voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik mis een whey shake met ontbijt en een shake gevolgd door een maaltijd na het sporten.

Meergranenbrood is meestal geen volkoren en zou ik dus vervangen daardoor. Donker meergranenbrood is nog minder, want bevat meer suiker door het mouten.

Comment

Originally posted by steentje View Post
      Ik mis een whey shake met ontbijt en een shake gevolgd door een maaltijd na het sporten.

Meergranenbrood is meestal geen volkoren en zou ik dus vervangen daardoor. Donker meergranenbrood is nog minder, want bevat meer suiker door het mouten.
      Scherp.Is nog veel belangrijker dan die nootjes.

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
        Scherp.Is nog veel belangrijker dan die nootjes.
        Niet scherp genoeg zie ik, moeten ook nog snelle koolhydraten bij direct na trainen.

Btw, gekraakte walnoten kocht ik bij de Lidl, die zakjes waren niet zo duur geloof ik. Groothandel nog beter geprijsd natuurlijk. Koop ze nu zelf niet, want heb net de nieuwe oogst binnen van m'n zus d'r tuin. Vele kilo's gratis noten.

Comment

Brood wisselen we hier vaak af, is meestal 8 granen of volkoren. Ging meer naar 8 granen, maar kunnen dat makkelijk aanpassen

Ik heb de info over de kcal en KEV grotendeels van calorietabel.nl (meeste haal ik van de verpakking), daar staat dat meergranen en volkoren praktisch zelfde waarden hebben. Is dat verkeerd dan?

Is 3 shakes op een dag niet wat te veel van het goeie? Doe ik maar 10 dagen met een pot van een kilo? Of is een shake voor het sporten niet goed? Dacht gelezen te hebben van wel.

Over die maaltijd na het sporten: ik ga meestal zo trainen (komt ook door mn werk) dat ik een (half) uurtje na het sporten het middag- of avondmaal heb.

Alvast bedankt voor de info
          The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Die noten hier zijn wel nog in de dop, komen van Delhaize. Kzal eens kijken bij de Lidl naar de gekraakte

Comment

Originally posted by Sancho View Post
              Brood wisselen we hier vaak af, is meestal 8 granen of volkoren. Ging meer naar 8 granen, maar kunnen dat makkelijk aanpassen

Ik heb de info over de kcal en KEV grotendeels van calorietabel.nl (meeste haal ik van de verpakking), daar staat dat meergranen en volkoren praktisch zelfde waarden hebben. Is dat verkeerd dan?

Is 3 shakes op een dag niet wat te veel van het goeie? Doe ik maar 10 dagen met een pot van een kilo? Of is een shake voor het sporten niet goed? Dacht gelezen te hebben van wel.

Over die maaltijd na het sporten: ik ga meestal zo trainen (komt ook door mn werk) dat ik een (half) uurtje na het sporten het middag- of avondmaal heb.

Alvast bedankt voor de info
              Gewoon 2 shakes per dag,bij je ontbijt en na je trainen,anders wordt het ook veel te duur.

Comment

Aha, dus niet voor training Heb ik mislezen of staat er verkeerde info En moet het dan telkens 30gr whey zijn, of moet het verdeeld zijn?

Kzal die van voor de training dan naar achter de training zwieren

Comment

Aha, dus niet voor training Heb ik mislezen of staat er verkeerde info En moet het dan telkens 30gr whey zijn, of moet het verdeeld zijn?

Kzal die van voor de training dan naar achter de training zwieren
                  Je kan het wel gelezen hebben,maar ik vind het persoonlijk een beetje teveel van het goede.Je kan beter ongeveer 1tot2 uur voor je training je laatste eiwit inname nemen,bv kip etc..Hoeft ook niet telkens 30gram te zijn je whey inname,kan ook minder,maar als je dan aan je juiste hoeveelheid eiwitten wilt komen neem je er bv een glas melk of wat noten bij.Die shakes zijn inderdaad best duur en als je precies inneemt wat die gasten op de verpakking aanbevelen,ben je er inderdaad zo doorheen.

Comment

Okey, de shake wordt dus verzet Misschien is volgende een optie. Niet trainingsdag: 20gr bij ontbijt, trainingsdag: 15gr bij ontbijt, 15gr na training. Dat is dan ook 2x met (soja)melk

Morgenmiddag eens gaan kijken voor die noten.

edit: aangezien hier geen opmerkingen over gekomen zijn, mag ik aannemen dat mn behoeftes ongeveer correct zijn? Alleen mn vetten moeten hoger, maar dat zal wel komen met de walnoten. Hoeveel eet je dan tussendoor eigenlijk? 30 a 50gr ofzo
                    Last edited by Sancho; 14-11-2008, 16:58.

Comment

Okey, de shake wordt dus verzet Maar als je nu 2x15gr neemt of 1x30gr, komt toch op zelfde neer. Of is het beter omdat je ze meer verspreidt?

Ik maak mn wheyshakes altijd met (soja)melk

Morgenmiddag eens gaan kijken voor die noten.

edit: aangezien hier geen opmerkingen over gekomen zijn, mag ik aannemen dat mn behoeftes ongeveer correct zijn? Alleen mn vetten moeten hoger, maar dat zal wel komen met de walnoten. Hoeveel eet je dan tussendoor eigenlijk? 30 a 50gr ofzo
                      Met soja is goed.Gewoon 2 shakes per dag en je moet zelf kijken hoeveel gram je per keer neemt,ik kan niet in jou portomonnee kijken.

Comment

Je kan hem wel vullen? Ik stuur wel een PM met mn rekeningnummer

Volgende aanpassingen zal ik doen:

- Wheyshake niet voor training
                        - Walnoten bijvoegen bij ontbijt
                        - Volkorenbrood
                        - Pindakaas testen bij ontbijt

Ik zal het schema straks of morgen nog eens opnieuw posten, moet nu weg

Comment

Je kan hem wel vullen? Ik stuur wel een PM met mn rekeningnummer
                          dan vul je de portomonnee nog niet alleen je rekening
                          160kg squat
                          225kg deadlift
                          130kg benchpress

Comment

ik zou in de ochtend 20 á 25 gram doen en na het trainen 30-40 gram..

Comment

@ Henk: vind ik wat te veel... Ik ben niet van plan om elke week een nieuwe pot whey te gaan halen.

@ bodybuildr1990: de bank geeft mij wel de briefjes voor mn portemonee

Comment

Ik bak alles in olijfolie. En met noten, versta je daaronder dan zo een notemengeling uit de supermarkt? Of 1 bepaalde soort?

Pindakaas moet ik misschien eens in huis halen. Heb het wel nog nooit gegeten. Is dan ook niet zo gekend in BE als in NL

Maar als ik pindakaas lust kan ik deze smorgens om 4u invoegen, dan weet ik daar direct wat te eten
                                go0ede optie is cashewnoten 50 gram bij je kwark savonds.. werkt vor mij en vertraagt je eiwit opname..
                                Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X