Wanneer wey-eiwitten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wanneer wey-eiwitten?

Vraagje.
    1) Wanneer kan ik het beste mijn eiwit-shake nemen?
    Voor of na de training? Mijn mening is om dit na de training te doen. Ca. 30-45 na KT/Cardio/HIT. Zodat je eiwitten niet direct verbruikt worden.
    Direct na mijn training neem ik snelle suikers voor spierherstel. Is dit ok?

2) Moet ik mijn shakes over 3 dagdelen verdelen?

Ik hoor zoveel verschillende verhalen. Raak een beetje in de war.

alvast bedankt.

Ik heb er even een apart topic van gemaakt aangezien dit niks te maken heeft met het topic waarin je dit aanvankelijk hebt gepost.

Welkom trouwens.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ontbijt
      Snelle eiwitten zoals whey worden gebruikt om het cortisol te verlagen na de nacht rust

Voor het trainen
      ter bescherming spieren.
      snelle suikers zijn op dit moment wat minder belangrijk

Na het trainen
      snelle suikers zijn het belangrijkst om het lichaam zo snel mogelijk weer anabool te maken.
      snelle eiwitten zijn onder geschikt qua belangrijkheid en optioneel om te nemen.

Comment

thanx.
        Is het belangrijk om na trainen nog een maaltijd te nemen?
        Zo ja, hoe laat en wat. Moet ik dan denken aan kwark of rauwkost????

Comment

Ik ben van mening dat je 45-60mins voor en na het trainen een goede maaltijd moet hebben. Beiden met voldoende eiwitten en complexe koolhydraten. Alhoewel koolhydraten in de maaltijd na de work-out minder belangrijk zijn als je wilt afvallen.

Rauwkost is vloeistof met wat mineralen en soms nog anti-oxidanten. Het is dressing geen maaltijd. Je kan het bij je maaltijd doen als extra omdat het een verzadigd gevoel geeft. Maar je moet ten alle tijden eerst een goede stevige maaltijd hebben.

Dus voor het trainen vlees met rijst of volkoren pasta met zelfgemaakte saus of wat zoete aardappels. En daarbij natuurlijk groenten. Na het trainen vlees/vis/magere kwark met wat groente

Comment

Dan zit ik met het volgende probleem en dat is werk. Daardoor ben ik vrij laat thuis.
            Avondeten: 17:45 rond 19:30 ga ik altijd naar de sportschool. Dus mijn maaltijd na het trainen komt vlak voordat ik naar bed ga. Is het dan nog wel verstandig om zo uitgebreid te eten?
            Of volstaat een hoeveelheid kwark al?

Comment

Dan is een lading kwark voldoende

Comment

Originally posted by Sabrina27 View Post
                Vraagje.
                Voor of na de training? Mijn mening is om dit na de training te doen. Ca. 30-45 na KT/Cardio/HIT. Zodat je eiwitten niet direct verbruikt worden.

alvast bedankt.
                Het is net de bedoeling dat ze direct verbruikt worden

Laat thuis met werken... en je kan al om 17.45 eten Dat noem ik niet laat
                The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Als je om 06:00 opstaat is 17:45 voor mij laat thuis.
                  Ik denk dat ik hier wel wat mee kan.
                  bedankt.

Comment

Als je om 06:00 opstaat is 17:45 voor mij laat thuis.
                    Ik denk dat ik hier wel wat mee kan.
                    bedankt.
                    Succes!!
                    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Vraagje.

alvast bedankt.
                      Wat wil je bereiken met je training? Spiermassa vergroten?
                      Zoja, dan shakes over 3 dagdelen verdelen en bij voorkeur direct na de training.
                      Voor spierherstel kun je het beste een combi nemen van snelle suikers en eiwitten. Maar snelle suikers zijn vooral belangrijk als je deze ook verbrandt hebt, dus niet zozeer na de krachttraining maar wel na cardio'en.
                      Eiwitten zijn niet alleen belangrijk voor spieropbouw maar ook voor spierherstel. Je moet het zo zien: als je traint, krijg je kleine (of grote, afhankelijk hoe je traint...) beschadigingen in je spieren. Door te rusten herstellen deze beschadigingen en je spier wapent zich tegen een nieuwe aanval van training door net iets sterker te worden. Eiwit helpt je ook bij het herstel van de spieren.

Comment

Vraagje.

alvast bedankt.

Kom we gaan elkaar met z'n allen tegenspreken. Ik zeg half uurtje voor de training, die whey eiwitten zijn namelijk niet binnen een minuutje in je bloedbaan en na je training heb je ze wel degelijk meteen nodig.
                        Direct na je training wat koolhydraten, liefst geen enkelvoudige suikers, gewoon iets complexer o.a. een banaan bijvoorbeeld.
                        Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit!

Comment

Ik heb gelijk en de rest lult uit zijn nek.
                          Als ik het fout heb zegt General wel hoe het zit ter correctie

Tegenspraak is dus helemaal niet nodig

Comment

Regel 1: Falstyr heeft altijd gelijk
                            Regel 2: Op het moment dat Falstyr geen gelijk mocht hebben treedt automatisch regel 1 in werking

oke weer genoeg onzin ontopic: Ik neem zelf ook 2 shakes op een (trainings)dag, bij het ontbijt (of eigenlijk er iets voor) en direct na de training. Die 3e shake die je dan zou nemen voor de training wat ik niet doe zou je toch ook kunnen vervangen door een andere eiwitbron zoals bijv. zalm of tonijn?
                            Owner of the Iron Playground.

Comment

of makreel, Haring, corned beef, beef jerkey, kipfilet, pindakaas of (als je echt droge meuk wilt eten) Tofu.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X