Mijn voedingsschema. Tips en reacties welkom!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voedingsschema. Tips en reacties welkom!

Hallo allemaal,

Ben al een tijdje aan het trainen, maar vond het nooit heel erg opschieten. Er is uiteraard wel verschil te zien aan mijn lichaam. Maar wil me nu toch echt gaan storten op het echte werk. Ben daarom ongeveer 3 dagen geleden begonnen het internet af te speuren naar goede tips en info. Ben ook op dit forum een hoop info tegengekomen! Naar het aandachtig lezen van o.a. de stickies ben ik na veel puzzelwerk tot het volgende schema gekomen. Ik zal eerst even mijn stats vertellen (gevonden op de voedingsbehoefte site die in de stickies wordt aanbevolen):

Gewicht: 88 kg
    Lengte: 1,94 m
    vp: 15%
    vetvrije massa: 75.8 kg

totale energie behoefte: 3372 Kcal
    eiwitten: 165 g
    vetten: 75 g
    Koolhydraten: 510 g

Mijn voedingsschema heb ik er als bijlage bijgedaan. Het lukte me trouwens niet om de koolhydraten hoger te krijgen. Tja, ik kan nog meer honing over mijn eten gooien, maar genoeg is genoeg dacht ik zo Voor de rest zit alles dacht ik wel netjes bij het streven. De beoordeling laat ik maar aan jullie over. Alvast bedankt!
    Attached Files

hey man,

ten eerste moet ik zeggen dat je me compleet uit mn sokken hebt geblazen door te zeggen dat je gewoon eerst iets hebt gelezen voor te posten Big up.

Een tevreden man dus, aan de andere kant van het touwtje. Niet geheel terecht, want je schema kan wel wat aanpassingen ondergaan

komt die dan:

1) brinta en melk: over de honing ben ik wat minder te spreken. De kh die je hier pakt, komen (grotendeels) uit suiker. Beter nog wat brinta erbij ofzo om toch aan je kh te komen in de ochtend

2) Lijkt me oke. Wat voor boter gebruik je? Ik gebruik zelf geen boter, maar volgens mij heb je wel enorm veel verschil in qualiteit tussen de boters...

3) sla bevat geen moer en de dressing is ook niet helemaal goed. Uit andere producten kan je veel beter vetten halen. Ook heb je bijna geen kh hier...

4) Appelmoes bevat ook bergen suiker: nergens voor nodig.

5) fruit zou ik beter weglaten (of bij het ontbijt als je het toch zo graag wilt). Verder zou ik wat meer kh voor de training eten dan je gemiddelde maaltijd

6) Volgens mij probeer je hier een combinatie te maken van een "pwo shake" en de maaltijd met langzame kh een uur hierna. Het ziet er niet uit: wit brood? jam? EN BOTER na je training???. ik stel voor: 0,8 g/kg vitargo + 0,4 gr/kg whey meteen na je training, uurtje later een maaltijd met plenty langzame carbs, wat ew (en ik neem zelf ook geen vet in deze maaltijd, maar sommigen denken dat dat geen kwaad kan: trek je eigen conclusies of blow our minds met een studie hierover )

7) neem een bak kwark (halve kilo ofzo) en de whey kan opzich wel weg. Is niet echt een slecht idee denk ik om hem erin te houden omdat kwark alleen langzame ew bevat, maar je hebt ook nog wat ew (als het goed is?) van de vorige meal

verder: meer vet (35%), meer eiwitten (je kan wel rond de 220 gr zitten) en wat je overhoudt besteed je aan carbs. Zul je gelijk zien dat je een stuk meer honger hebt/je je maaltijden veel beter wegkrijgt
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Thx voor de goede hulp! Hier heb ik zeker wat aan! ik ga er meteen mee aan de slag. binnekort post ik mijn nieuwe schema Btw, mijn doel is om meer spiermassa te krijgen en iets minder vet hoewel het vet nog wel mee valt. Hoef dus niet perse onwijs breed te worden. Hardstikke bedankt man!

Comment

aankomen en afvallen kan niet tegelijk...

en je zult heus niet op een ochtend wakker worden, jezelf in de spiegel checken en denken: ah kut, had ik gisteren maar niet zo hard getraind/veel gegeten.

met andere woorden: enorm breed wordt je niet zo snel, anders zat niemand hier op het forum, omdat het zo makkelijk is
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
          aankomen en afvallen kan niet tegelijk...
          Ben ik met je eens, maar je kan wel aankomen aan spier en afvallen in BF lijkt mij?
          Sport moet wel leuk blijven!

Comment

nope, misschien met sommige roids...

Comment

Originally posted by Erik Blokker View Post
              Ben ik met je eens, maar je kan wel aankomen aan spier en afvallen in BF lijkt mij?
              Het gaat, daar is ook alles mee gezegd.Kost enorm veel moeite in verhouding tot gewoon cutten en bulken.

@ leo: wat heb je met roids? lees ik nou al voor de tweede keer in vijf posts
              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Als je in verhouding meer spier aan zet als vet, dan zakt je bf inderdaad.. Alleen je vet wordt er dan niet minder op

Comment

Wit brood kan uitstekend na de training.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

toch blijf ik erbij dat vitargo gewoon veel beter is... Er kunnen wel meer dingen, betekent niet dat het optimaal is

@ Erik: tsja... wat kan ik zeggen sommige mensen verwachten ineens wonderen als ze een keer een eitje eten en wat dumbell curls doen, taak om die weer met beide benen op de grond te zetten

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                      toch blijf ik erbij dat vitargo gewoon veel beter is... Er kunnen wel meer dingen, betekent niet dat het optimaal is.
                      True. Ging alleen even in op je "Het ziet er niet uit: wit brood?".
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

hehe oke, ja ik doelde meer op de combinatie van de verschillende producten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X