Voedingschema Erik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema Erik

Heb voor mijzelf een voedingschema gemaakt waarbij ik rekening ben gaan houden met mijn basisbehoefte. deze heb ik bepaald met de calculator op voedingsbehoefte.tk

Heb geprobeerd rekening te houden met de verhouding Eiw/Khd/Vet gelijk aan mijn dagelijkse behoefte welke hierboven zijn weergegeven.

Eiwitten vul ik dus aan met Pure Whey Protein Isolate. 93g Eiw p/100g
    Heb ergens gelezen dat `t lichaam maximaal 30g Eiw per 3 uur van verwerken. Daarom verdeel de eiwitten over de gehele dag (gemiddeld rond de 10gram p/u).
    s`Avonds kwark om de trage eiwitten.

ik sport tussen 12:00 en 14:30.

PWO (na de training) neem ik éém dextro energy en de whey uit maaltijd 14:30 + 200ml magere melk.

Sups:
    4 x capsule visolie omega-3
    2 x Vitamine C
    2 x Multyvitamine
    3 x creatine caps Kre-Alkalyn Xtreme van merk Performance (zie link) http://www.bikesport.be/index.php/ca...bd6d0b6195f413

Lees veel dat vet wel minimaal 30% moet zijn, maar lijkt mij erg veel.
    Heb daarom maar de uitkomst van de eerste afbeelding aangehouden.

Ben bang dat er nog heeeeeeeel veel beter kan, maar hoop dat iedereen ziet dat ik toch mijn best doe er iets van te maken

Dus graag opbouwende comment!
    Sport moet wel leuk blijven!

hey man, top, voedings calculator

over je opmerkingen: het is al heel erg lang achterhaalt dat je lichaam 20-30 gr eiwit per 2 uur kan verteren ofzo. Bodybuilders van 150 kg 5% vet (voor zover ze er zijn ) zou 375 gr eiwit nodig hebben (uitgaande van 2,5 gr/kg, in de steroids periode nog meer) en dat zou neerkomen op MINIMAAL 15,6 gr eiwit per uur, MITS ze elk uur van de dag dus die eiwitten eten (en geloof het of niet: ze slapen ook nog is een uur of 8-10 , dus wordt het al gauw 25 gr / uur).

PWO: dextro energie? als in energie tablet? daar zit ongeveer 1 gram dextrose in en je hebt o,4 gr/kg lichaamsgewicht nodig na je training... tel uit je winst

vet: moet niks, maar mensen die 35% van hun kcal uit vet halen, hebben een veel hogere test. productie, wat geniaal is voor spiergroei

oke daar gaan we dan: je schema.

800) brinta fruitvit? die ene met de helft suiker? if so: lozen

1030) schrap de fruit en whey

1200) schrap de vruchtensap, whey en banaan

1430) schrap de vruchtensap, whey en appel

1700) hey guess what: vruchtensap en whey: weg ermee

2030) geen fruit, maak hier maar een mooie maaltijd van

2230) maak maar gerust een bak van een halve kilo leeg

verder geen vet rond je training
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

ik heb een beter idee: begin maar opnieuw, want als je die dingen weglaat hou je niks over...1 broodje..tss..dat is geen maaltijd..
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Brintafruitvit zitten een paar rozijnen in en stukjes gedroogde appel dus basis is `t zelde.

Aanpassingen
        10:30
        Vruit weg

12:00
        Vruchtensap eruit.

Appel er nog in aangezien deze polyfenolen leverd waarvan is aangetoond dat het de spierkracht vergroot. (bron Muscle&Fitness nr11)

14:30
        Appel is banaan geworden
        Vruchtensap zit er nog in aangezien deze helpen door vit-C en andere anti-oxidanten die helpen in het spierherstel. (bron Muscle&Fitness nr11)

17:00
        vruchtensap weg

20:30
        kiwi blijft, zijn gewoon fucking gezond

22:30
        Blijft 250 gram anders gas ik mijn vrouwtje de kamer uit

Bedankt voor je comment, heb hierdoor er weer even met een andere kijk naar gekeken..

