcal uit vetten komt. Gezien al die duurtraining zal je testosteron aardig verminderd zijn, en het laatste wat je dan ook nog kunt gebruiken is een laag-vetdieet."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by grain View PostMet alle respect voor de mannen hier,maar ik denk niet dat je hier op t juiste forum zit voor de antwoorden op je vragen. duursport is zo anders dan krachtsport.(voeding etc) ...Er zal toch wel een forum zijn voor duursporters?kijk s op Runner's World - Runner's Forum
Comment
-
Eiwitten/proteine voor het trainen zijn snelle amino's die je spieren beschermen tegen afbraak door het cortisol hormoon in het begin nog enigsinds tegen te houden. Na het trainen gebruik je het om cortisol zo snel mogelijk weer naar normale waarden te brengen om spierafbraak te minimaliseren. Amino's/proteine zelf zijn niet om je spieren te laten groeien, maar om afbraak te verminderen zodat je sneller weer kan beginnen met herstel/opbouw.
Cortisol is de reden dat ik verspreid gedurende de work out nog BCAA's neem.
Heb je dat als duursporter nodig. Ja, maar in veel mindere mate. Als je zorgt dat je bidon gevuld is met een beetje vloeibare amino's en merendeels dextro om je spierglycogeen aangevuld te houden komt het goed.
Reden dat er "vreemd" ingehaakt wordt is dat al deze antwoorden al 1000 en 1 keer zijn gegeven. En er wordt gepromoot om zoekfuncties te gebruiken.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostEiwitten/proteine voor het trainen zijn snelle amino's die je spieren beschermen tegen afbraak door het cortisol hormoon in het begin nog enigsinds tegen te houden. Na het trainen gebruik je het om cortisol zo snel mogelijk weer naar normale waarden te brengen om spierafbraak te minimaliseren. Amino's/proteine zelf zijn niet om je spieren te laten groeien, maar om afbraak te verminderen zodat je sneller weer kan beginnen met herstel/opbouw.
Cortisol is de reden dat ik verspreid gedurende de work out nog BCAA's neem.
Heb je dat als duursporter nodig. Ja, maar in veel mindere mate. Als je zorgt dat je bidon gevuld is met een beetje vloeibare amino's en merendeels dextro om je spierglycogeen aangevuld te houden komt het goed.
Reden dat er "vreemd" ingehaakt wordt is dat al deze antwoorden al 1000 en 1 keer zijn gegeven. En er wordt gepromoot om zoekfuncties te gebruiken.
Comment
-
Originally posted by Tiemen View PostEven voor de volledigheid. 2 zakken chips per week, op dinsdag ipv groente flink veel macaroni of nasi. 2 koeken per week. 1 mona toetje van de maand per week. nog steeds niet voldoende neem ik aan. Als ik meer eet dan dat ik nu doe dan komt er een vet laag over mijn buik.
Als er gezegd word dat je meer moeten eten worden daarmee geen zakken chips, koeken en mona toetjes mee bedoeld, dan is het inderdaad niet gek dat je ombeduur een vetlaag krijgt. Er word mee bedoeld dat je goede dingen eet zoals groente dat kan inderdaad pasta's voor de zwaardere ritten, volkoren brood, vis en vlees, rijst, kipfilet, kwark, tonijn en dat soort dingen.
Zouden jullie eens willen reageren op de volgende quotes van het voedingscentrum
Veel krachtsporters zijn zich er vaak niet bewust van dat een te royaal gebruik van eiwitrijke voedingsmiddelen kan leiden tot een te hoge energieopname waarbij het teveel wordt omgezet in vetweefsel.
Dit is onzin hogere eiwitopname in combinatie met deze sport stimuleert juist spierherstel en minder vetopname.
Krachtsporters hebben geen speciale eiwitrijke voedingsmiddelen of preparaten nodig. De gemiddelde voeding in Nederland bevat al meer eiwit dan wordt aanbevolen. Bovendien eten sporters meer omdat ze meer energie verbruiken. En met deze grotere hoeveelheid voedsel krijgen ze ook meer eiwitten binnen.
Ook dit is onzin, natuurlijk krijg je wel eiwitten binnen maar als je aan krachtsport doet heb je wel degelijk speciale eiwitrijke voedingsmiddelen nodig, dit kan in de vorm van gewone voeding, of in de vorm van een (aanvullend) voedingssuplement. Krachtsporters eten inderdaad meer maar dat wil niet zeggen dat ze daarmee ook genoeg eiwitten binnenkrijgen. Het ligt er natuurlijk ook aan WAT je eet. Daarbij komt nog als je aan bodybuilding doet de fases zoals cutten en bulken waar je ook met andere voedingsschema's en dus ook andere verdeling werkt. Bij het bulken eet je dus boven je behoefte (meer dan je nodig hebt) waardoor je dus ook meer eiwitten binnen zult krijgen en bij het cutten eet je op onderhoud of onder je behoefte maar hier zul je dus ook je eiwitten hoog moeten houden want je hebt ze zoiezo nodig.
Aanvulling van de voeding met aminozuren in de vorm van capsules of poeder verbetert de sportprestaties niet en is ook niet bevorderlijk voor de gezondheid
Hier heb ik niet zoveel verstand van aangezien ik me niet echt bezig hou met aminozuren enzo dus ik kan niet zeggen of dit wel of niet de sportprestaties verbeterd. Hoewel ik het dus niet geprobeerd heb ofzo geloof ik niet dat het niet bevordelijk zou zijn voor de gezondheid. Er zijn genoeg sporters die dit gebruiken en ik heb er nog nooit iets over gehoord. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan niet waar is, maar dit weet ik dus niet.
Ben benieuwd hoe jullie die quotes tackelenOwner of the Iron Playground.
Comment
-
Quotes van het voedingcentrum worden hier genadeloos onderuit gehaald kerel! Ten eerste al omdat het voedingcentrum geen enkele rekening houd met de verhoogde behoeftes van actieve sporters en ten tweede omdat ze vaak niks wetenschappelijk onderbouwen. Waarom vemelden ze nooit een bron bij een quote? Hier doen wij dat wel.Geniet, en drink met maten!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 1x
- 60kg 3x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 26kg 10x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 60 sec
- 25kg 45 sec
Standing calf raise:
- BW + 90kg 6x (te volle dip riem...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
5 dagen geleden -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
1 week geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...2 weken geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment