Ben ik zo goed bezig??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ben ik zo goed bezig??

Ik ben Rick,

Ben 16 jaar oud, ben ongeveer 1,80 lang en weeg rond de 62 kilo.

Ik ben al ruim een half jaartje aan het fitnesse en wil nu toch wel op mijn voeding gaan letten. Ik ben echter geen goede eter.

Volgens de weegschaal hier thuis heb ik een bf. van 14,5% dit lijkt mij zeer hoog, omdat je mijn blokjes buik toch wel redelijk ziet en die zijn volgens mij pas zichtbaar bij +/- 12%??

Hier mijn schema die ik wil gaan gebruiken

07:00 Gaat m’n wekker

Whey shake

07:30

Muselie + Yogurt
    Beker melk

10:50

4 broodjes met kalkoen filet/andere vleesware/kaas

13:30

2 broodjes met kalkoen filet/ andere vleesware/kaas
    Broodje gezond

16:00

Tussendoortje ( niks/ bord Muselie + Yogurt/ vla/ koekje of snoepje )

17:00

Avond eten: wat de pot schaft
    Melk of frisdrank

18:30 begin training ma, wo, vr ( whey shake? )

Trainen

21:30 net thuis na het trainen ( whey shake? )

Kwark
    Fruit
    2 Bekers melk

Ik gebruik echter nog geen whey shake maar wil misschien een pot aanschaffen, omdat ik hier goede verhalen over gehoort heb. Het is echter niet de bedoeling om dit als een maaltijd vervanger te gebruiken

Ik hoop dat iemand nog bruikbare tips heeft. Zal vast wel

ps. Mijn doel is om met wat meer massa aan te komen. Volgens mij ben ik nu aardig droog, daarom begrijp ik de weegschaal hier thuis niet helemaal. Ik wil dus niet echt vet aan komen. Daarom weet ik ook niet of die shakes wel goed zijn?? Ik weet namelijk niet of hier ook meer vet bij komt kijken??

Alvast bedankt,

Rick

Je eet te weinig en gewoonweg slecht, verder duurt je training veel te lang
    Bruikbare tip: lees de stickies over voeding en training, en als je die hebt gelezen een fatsoenlijk voedingsschema plaatsen.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

1,80.. 62 kilo en 14.5% lijkt me idd sterk.

Comment

En sowieso geen waarde hechten aan die weegschaal... Reken ook even je behoefte uit en wat je nu per maaltijd binnenkrijgt aan kcal, kh, eiwitten en vetten... Geeft een stuk meer inzicht...
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

je vet zou ik laten meten in je gym met z'n tangtje (vetplooimeter)
          dat is veel zuiverender en beter

maar pas je schema maar wel wat aan
          en bekijk de andere schema's
          succes

Comment

Sorry dat ik pas zo laat weer reageer, maar door verschillende omstandigheden heb ik niet veel gebruik kunnen maken van de computer. Ik heb echter wel geprobeerd een nieuw schema te maken... Ik hoop dat die nu wat beter is??

Mijn doel is; om wat zwaarder te worden en op deze manier meer spiermassa te winnen. Ik wil alleen niet zoveel vet aankomen, liever helemaal niet, maar dat zal wel onmogelijk zijn..

Groetjes Rick

PS. Er zullen echter wel wat veranderingen in moeten komen, want mijn behoefte wijkt aardig af, dan wat ik via dit schema binnen zou krijgen.. Ik weet alleen niet precies hoe of wat ik moet veranderen?? omdat ik het volgens mij allemaal nodig heb
            Attached Files
            Last edited by Riiccckk; 31-03-2009, 17:22. Reason: Iets vergeten te melden

Comment

Wat is je doel?

Spieren kweken of ver verbranden?

Comment

Als je wil aankomen en spieren wil kweken zul je toch meer moeten eten. Je moet boven je behoefte gaan zitten want met dit schema zit je er onder en zul je dus niet aan komen. Ook zul je dan altijd wel wat vet aankomen als je boven je behoefte gaat zitten. Het is of het een of het ander, daarnaast heb je vetten ook gewoon nodig dus. Je zou bijvoorbeeld ook clean kunnen bulken eventueel. Verder zou ik van die kwark zoiezo al 500 gram maken ipv van 250. Probeer ook je training maximaal 90 minuten te laten duren ongeveer, niet veel meer.

Succes.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by gameface View Post
                  Wat is je doel?

Spieren kweken of ver verbranden?
                  Staat toch duidelijk in zn post?

Zoals gezegd moet je meer gaan eten, ik denk dat je de hoeveelheid brood en kipfilet mag verdubbelen
                  The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                    Staat toch duidelijk in zn post?

Zoals gezegd moet je meer gaan eten, ik denk dat je de hoeveelheid brood en kipfilet mag verdubbelen
                    Oow, oops
                    had niet zo ver gelezen xD

Comment

Okee ik zal dus mijn brood en kwark verdubbelen. Ik zit ook laag in mijn koolhydraten, heeft iemand misschien nog een advies, hoe je makkelijk meer koolhydraten binnen kan krijgen?? Ik heb echter mijn avondeten niet mee gerekend. Maar dat is altijd wel gezond volgens mij. Een stuk vlees/vis met groenten (lof,brocolie, spinazie enz.) + aardappelen.

Ik ga weer aan de slag en zou snel weer een nieuw schema posten

Bedankt voor de moeite iedereen!!

Rick

Comment

En nu met de kleine veranderingen erin verwerkt. Alles is erg omhoog geschoten voor mijn gevoel. En ik zit nu ruim boven mijn behoefte. Ik hoop dat iemand hier nog even naar kan kijken en nog tips kan geven.

Mijn doel was om meer spiermassa aan te komen, maar niet teveel vet bij te komen. Wil toch nog wel redelijk droog blijven.

Ik weet namelijk niet of ik dan zo goed zit met mijn schema??...

Sportieve groeten,

Rick
                        Attached Files

Comment

De eerste lijn in je schema is al fout 57 kcal voor iets met 36ew, 3kh en 2,3vet... 165kcal klopt hier meer denk ik

Dan zou ik die banaan en appel bij maaltijd 3 en 4 weglaten. Ook zie ik bij maaltijden 0,5l water staan, ik hoop toch dat je meer dan 1l water op een dag drinkt Probeer een liter of 2 a 3 te drinken over de dag gespreid.

Verder ben ik nog aan het twijfelen over de melk... Iemand advies?

Over de vet winst bij bulk kan ik niet veel zeggen, love to cut Maar probeer het schema enkele weken en je zal vlug zien hoe je lichaam er op reageert.
                          The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Whey eiwitten zijn snelle eiwitten en melk trage. Je kan beter je whey shake met water nemen een halfuur voor je ontbijt met een banaan voor de snelle suikers die je nodig hebt bij het opstaan. Daarna kan je gewoon je brinta met melk nemen.
                            Owner of the Iron Playground.

Comment

Melk is snel en traag, maar voornamelijk traag. 20/80 Whey/caseïne.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X