´´Voedingsschema´´ Eric

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ´´Voedingsschema´´ Eric

Oké beste forumleden, bij deze mijn voedingsschema. Het is nog vrij oppervlakkig zonder nauwkeurigheden en exacte hoeveelheden.
    Ik zal wel proberen om mijn eetgedrag zo goed mogelijk in kaart te brengen.

Mijn eetgewoonten kan je in 2 delen op splitsen: Ma t/m Vr. En het Weekend.
    Doordeweeks eet ik elke ongv hetzelfde:

Ma t/m Vr:
    06:30- Kom half volle melk met Brinta. Een glas melk en een kiwi.

09:30- 1 (bruine)boterham met kaas, 1 Boterhamworst, 1 pindakaas,
    1 Snijworst

12:00- 1 (bruine)boterham met kaas.

13:30- 1 (bruine)boterham met kaas, 1 Boterhamworst, 1 pindakaas,
    1 Snijworst

15:00- Banaan

18:00- Warm eten, 1 bord. Gevarieerd. Van boerenkool met worst tot pasta.
    Elke dag sowieso groentes.

21:00- Na het trainen neem ik al een tijdje True Mass(2 scheppen) van BSN dit in
    combinatie met water. Op niet
    trainingsdagen eet ik een bakje magere kwark, soms wat nootjes of
    een kommetje brinta

Overige info doordeweeks: Ik eet in totaal dus 9 boterhammen per dag. Ik snoep niet, behalve cherry tomaatjes. Verder drink ik koffie ongv 6 bakjes per dag. verder drink ik water of water gemixt met roosvicee. Verder eet ik af en toe een broodje gezond en ongv 2 eieren in de week.

S'weekends:
    Oké de weekenden wordt een wat lastiger verhaal, omdat die nooit hetzelfde zijn. Wat me vaak overkomt is dat ik laat in de ochtend wakker wordt, en daardoor brunch, en dus het ontbijt oversla.

Dit wil ik eruit krijgen en heb al een foefje bed8. Ik ga naast mijn bed me broodbakje neerzette met daarin 3 belegde boterhammen. Deze wil ik dan vroeg opeten ongv 8 uur en daarna weer lekker verder slapen.

Ik kan dus vrij weinig over mijn voeding in het weekend vertellen. Maar toch een aantal feitjes op een rij:

-Meestal snack ik in het weekend een patatje.
    - Zaterdagavond eet ik gewoon warm en gezond.
    - Vaak brunch ik in het weekend en eet ik dus maar 2 keer ongv. smiddags en s'avonds.
    -Ik mag graag op zaterdag opstap gaan. dan drink ik bier of sterke drank. Overgens ga ik niet elke zaterdag weg maar ik heb zo mijn periodes. meestal eet ik dan s'nachts nog even ongezond.

Op dit moment weet ik even geen info meer over mijn voeding.

Opmerkingen/vragen altijd welkom, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Mvg

Originally posted by DeeJeeEric View Post
    Oké beste forumleden, bij deze mijn voedingsschema. Het is nog vrij oppervlakkig zonder nauwkeurigheden en exacte hoeveelheden.
    Ik zal wel proberen om mijn eetgedrag zo goed mogelijk in kaart te brengen.

Mijn eetgewoonten kan je in 2 delen op splitsen: Ma t/m Vr. En het Weekend.
    Doordeweeks eet ik elke ongv hetzelfde:

Ma t/m Vr:
    06:30- Kom half volle melk met Brinta. Een glas melk en een kiwi.

09:30- 1 (bruine)boterham met kaas, 1 Boterhamworst, 1 pindakaas,
    1 Snijworst

12:00- 1 (bruine)boterham met kaas.

13:30- 1 (bruine)boterham met kaas, 1 Boterhamworst, 1 pindakaas,
    1 Snijworst

15:00- Banaan

18:00- Warm eten, 1 bord. Gevarieerd. Van boerenkool met worst tot pasta.
    Elke dag sowieso groentes.

21:00- Na het trainen neem ik al een tijdje True Mass(2 scheppen) van BSN dit in
    combinatie met water. Op niet
    trainingsdagen eet ik een bakje magere kwark, soms wat nootjes of
    een kommetje brinta

Overige info doordeweeks: Ik eet in totaal dus 9 boterhammen per dag. Ik snoep niet, behalve cherry tomaatjes. Verder drink ik koffie ongv 6 bakjes per dag. verder drink ik water of water gemixt met roosvicee. Verder eet ik af en toe een broodje gezond en ongv 2 eieren in de week.

S'weekends:
    Oké de weekenden wordt een wat lastiger verhaal, omdat die nooit hetzelfde zijn. Wat me vaak overkomt is dat ik laat in de ochtend wakker wordt, en daardoor brunch, en dus het ontbijt oversla.

Dit wil ik eruit krijgen en heb al een foefje bed8. Ik ga naast mijn bed me broodbakje neerzette met daarin 3 belegde boterhammen. Deze wil ik dan vroeg opeten ongv 8 uur en daarna weer lekker verder slapen.

Ik kan dus vrij weinig over mijn voeding in het weekend vertellen. Maar toch een aantal feitjes op een rij:

-Meestal snack ik in het weekend een patatje.
    - Zaterdagavond eet ik gewoon warm en gezond.
    - Vaak brunch ik in het weekend en eet ik dus maar 2 keer ongv. smiddags en s'avonds.
    -Ik mag graag op zaterdag opstap gaan. dan drink ik bier of sterke drank. Overgens ga ik niet elke zaterdag weg maar ik heb zo mijn periodes. meestal eet ik dan s'nachts nog even ongezond.

Op dit moment weet ik even geen info meer over mijn voeding.

Opmerkingen/vragen altijd welkom, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Mvg
    Volkoren brood?
    Veel stomme dingen staan erin snap je zelf ook wel hoop ik
    Ontbijt in het weekend gewoon om 9-10 uur rustig

Maak een goed voedingsschema en bereken je behoefte en post hem dan. Geen half werk, heb je amper iets aan.

Ohja en zet die magere kwark elke avond voor je gaat pitten
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

dit is niks
      lees sticky's en andere voedingschema's met hun commentaar erop.
      1banaan is natuurlijk geen maaltijd
      Calisthenics / Street workout

Comment

Als je je voedingswaarden had uitgerekend, wist je al wel genoeg. Je eet nog een stuk minder dan mij.

Comment

Worst, kaas, salami???!
          Dit zijn geen bodybuildingvoedingsmiddelen!
          Ook klopt je schema qua indeling van geen kanten, dus kan ik hier uit concluderen dat je de stickies niet gelezen hebt.
          Lezen en daarna opnieuw dus!
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Als je iets wilt verbeteren/veranderen aan je lichaam ga je toch levenswijze moeten aanpassen...

Beter eten, in het weekend regelmatiger eten. Om 8u wakker worden, 3 bt eten en terugslapen kan volgens mij niet echt goed zijn.
            The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Wat is je doel? Wil je groeien? of wat?
              Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

laat die true mass ook maar even staan dat is weggegooid geld als je je voeding niet op orde heb
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

Ok, thx voor de reacties

De bedoeling was om mijn eetpatroon aan jullie te laten zien, en ik wil hierbij vermelden dat ik sinds eind augustus toen ik weer begonnen ben met trainen en op deze manier ben gaan eten flink vooruit ben gegaan. 8 kilo aangekomen en meer massa opgebouwt. Droog ben ik altijd al geweest.

Daarintegen zie ik wel in als ik progressie wil gaan boeken dat het roer om moet. Daarom ben ik ook erg blij met de tips en reacties! Ik zal beginnen met mijn kalorieen behoefte uit te rekenen. Ik heb nog geen Vet meter weten te bemachtigen, dus zal strax maar eens mijn nek en taile omtrek meten. Dit is echter niet zo nauwkeurig, dus zal ik even uitzoeken waar ik mijn vet percentage kan opmeten, wellicht de sportschool.

Als ik mijn kalorieen behoefte weet zal ik een voedingsshema opstellen. Wel lijkt me het berekenen van mijn avondeten een onmogelijke opgave... maar hier zal vast een oplossing voor zijn. magere kwark voortaan voor et slapen gaan!

@Jake: Met stomme dingen bedoel je denk ik mijn weekend? ja dat weet ik zelf wel, alleen dat moet ik rustig gaan opbouwen, en veranderen. En ja het is volkoren brood

@Spank: Ja ik wil Groeien!!!

Ik zal morgen ermee aan de slag, en zal jullie op de hoogte houden!

Mvg

Comment

Heel herkenbaar

Zelf zet ik een whey+bcaa+beta alanine shake naast mn bed, half uurtje pitten, halve liter magere melk met 100 gram brinta en een ei en dan weer pitten voor een uur of 2. Daarna ben ik weer shiney as can be
                    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Je eet veelste weinig man! Hoeveel weeg je en hoelang ben je? 1 boterham is geen maaltijd doe bij elke maaltijd eens 2 of 3 boterhammen emt pindakaas bij op..
                      Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

al redelijk ontbij, kom melk met brinta past met gemak 40 gram brinta in dus + die 200-300 ml melk is die ongeveer 250 kcal voeg hier nog schepje true mass aan teo bij de melk oid. lekker calorien beuken in de morgen

Eet ELKE dag SAVONDS kwark dit zijn je langzame eiwitten goed voor de nacht. jah ff doorbijten. die nootjes die je soms eet, als je die elke dag ff eet is het goed beetje verspreid goed voor de vetten

Als het aan mij ligt mag je smiddags ook nog wel wat brinta eten. ik ben der eigenlijk redelijk verzot opgeworden. je drinkt het zo weg easy kcal

kga vet meting.. zie je er fatsig uit of zie je nog wel wat spierdefinitie. zie je nog spierdefinitie maak je geen zorgen je vet % is goed

Hopelijk heb je er een beetje aan.. succes met je doelen

Comment

@ Spank: ik ben 1,78 en schommel nu tussen de 67/68 Kilo

@ Posseltje: Ik heb eigenlijks geen vet, alleen spier defenitie.. ben ook nooit fatsig geweest, kan eten wat ik wil maar vet komt er niet aan.

Verder thx voor de tips! ik zal er wat mee doen. ben van plan om morgen een voedingsschema te maken. Dat wordt dus morgen afmeten en wegen;p Morgen eerst mijn voedingsbehoefte uitrekenen helaas nog geen vet meter dus eerst maar even met de andere methode.

Morgen kan ik jullie meer hierover vertellen. Deze week al 2 keer hard getraint, en eet aardig door. telkens nu 3 boterhammen per keer. maandag ook nog 2 sandwiches met kip daarnaast gehad. en vandaag nog een extra broodje met kipfilet. zal zo ff mn kwark nuttigen.

Mvg!

Comment

Lichaamsgewicht: 67
                            KgVetpercentage: 11.1 %
                            Vet Vrije Massa: 59.6 Kg

Basisbehoefte: 1430.1 Kcal
                            Sporttoeslag: 143 Kcal
                            Arbeidstoeslag: 429 Kcal
                            Sportieve arbeidstoeslag: 500 Kcal
                            +Totale dagelijkse behoefte energie: 2502 KcalDagelijkse behoefte energie

behoefte Eiwitten: 131 Gram
                            Dagelijkse behoefte Vetten: 56 Gram
                            Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 369 Gram
                            --------------------------------------------------------------------------

Ok dit is dus mijn voedingsbehoefte. Verder is mijn planning een beetje in de soep gelopen, maar vandaag is dan eindelijk een begin gemaakt, een stap in de goede richting naar een voedingsschema om te groeien

Mijn eerst maaltijd(ontbijt) heb ik al even uitgerekend.
                            Halfvolle Melk: 250 Ml
                            Eiwit: 8.5 Gram
                            Koolhydraten: 14.4 Gram
                            Vet: 4,5 Gram
                            Kcal: 128

Brinta: 70 Gram
                            Eiwit: 23.6 Gram
                            Koolhydraten: 66.6 Gram
                            Vet: 8.6 Gram
                            Kcal: 440

Totaal:
                            Eiwit: 78.5 Gram
                            Koolhydraten: 38 Gram
                            Vet: 13.1 Gram
                            Kcal: 568

Hiernaast eet ik s'ochtends ook nog een kiwi.

