arbeidstoeslag bij voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• arbeidstoeslag bij voedingsschema

ik heb een vraag omtrent het opstellen van een voedingsschema:

ik werk bij de post en loop ongeveer 2 uur op straat. daarbij loop ik ongeveer 50 portieken op en af.

weet iemand hier misschien hoeveel kcal ik daarvoor moet berekenen ?

bij deze site heb ik voor lichtzware arbeid gekozen. is dit de juiste keuze denken jullie ?

Eigen Kracht - Website over fitness, afvallen en doping

thnx!

Je bent aardig actief bezig en de tas is niet echt licht met al die post. Dus lichtzwaar is goed. Kan het later altijd nog aanpassen naar normaal of zware arbeid als blijkt dat resultaten uit blijven.

Comment

ja precies zat ik ook te denken. thnx. ik probeer dit een maand en dan evalueren

oh en bij 'sportieve arbeidstoeslag' heb ik +500 gekozen. ik ga vanaf deze week 5x per week trainen en ik train nu ongeveer 2 en een half jaar. goed denk je ?

btw ik vind die eiwitbehoefte op die site wat aan de lage kant. vorig jaar het enige wat ik deed is op op de eiwitten letten. kreeg miss wel 4 x lichaamsgewicht (dus niet VVM!) aan eiwitten binnen.

kcal was veel te hoog geweest gezien mijn buikvet en het aantal vet was veel te laag. niet goed bezig dus.

weet niet of het nu zo'n goed idee is om wat ik dagelijks aan eiwit binnen krijg zo drastisch te verlagen ineens

ik bedoel ik zit nu al een tijdje te worstelen met de gewichten. gaat mij veelste langzaam qua kracht vooral terwijl ik anderen wel omhoog zie schieten. ik zal wel een hardgainer zijn en toevallig ligt er nu een flex voor me neus en die adviseert 3-4 gram lichaamsgewicht aan eiwit voor hardgainers!

is toch ff wat anders dan die 1.5-2 gram dat eigen kracht adviseert

zit nu ff te twijfelen wat ik zal gaan doen.

Comment

Ik ga zelf altijd voor 2-3.5gr per 1kg lichaamsgewicht. Dus niet eens uitgaand van me VVM. Dan besteed ik rond de 60-100gr aan onverzadigd vet. De rest wat overblijft aan koolhydraten.

Het is even proberen wat voor jouw het beste werkt. De rekenmethodes zijn vaak een leidraad om iets te hebben waarmee je kan beginnen. Dan is het fijn tweaken dat je moet gaan doen

Comment

ik ga nog even zoeken

miss in het handig mijn doel voor op korte termijn hier te melden:

ik weeg 94 kg. bf was laatste meting 15%. probleem is dat dit zich voornamelijk ophoopt bij mijn buik.

die buik moet er dus af. wasbordje zal leuk zijn

doel is dus bf te verlagen. tot hoe laag weet ik nog niet. er moet nog een hoop massa bij namelijk.

maar zat zelf te denken eerst goed droog worden en daarna clean bulken (500 kcal boven onderhoud).

moet ik nu gaan cardio'en ? of kan ik ook 500 kcal onder onderhoud gaan zitten met mijn voeding.

of gewoon op onderhoud eten en dan dmv cardio die 500 kcal eraf.

ik snap dat verschil niet helemaal, miss kan iemand dat uitleggen. waarom zou je gaan cardio'en ?

Comment

Zou eerst dieeten, en als je dan een plateau raakt de cardio erbij gooien.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

thnx zo ga ik het idd doen. heb ik nog supps nodig ?

ik las wat over caffeine en groene thee supplementeren. en bcaa's om je spiermassa vast te houden.

iemand hier ervaring mee ?

Comment

Heb ervaring met BCAA's, maar had niet het idee dat dat echt toevoegde aan mijn trainingen/spiermassa aanwas.

Cafeïne vind ik zelf wel lekker, groene thee geen ervaringen mee, maar de onderzoeken zeggen genoeg. Zou wel echter pas dit soort dingen gaan nemen als je een plateau raakt.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X