Verbeteringen bulkschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verbeteringen bulkschema

Hallo allemaal,
    Ik ben nu zo'n 4 weken aan het bulken, en heb op basis van mijn eerdere cutschema een (clean) bulkschema gemaakt (KEV wat aangepast, kh omhoog).

Na 5 weken ben ik eigenlijk best een beetje teleurgesteld over de progressie. Ik ben van 72.6 naar 73.5 gegaan. Ik denk dat daar zeker wat vocht (creatine begonnen) bijzit. Ben in het begin van de bulk van 3-dagen naar een 4-dagen split gegaan, dus had eigenlijk wel iets meer verwacht.

Graag zou ik wat adviezen willen hebben voor mijn bulkschema om dit te verbeteren. Meer eten? Maar wat en wanneer?

Bulkschema 1.xls

73.5 kg
    14-15% fp
    4x ub/lb

onderhoud ong 2300kcal
    eet nu ong. 2700kcal

Originally posted by Studio1 View Post

Na 5 weken ben ik eigenlijk best een beetje teleurgesteld over de progressie. Ik ben van 72.6 naar 73.5 gegaan.

dus had eigenlijk wel iets meer verwacht.

Graag zou ik wat adviezen willen hebben voor mijn bulkschema om dit te verbeteren. Meer eten?
    is dit nou echt een serieuze vraag?? je wilt meer aankomen en vraagt of je dan meer moet eten?

dit terzijde, even over je schema:

720) iets meer vet toevoegen

1000) meer eiwit (tel die uit brood niet mee voor je ew, wel voor je kcal)

1230) zilvervliesrijst?!!

1400) net als bij 1000 te eenzijdig.weinig. anderhalf uur eerder heb je bijna 2x zoveel kcal naar binnen gewerkt! en nou ineens zo weinig

1600) vet toevoegen

pwo) meer snelle kh

uur pwo zou ik ook wat meer kh nemen

2230 lijkt me goed.

verder kan je van een cut schema geen bulkschema maken als je ff logisch nadenkt. Punani's opzet is ook heel anders dan een bulk schema opzet.

verder neem je VEELS te veel eiwitten. 181,5 gram is zat, jij neemt bijna 100 gram meer!! zonde!

verder veels te weinig vet. ga naar de 35%. Rest kh.

daarbij kunnen je verdelingen van je maaltijden veel beter. Eiwitten over de dag verspreiden, vet ook (smorgens wat minder, rest wat meer, rond je training zo goed als niks) en kh in de ochtend, voor en na de training meer, rest minder
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Top Leo!
      Bedankt voor de tips. Altijd fijn om er eens in de zoveel tijd eens naar laten kijken.
      Belangrijkste take-away: omlaag in de eiwitten, omhoog in de vetten.

Wat betreft de verdeling van de maaltijden is het altijd een beetje puzzelen. Ik eet tussen de middag in de kantine rijst met kip of vis. Dit is wel een uitkomst, dus daar blijf ik gebruik van maken. Dat is dus de reden waarom mijn 1400u wat kleiner is, zodat ik rond de training weer vol er tegenaan kan met kh. Ik denk dat de huidige verdeling (met wat aanpassingen) het beste past in mijn leefpatroon.

Bedankt!

Comment

oke man succes

post je verbeterde schema maar als het klaar is. Ik ben benieuwd
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Jaja, daar is ie weer.

Ik heb wat moeten puzzelen, maar hier is het nieuwe bulkschema. Veranderingen:
          - eiwitten terug naar 2.5 lichaamsgewicht
          - vetten op 30%
          - kh de rest

Voorderest een beetje gegoocheld met de tijden. Ik train tussen 7 en 8 's avonds, dus ik hoop dat dit niet teveel kh is voor zo laat (om 20.15u 40 gram dextrose, om 21.00 50 gr rijst).

Bulkschema 2.xls

Comment

Mooi schema op zich, maar zou zelf lijnzaad vervangen door visolie en ook walnoten erbij voor essentiële vetzuren. Dextrose direct na de training, niet kwartier later pas. Eiwitten is naar beneden, maar kan overdag wel beter verdeeld worden. Bruin brood is volkoren, rijst zilvervlies? Twee stuks fruit erbij.

Welk merk kwark heb je? Zit namelijk veel EW en weinig KH in.

Comment

@steentje

Een man (vrouw?) van de details, maar wel belangrijk thanks

Ik denk dat ik de meeste wel gecovered heb:

- visolie vs. lijnzaad? waarom?
              - dextrose is inderdaad direct na de training
              - cashews gedeeltelijk vervangen door walnoten: lekker gaan we doen
              - ik eet altijd volkoren brood, ook al staat hier bruin brood
              - idem voor de zilvervliesrijst
              - qua fruit, deze moet ik dan in mindering brengen op de andere kh neem ik aan?
              - kwark: Biogarde 4ever (10g ew) (in ieder geval tot iemand me een goedkoper alternatief vertelt)

Comment

15. Welke bron van omega-3-vetzuren kan ik het beste gebruiken – visolie of lijnzaadolie?
                Visolie is een betere bron van omega-3-vetzuren dan lijnzaadolie. Het omega-3-vetzuur ALA dat in lijnzaadolie voorkomt moet namelijk door het lichaam nog worden omgezet in de werkzame omega 3’s, EPA en DHA. Deze omzetting verloopt erg traag en volgens onderzoeken wordt ALA voor maar 2-10% omgezet in EPA en DHA, bij mensen met een optimale gezondheid. Visolie levert EPA en DHA in hun kant-en-klaar vorm.
                Door een aantal studies is inmiddels aangetoond dat zowel de borstvoeding van vegetarische moeders, als het bloed van hun pasgeboren baby’s, lage EPA en DHA gehaltes bevatten. Vooral DHA wordt in zeer minieme concentraties gevonden. Dit zou een nadeel kunnen zijn omdat DHA nodig is voor de groei en ontwikkeling van de hersenen, ogen en zenuwstelsel.
                Veelgestelde Vragen

Heb ook eens gelezen dat omega 3 van dierlijke bron ook beter is voor iets met het bloed/hart. Plus is er de eventuele link tussen lijnzaad en prostaatkanker.

Fruit moet ergens in mindering, wat het beste past bij wat je wil. Geloof wel dat sommigen hier amper fruit eten en alleen groente en vitamines, maar zou ik moeilijk vinden.

De kwark is dan toch wat minder want in je Excel staat ie op 61 gram per halve liter en dat is 12/100, niet 10.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X