Mijn complete voedingsschema zal ik netjes in een exel bestand zetten om het overzichtelijk te maken. Maar voordat ik deze helemaal in elkaar gaat zitten heb ik nog een paar vragen.

- Ik eet vaak Tarwe brood inplv volkorenbrood. Welke kan ik het best eten? De voedingswaren van dit brood staan niet op het etiket, hoe kan ik hier achterkomen?
                            - Ik eet veel pindakaas, moet ik dit ook speciaal afwegen?
                            - Zoals ik al eerder heb vermeld eet ik gevarieerd avond eten, gemaakt door mijn moeder. Moet ik hier ook precies gaan afwegen en uitvogelen hoeveel voedingstoffen en in mijn warme maaltijd zitten?

Nou dit was hem dan voor nu. Ik eet op dit moment al 6 keer per dag en eet savonds kwark. Mijn doel is te groeien en droog te blijven. in eerste instantie wil ik graag een voedingsschema maken zonder extra shakes.

Al vast bedankt voor de moeite om dit hele boekwerk van mij door te spitte:P

mvg

Comment

Lichaamsgewicht: 67
                              KgVetpercentage: 11.1 %
                              Vet Vrije Massa: 59.6 Kg

Basisbehoefte: 1430.1 Kcal
                              Sporttoeslag: 143 Kcal
                              Arbeidstoeslag: 429 Kcal
                              Sportieve arbeidstoeslag: 500 Kcal
                              +Totale dagelijkse behoefte energie: 2502 KcalDagelijkse behoefte energie

behoefte Eiwitten: 131 Gram
                              Dagelijkse behoefte Vetten: 56 Gram
                              Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 369 Gram
                              --------------------------------------------------------------------------
                              Hecht niet teveel waarde aan deze cijfers.. 56 gram vet is te weinig! 131 Gram Eiwit is net gnoeg.. Als je wilt groeien et dan op 3200 kcals!

- Ik eet vaak Tarwe brood inplv volkorenbrood. Welke kan ik het best eten? De voedingswaren van dit brood staan niet op het etiket, hoe kan ik hier achterkomen?

Volkorenbrood = beter (Reken 1 sneetje 30 gram) Kcal: 70 KH: 13

- Ik eet veel pindakaas, moet ik dit ook speciaal afwegen?

Ik doe het wel, je let je boterham erop! Weegt deze en drukt op 'TARA' Zo dat de teller weer op 0 staat.. Dan smeren smeren smeren tot de 30 of meer en dan eten!

- Zoals ik al eerder heb vermeld eet ik gevarieerd avond eten, gemaakt door mijn moeder. Moet ik hier ook precies gaan afwegen en uitvogelen hoeveel voedingstoffen en in mijn warme maaltijd zitten?

Voedingswaarden overzicht, de voedingswaarde van producten Hier vind je alle voedingswaardes.. Ga van een gemiddelde uit van 650 Kcal per maaltijd hiervan zijn vaak 65 Gram KH en 30 Gram Eiwit

Nou dit was hem dan voor nu. Ik eet op dit moment al 6 keer per dag en eet savonds kwark. Mijn doel is te groeien en droog te blijven. in eerste instantie wil ik graag een voedingsschema maken zonder extra shakes.

Oke heel netjes! Shakes zijn nit nodig bij een goed voedingsschema.. Ik gebruik zelf enkel dextrose en Whey (Beide natuurlijk producten) Reken eerst voor jezelf uit wat je eet en maak dit in een mooi schema die je later post!

Suc6!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X