Comment

Originally posted by erikv View Post
          ik heb een beter idee: begin maar opnieuw, want als je die dingen weglaat hou je niks over...1 broodje..tss..dat is geen maaltijd..
          1 broodje heb ik 30 gram aangehouden. dus eet in totaal 10 volkorenboterhammen p/dag

Comment

Leuk dat je feitjes weet. Alleen heb je al je pilletjes dus knikker dat fruit.

Edit: ok, dat klinkt al beter met dat brood
            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
              Leuk dat je feitjes weet. Alleen heb je al je pilletjes dus knikker dat fruit.

Edit: ok, dat klinkt al beter met dat brood
              Bedankt voor je comment.

Sups zijn echter een aanvulling op voeding, geloof niet dat die pilletjes opwegen tegen echt fruit dus laat ze wel zitten. Al is het alleen al om voedingcentrum.nl blij te maken.. eet 2 ons groenten en 2 stuks fruit!! Laa Laa Laa

Daarnaast heeft een ongeschilde appel ook vezels die weer zorgen voor een verzadigd gevoel. Kan ik daardoor mooi alle troep in de supermarkten en stations voorbij lopen. want OMG wat is er een zooi te koop.

Comment

Originally posted by Erik Blokker View Post
                Bedankt voor je comment.

Sups zijn echter een aanvulling op voeding, geloof niet dat die pilletjes opwegen tegen echt fruit dus laat ze wel zitten. Al is het alleen al om voedingcentrum.nl blij te maken.. eet 2 ons groenten en 2 stuks fruit!! Laa Laa Laa

Daarnaast heeft een ongeschilde appel ook vezels die weer zorgen voor een verzadigd gevoel. Kan ik daardoor mooi alle troep in de supermarkten en stations voorbij lopen. want OMG wat is er een zooi te koop.
                lol dan hou je je fruit er in, tering zeg.
                Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Comment

als je zo graag fruit eet, doe het dan met het ontbijt, verder niet.

Verder die "paar rozijntjes en gedroogde stukjes appel" in die brinta fruitvit van je zorgen wel voor ongeveer 50% kh in suiker... troep dus.

ook vruchtensap zit veel suiker in.

Eet dan 500-1000 gram groenten en geen fruit als je zo panisch bent dat je niet alles uit een pilletje kan halen. Heb je geen suikers en toch een gerustgesteld gevoel
                  22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Je kunt pre workout ook fruit eten Leo..zonder problemen.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

ja ik ben sowieso niet zo van de snelle carbs voor de workout vandaar

als ik dat doe ben ik aan het einde van mn training lui door het dal na de suikerpiek. Ik begin op de helft van mn work out met de vitargo en dan komt het helemaal goed met die Leo

en apart from that: de fructose in suiker zet ook geen zoden aan de dijk. Er zijn wel beter soorten suiker te vinden

Mijn punt is meer dat ik fruit niet echt nodig vind en dat ik het persoonlijk zelf niet meer neem vanwege de (slechte) suikers erin. Maar hey: als je het echt heel lekker vind en je het waard vind om die suikers te nemen moet je dat natuurlijk gewoon doen. Is een persoonlijke overweging die mensen alleen voor zichzelf kunnen maken

Comment

Ieder zijn eigen mening Leo. Ik persoonlijk denk dat die kleine hoeveelheden fruitsuikers vlak voor de training geen kwaad kunnen.
                        Nu dan, ff een linkje naar wat ectra voordelen van ZOWEL groenten als fruit:

Lijst van de gunstige werking van fruit en groente
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

das een goeie link
                          Groetjes van Liesbeth

Comment

Fruit en groentes zijn belangrijk om bepaalde ziektes te voorkomen(bijv. kanker)! Per dag minimaal 2 stuks fruit is aangeraden. Ik eet ze bij me ontbijt en na mijn training!
                            Gezondheid gaat wat mij betreft voor.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X