volgens mij mis ik wat voedingsstoffen en vitamines haha

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• volgens mij mis ik wat voedingsstoffen en vitamines haha

zoals in mijn even voorstellen topic stond denk ik dat voedsel een aardige bottle neck is voor mij... training zelf ligt het niet aan(half uur-driekwartier kracht, uur cardio)

momenteel eet ik het volgende op een dag:

7.30 havermout (soms met scrambled eggs)
    9.30 kwark of een danoontje
    12.00 2 bruine boterhammen met kaas/tomaat en salami of een boord pasta met gehakt(met rauwkorst)
    14.30 2 mandarijnen of 2 sinasappels
    17.30 zie 12.00 afhankelijk of ik warm of koud heb gegeten

daarnaast drink ik 2 bakken koffie(maximaal) en tegen de 4 a5 liter water

ben niet echt een vlees of viseter... eet als rauwkorst er vooral komkommer, sla, tomaat of ipv rauwkorst koude witte rijst met mais

gezien ik hier op een basis zit heb ik niet echt de mogelijkheid zelf te koken...

lees de stickys maar even door zit weinig goeds in je schema(niets)
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

je zit op basis, maar zit je alleen daar of moet je ook nog wat doen want ik denk dat ik dood zou vallen met zo weinig en tis ook nog kut dus zoals shred zei, lees stickies

Owh en neem zowiezo een multi vit, kan nooit kwaad lol en met dit schema is nog wel aardig nodig

"Een multivitamine is geen vervanging voor een gezonde gevarieerde voeding"-etiket van me multivits :P

Training zal ook wel niet veel soeps zijn als ik je schema bekijk maar dat horen we vanzelf wel
      Last edited by Yawgmoth; 30-12-2008, 15:13.
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Als je op een basis zit en men geeft je zo weinig voer om een hele dag op te teren met fysieke arbeid dan willen ze schijnbaar geen sterk leger.

en rauwkost is vocht en mineralen. Niks qua voedingsstoffen...kortom je hebt er geen fuck aan behalve als dressing voor het echte eten.

Comment

Dit is echt niet voldoende informatie... Wat is je voedingsbehoefte? Wat krijg je nu binnen aan kev?

Oftewel: reken je behoefte uit, lees de voedingssticky en probeer een fatsoenlijk voedingsschema op te stellen, want dit ziet er uit als 'maar wat aanklooien'. Ik snap dat je geen volledige vrijheid qua voeding omdat je op een basis zit, maar het moet toch echt wel beter kunnen dan dit... Maar het lijkt me allereerst een noodzaak dat je zelf inzicht krijgt in je voeding en wat je nodig hebt...
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
            Dit is echt niet voldoende informatie... Wat is je voedingsbehoefte? Wat krijg je nu binnen aan kev?

Oftewel: reken je behoefte uit, lees de voedingssticky en probeer een fatsoenlijk voedingsschema op te stellen, want dit ziet er uit als 'maar wat aanklooien'. Ik snap dat je geen volledige vrijheid qua voeding omdat je op een basis zit, maar het moet toch echt wel beter kunnen dan dit... Maar het lijkt me allereerst een noodzaak dat je zelf inzicht krijgt in je voeding en wat je nodig hebt...

yup heb de stickies uitgeprint en zal ze eens goed doornemen

tis meer dat het amerikaanse zooi is waar we eten.. niet zo zeer dat dat per definitie slecht is, maar je ziet ook nergens voedings waardes

Comment

Originally posted by Pinada View Post

Die vrijheid krijgt hij wel waar die ook zit ze hebben daar gewoon kantines waar een heel groot assortiment aan eten staat van jullie centjes

Zit zelf ook in het leger

Comment

ow thuis geef ik je helemaal gelijk, maar gezien manier waarop ze hier op Kandahar het voedsel bereiden... en vooral wie...
                als ik thuis in Nl ben kan je idd zo gek gaan als je zelf wil... hier heb ik bijvoorbeeld vandaag het volgende op het menu gehad

patat
                hamburger
                knakworst
                tomaat(althans zou het moeten zijn)
                komkommer
                kaas
                salami
                aardappel puree
                koude basmati rijst
                bonen (koken moeten ze die lui ook nog leren)
                spagetthi
                gehakt in tomaten saus
                en dat was het voor middag/avond eten

meestal is de groente gewoon of niet goed gekookt, gestoomt, etc en het fruit tja god knows hoe lang dat in de vriezer heeft gezeten, als er al fruit is
                bananen zijn een erg schaars goed bijvoorbeeld:P
                so i gotta make do with what i can get

Comment

Originally posted by AartL View Post
                  so i gotta make do with what i can get
                  Goede keuzes maken idd.

Kappen met die patat, hamburgers, knakworsten, salami, enz

Rijst, kipfilet, bonen en magere kwark zijn betere keuzes.
                  Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Als het moet...

Patat zonder saus en mayo etc is niks anders dan aardappelen. Spagheti/macaroni zonder de zoute saus en gehakt kan ook. Gooi je er ander vlees bij en wat pindasaus voor de onverzadigde vetten ofzo. Prima koolhydraatbron als je op een budget zit. Rijst is en blijft wel een betere keus.

Kaas kan ook nog en noten eten waar je het maar vandaan kan halen hehe. Bonen, magere kwark, veel vlees zolang het niet van een varken af komt.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Als het moet...

Patat zonder saus en mayo etc is niks anders dan aardappelen. Spagheti/macaroni zonder de zoute saus en gehakt kan ook. Gooi je er ander vlees bij en wat pindasaus voor de onverzadigde vetten ofzo. Prima koolhydraatbron als je op een budget zit. Rijst is en blijft wel een betere keus.

Kaas kan ook nog en noten eten waar je het maar vandaan kan halen hehe. Bonen, magere kwark, veel vlees zolang het niet van een varken af komt.
                      Ja maar wel met een lading vet erin.

Comment

Goed

ik heb die voedingcalc gebruikt en het volgende is eruit gekomen

lichaamsgewicht 105kg
                        vet percentage 24.6%
                        vet vrije massa 79.2

basis beh 1900.0
                        sport toeslag 190.1
                        arbeidstoeslag 950.4
                        sportieve arbeids toesalge 400
                        totaal 3441 kcal

dagelijkse eiwitten 174
                        dagelijkse vetten 76
                        dagelijkse koolydraten 514

met de manier waarop ik nu eet zit ik rond de 1600kcal
                        1 cornflakes met melk
                        2 Yoghurt
                        3 pasta/rijst zonder saus(moet nog ff kijken wat ik erbij neem voor vlees)
                        4 Yoghurt
                        5 boterham met kaas of vlees van gevogelte
                        6 shake(Eas Myoplex deluxe)
                        (zal morgen eens kijken wat de voedingswaardes zijn van het voedsel uit de eetzaal)

maaltijd 6 is omdat ik 3x per week savonds de gym in duik, op aanraden van leden van dit forum gebruik ik dat full body programma wat in de sticky werd aangeraden met daarna een 2x in de week 22 min(6min warm up, 12 min(1min 7km/30 sec 15km) hardloop cycles) en 4 min cooldown) en 2x hardloop in de week om toch mijn conditie op peil te houden
                        Daarmee de shake kan gebruiken voor het herstelv an mijn spieren en dan toch van een goede verbranding kan geniet.
                        Ik gebruik de shake niet na het spinnen
                        En heb multivitamine gehaald

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X