eiwitten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eiwitten

hoi medeleden,

ik heb pas een boek gekocht over krachttraining en ben onlangs naar een diƫtiste geweest.
    ik had altijd horen zeggen door jongens bij ons in de fitness dat je per kg lichaamsgewicht 2 tot 3 gram eiwitten moet gebruiken per dag.
    nu de diƫtiste zegt 1,4 tot 1,8 gram per kg lichaamsgewicht en dat boek bevestigd deze theorie.
    wat moet ik nu geloven???
    onderweg naar 90kg bij 10% BF

Je moet niet de dietist geloven. Net zoals fitness instructeurs zitten die er wel vaker naast. Theorie dat je lichaam niet meer dan 1.8gram kan verwerken is bullshit. Veel van hun informatie is achterhaald.

Intensieve Kracht sport verhoogd ook de amino opname/benodigdheid. Amino's zijn bouwstenen van eiwitten...dus je moet meer eiwitten nemen ter compensatie.

Comment

Originally posted by powertrainer2007 View Post
      hoi medeleden,

ik heb pas een boek gekocht over krachttraining en ben onlangs naar een diƫtiste geweest.
      ik had altijd horen zeggen door jongens bij ons in de fitness dat je per kg lichaamsgewicht 2 tot 3 gram eiwitten moet gebruiken per dag.
      nu de diƫtiste zegt 1,4 tot 1,8 gram per kg lichaamsgewicht en dat boek bevestigd deze theorie.
      wat moet ik nu geloven???
      Het laatste klopt, maar met meer zit je altijd zeker
      1,5 tot 2 gram is voldoende om spiergroei te verwerkelijken mits je ook
      voldoende calorienen eet

Comment

eiwitten

wat gebeurt er met het teveel aan eiwitten, plas je dat uit of sla je dit ergens op?
        44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
        ....

Comment

het lichaam gebruikt al veel kcal met alleen het verwerken van de eiwitten, dus je zult er niet snel van aankomen ;p, maar bij echt een overschot van zeg 4 keer je benodigde hoeveelheid/lichaams gewicht wordt het opgeslagen als vet.

Comment

Ik denk van dieet dat je daar genoeg aan hebt als je niet sport en wel sport je 2/3 eiwitten voor nodig hebt?

Wel leuk als trouwens iemand een bron heeft.. dan is het wat meer zekerheid.

Comment

Er zijn veel dingen betwistbaar, maar hoog in eiwitten zitten ga ik niet eens moeite doen om te discussieren
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

omdat als je een aantal gram per kg lichaamsgewicht gaat nemen,
                dan zou iemand van 100kg met een vet% van 40%, hetzelfde aantal eiwitten moeten nemen als iemand van 100kg met een vet% van 10%.

de tweede persoon heeft wel 30kg meer spiermassa,
                dus moet meer eiwitten. dus reken liever met vvm.

ikzelf eet vvm x3 =g eiwitten per dag.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Vind dat niet boeiend. Iemand van 100kg moet gewoon 2,5-3 gr eiwit nemen gebaseerd op zijn lichaamsgewicht - punt -

Als de 1 20% heeft met 100kg lichaamsgewicht dan is het zwaar en heeft hij minder kcal als verbruik. En dan kcal verschil neem je door minder koolhydraten te nemen. Hoger vet% kan ook minder goed met carbs omgaan dus lager in carbs zitten is zo wie zo wel slim dan.

Als degene 10% vet heeft met 100kg lichaamsgewicht dan is hetzelfde aantal eiwitten nog steeds van pas. Meer vet vrije massa is ook een hoger kcal verbruik dus meer carbs

Beetje erg simpel en kort door de bocht, maar boeiend het werkt in de praktijk.

Comment

ik denk dat 1 tot 1,5 gram pe lichaamsgewicht genoeg is voor krachttoename en massatoename......ik denk dat de dietiste gelijk heeft...

Comment

ik zelf heb lichaamsgewicht x 3 eiwitten, maar dat is omdat ik het zekere voor het onzekeren wil nemen, en beginnede krachttrainers zijn gevoeliger voor groei dus moet je genoeg binnen krijgen

Comment

Originally posted by cojones View Post
                        ik denk dat 1 tot 1,5 gram pe lichaamsgewicht genoeg is voor krachttoename en massatoename......ik denk dat de dietiste gelijk heeft...
                        Gelooft zeker ook nog in sinterklaas?

Comment

Uhm sinterklaar bestaat hoar.

Comment

In topic over 30-35gr eiwit per 2 uur ofzo, kwam ook onderzoekje voorbij waarin vermeld was dat zelfs top level athletes geen behoefte hadden aan meer dan 1,7gr/kg bw.

Dat gezegd hebbende, meeste echt grote reuzen eten vaak 300-400gram eiwitrange (ook als ze niet kuren), dus niks mis mee hoog te zitten.
                            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Gelooft zeker ook nog in sinterklaas?

Wat bedoel jij hier nou weer mee ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X