1e voedingsschema 2200 Kcal!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1e voedingsschema 2200 Kcal!

Goedemiddag allemaal,

heb me in het voorstelgedeelte voorgesteld.. dus laat het hiet even achterwege! Heb me hier vooral aangemeld omdat ik benieuwd ben naar een goed voedingsschema..

Heb alle stickies en vele topics al doorgelezen en heb een poging gewaagd om een voedingsschema op te stellen.. hoor graag wat jullie er van vinden?!

Mijn doel is om naast mijn fitnessprogramma wat beter op mijn voeding te gaan leteen en mijn BF verder om laag te krijgen om wat droger te worden!

Kreeg het excelschema niet goed ingevoegd.. dus heb het maar even als jpg.file ingevoegd!
    Attached Files

Ten 1ste:
    Wat is je doel?
    aankomen/afvallen?
    geloof in je schema te zien afvallen.
    voor de rest zie ik alleen mag je best wat meer kwark eten savonds
    Calisthenics / Street workout

Comment

Mijn doel is inderdaad om mijn BF om laag te krijgen.. is verstandig om sávonds meer kwark te doen? Ik zit namelijk al aardig que eiwitten als ik alles bij mekaar optel!

Comment

Originally posted by Luizao View Post
        ....

Mijn doel is om naast mijn fitnessprogramma wat beter op mijn voeding te gaan leteen en mijn BF verder om laag te krijgen om wat droger te worden!
        ...
        Originally posted by IJsBlok View Post
        Ten 1ste:
        Wat is je doel?
        ...

Koffie doet wonderen IJsblok.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
          Koffie doet wonderen IJsblok.
          whoops maar keek eigenlijk gelijk naar het schema :$
          en tja ik ken het wonder middel en het werk!
          Calisthenics / Street workout

Comment

Blij dat je weer een beetje wakker bent dankzij de koffie

Maar is dit schema een goed uitgangspunt om mee te beginnen? of moeten er echt dingen helemaal anders?

Comment

Waarom gebruik je halfvolle melk en geen magere? Ik zou namelijk magere gebruiken en dan de vetten halen uit bijvoorbeeld visolie. En wat voor yoghurt is 'yoghurt met fruit'? Is dat magere yoghurt waar je zelf fruit aan toevoegt?

Heb je ook nog speciale zaken rondom je training (whey shake oder so etwas)?
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Heb eigenlijk geen bijzondere reden om halfvolle ipv magere melk te drinken.. maar je raad dus aan om die om te wisselen voor magere i.v.m. de vetten en die uit visolie te halen?

yoghurt met fruit is inderdaad magere yoghurt waar ik zelf wat fruit aan toevoeg (druiven, sinaasappel, mandarijn enz.)!

Rondom training heb ik geen speciale zaken als shakes ofzo! Is dit aan te raden of kan het zonder de shakes ook wel binnen dit schema?

Comment

Ik zou inderdaad zelf magere melk pakken en dan de vetten spenderen aan bijvoorbeeld visolie... Vergeet dus niet deze vetten uit supplementen wel mee te rekenen in je schema!

Rekening houden met je voeding rondom je training is zeker aan te raden, zoek daarvoor eens rond op het forum (genoeg info te vinden over whey shakes voor/na de training, vetten voor of na de training, etc.)...

Als je zelf fruit doet in je yoghurt houd er dan wel rekening mee dat afhankelijk van wat voor soort fruit je erin doet en hoeveel er een bepaald aantal calorieën en koolhydraten (in dit geval vooral suikers) geleverd worden... Hier moet je wel rekening mee houden in je schema (aardbeien bijvoorbeeld kennen andere voedingswaarden dan een banaan)...

Verder zit je qua totale hoeveelheden netjes op de behoeften die je hebt uitgerekend via de voedingsbehoeftecalculator. Echter, het is wellicht een idee om wat te zakken in je koolhydraten en je eiwitten en vetten wat omhoog te gooien (ik reageer daar bijvoorbeeld beter op dan de verdeling volgens de voedingsbehoeftecalculator). Voor ideeën daarover kun je kijken in de topics in de afslanksectie. Een andere aanrader is de Q&A to get ripped van Punani.

Het kan natuurlijk ook heel goed zijn dat jij heel goed gaat met een schema met meer koolhydraten, dat is een kwestie van uitproberen en trial and error.

Comment

Vergeet niet dat vetten uit bijvoorbeeld noten en vlees ook mee tellen. Dat je geen boter of olie toevoegd bij het bereiden van je voedsel wil nog niet zeggen dat je voedsel vetvrij is
                    Lees verpakkingen en etiketten en reken uit hoeveel vetten je daadwerkelijk binnen krijgt en vul deze dan eventueel aan met de vetten uit supplementen zoals visolie/Omega3.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X