Net begonnen, en heb wat vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Net begonnen, en heb wat vragen

Dag allemaal

3 weken geleden ben ik weer aan het fitnessen geslagen. Ik werk op kantoor, en deed daarnaast niet veel. Allereerst wil ik wat conditie bijkrijgen maar daarnaast ook gelijk begonnen met het aanpassen van mijn eet schema om zo wat massa te kunnen kweken.

Ik ben een flinke roker. Ik rook ongeveer 1 pakje van Nelle zwaar op 2 a 3 dagen. Daarnaast lust ik ook wel een biertje. Nu vraag ik mij af wat de invloed is van alcohol in de opbouw van je spieren... ik drink alleen in het weekend, en wil er best een biertje voor weg zetten. Maar dan wil ik wel weten waarvoor ik het weg zet.

Roken zal ik niet zomaar vanaf komen omdat de wil niet sterk genoeg is. Maar dat ga ik dan ook met cardio proberen te compenseren.

Momenteel eet ik 5/6keer per dag. S' morgens 2 bruine boterhammen, om 9 uur 1 boterhammen, om 12 uur 4 boterhammen, om 3 uur 1 boterham, avondeten, en dan 's avonds nog 2 beschuitjes. Aangezien ik zeer donker bruin brood eet. Met vrijwel altijd kaas erop. Vraag ik me af of ik zo ook wel goed bezig ben?

Mijn doel is om wat van het 16,3% vet af te krijgen (vooral mijn buik) en om massa te kweken.

Wie kan mijn vragen beantwoorden, of tips geven?

Alvast bedankt!

Kort gezegd: nee je bent niet goed bezig!!

Roken: zoals je zegt, de wil moet er zijn. Als je dan toch niet wilt stoppen zou ik je allesinds al aanraden om naar een gewoon of light merk te gaan, geen zwaar.

Alcohol: een paar pintje in het weekend kan zeker geen kwaad, maar zoals met vele dingen: overdaad schaadt

Eten: Ook al niet goed bezig. Aangezien dit je eerste post is, zal ik zelfs niet vragen als je al iets gelezen hebt.. Anders zou je wel al gezien hebben dat we graag hebben dat je je eens voorstelt in de juiste sectie. En de zomersticky zou je dan ook wel al gelezen hebben (Pas op voor je bovenkaak trouwens).

Elke keer kaas is niet goed nee. Bereken je behoefte eens uit, en bereken eens wat je hier mee binnenkrijgt en je zal zien als je goed bezig bent.
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Beste Senseo,

Als je eerst de stickies gelezen had dan had je sowieso geen vragen meer gehad. Maar omdat het zulk mooi weer is en ik in zo'n goede bui ben raad ik je aan de http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...tml#post550279 te lezen
      Geniet, en drink met maten!

Comment

dso heeft een goed weekend gehad zo te zien

welkom senseo en succes met het lezen van de stickies

Comment

Alcohol verlaagt het testosteron. Hoe het precies gebeurd weet ik ook niet (dmv aromatase dacht ik), maar hoe minder alcohol hoe beter dus.
          @ ketIF

Comment

Alcohol bevordert de aromatase, waardoor je tweeledig je testosteron verlaagt.
            1) door de aromatase blijft er minder testosteron over
            2) door de extra aromatase krijg je meer oestrogeen, waardoor je lichaam de testosteronproductie verlaagt.

En meen dat er in bier ook nog gewone phyto-oestrogenen zaten, dus dat is driedubbel feest.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X