voedsel in blender

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedsel in blender

Hallo allemaal,

Nu ik aan het bulken ben geslagen is het soms lastig me aan het voedingsschema te houden. Simpelweg omdat het nogal veel is. Daarom heb ik bedacht om mijn avond eten in de blender te doen waardoor ik nu alleen nog maar een soort papje naar binnen hoef te slurpen. Ook kost het naar binnen werken hiervan aanzienlijk minder tijd. (zo'n 2 minuten voor 600 gram aardappelen en 400 gram groenten). Mijn vraag is nu of dit wel verstandig is. Ik weet namelijk dat snel eten niet goed is en misschien is het blenden ook wel niet goed voor de voedingsstoffen in het eten. Het probleem is alleen dat als ik dit niet doe ik deze hoeveelheid voedsel met geen mogelijkheid weg krijg. Heeft iemand tips om het op een andere manier te doen? of zal ik hier gewoon mee door gaan? Het bevalt me namelijk zeer goed want de smaak is eigenlijk niet verkeerd. Alvast bedankt voor de reacties.

M.v.g.
    Johan

Jij wilt dus aardappelen en groenten in de blender doen? Ehh.... succes.

Comment

gooi je het vlees of de vis er ook bij?
      uut grunn!

Comment

Ik heb laatst nog een stuk i de flex gelezen over een bodybuilder,die had ook moeite met zoveel te eten.Hij deed bijv alleen ze kip of vis in de blender met water,en de rijst at hij appart zo kreeg hij wel alles naar binnen.
        Als je het zo wel kan eten waarom niet toch?
        Status:bulking

Comment

geloof me, rosbief in de blender is al geen pretje weet ik uit ervaring
          en tonijn al helemaal niet dus als jij het wil succes raad het niet aan
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Afgezien van het feit dat ik Olvarit als avondeten niet echt lekker vind, denk ik dat het ook wel goed is om even rustig aan tafel te zitten en je avondeten te nuttigen.

Ik ken het gevoel omdat ik ook aan het bulken ben en het erg zwaar vind. Maar een avond maaltijd moet je goed kauwen en verteren. Een rustpuntje in de dag.

Comment

Ik doe alleen mijn aardappelen en groenten erin. vlees (150 g) eet ik wel los. we hebben een nogal speciale blender die echt ALLES trekt dus geloof mij maar dat ie het tot een papje omtovert

Comment

and the question is... will it blend?

Comment

kan makkelijk man Wel echt mooi dat je het zo wil proberen.

Dat "langzaam eten", is gewoon dat je wel je eten kauwt (in je mond begint het verteringsproces) zodat het oppervlakte van je voeding aanzienlijk wordt vergroot en het beter wordt opgenomen. Als het al pap is kan je dit lekker overslaan en naar binnen gieten.

Ik wil af en toe wel wat vasts eten, dus sommige maaltijden blijf ik gewoon lekker kouwen
                  22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

de question staat in mijn eerste bericht. Namelijk of het wel verstandig is om de boel te blenden i.v.m. behoud van voedingsstoffen en omdat je de boel veel sneller weg werkt. Zal ik het dus blijven doen of niet? en doen meer mensen dit trouwens?

Comment

thx leo! Daar zat ik ook al aan te denken. In dat geval blijf ik het gewoon lekker doen. bevalt me goed en de smaak is ook niet verkeerd. Wel apart te horen dat ik een van de weinige ben die dit doet aangezien het een hele opgave is om alles weg te krijgen zo'n dag.

Comment

Ook nog nooit gedaan, maar het zal niks aan je voedingswaarde veranderen.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Het veranderd idd niks aan smaak of voedingswaarde. Alleen het plezier van eten verdwijnd zo dus wel. Tja..er zijn er hier onder ons die eten puur als onderdeel van een schema zien. Ik persoonlijk hou het ook nog graag plezierig. De tijd dat je je eten moet pureren omdat je anders niet kunt eten komt misschien ooit nog wel. In het bejaardentehuis.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Das een kilo voedsel man

Voedingswaarden zullen hetzelfde zijn dus tja, waarom niet lol
                            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                              Das een kilo voedsel man

Voedingswaarden zullen hetzelfde zijn dus tja, waarom niet lol
                              Langzamer eten en beter spreiden over de dag zijn ook opties. Waarom heel die belachelijke hvh in 1 keer???
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X