whey

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• whey

Hoi,

Heb ik whey perse nodig of is het meer als aanvulling?
    Ik vind het namelijk nogal veel geld als ik hier maandelijks ook nog eens 2o euro aan uit moet geven, daarom dus de vraag of het ook echt nodig is,

ik zelf eet nu op zich genoeg eiwitten, deze haal ik uit kwark, 20+ smeerkaas, kipfilet en pindakaas + dan natuurlijk nog uit mijn avondmaaltijd, deze bestaat uit stukken vlees (vaak kip), wat groente en aardappelen of 3x in de week een pasta maaltijd.

Het is een supplement, dus een aanvulling voor wanneer je eiwitten tekort komt. Indien je een goed voedingsschema hebt is het dus absoluut niet nodig. Het voordeel van whey is wel dat het snel werkt (perfect voor smorgens en na de training) en natuurlijk is het ook makkelijk te maken en erg lekker
    @ ketIF

Comment

Mee eens. Ik gebruikte eerst ook geen whey maar op een gegeven moment werd ik knettergek van het de hele dag bezig zijn met eiwitten binnen te krijgen. Een grammetje of 50 uit whey halen is gewoon lekker makkelijk, kwarkje erbij zit je al op 90.
      Misschien kun je het halen en alleen nemen wanneer je door je voeding niet aan je aantallen komt.
      ''Elke reis begint met een stap''

Comment

Ik verkies toch ook nog whey apart te kopen... inderdaad 's morgens bij mijn ontbijt met complexe kh, maar ook 's avonds rond een uur of 10 zodat ik dan geen al te zware maaltijd meer moet eten maar toch de nodige eiwitten binnen heb voor het slapengaan.

Comment

Als je voldoende eiwtten binnenkrijgt ben ik zelfs geneigd te zeggen dat je beter afbent zonder whey. Eventueel wat BCAA's rondom training/cardio als je dat doet, dat is ook meteen enige tijd dat je echt whey nodig zou kunnen hebben.

100% voeding is vaak beter dan 90% voeding + whey

Dat gezegd hebbende, whey is verrotte handig en ik neem het zelf ook
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

whey in de vorm van snelle eiwitten is ideaal voor na je training om snel je spieren te voorzien. geen must, wel handig.

Comment

Als je na je training (of s'morgens) geen whey wilt gebruiken kun je ook eieren eten. Dat zijn ook snelle hoogwaardige eiwitten.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

maar dan moet je wel het geel uit het ei halen want als je dat erin laat vertraagt het de snelheid van opname een heel stuk waardoor je na het trainen beter af bent met whey of andere snellere eiwitten. Dat betekent dan ook weer dat je minimaal 8 ei-eiwitten nosdig hebt na de training waardoor het weer voor mij wat minder interesant word om dat te nemen na de training.

Whey is denk ik een handige aanvulling voor extra eiwitjes en gewoon erg makkelijk. Maar echte voeding blijft altijd beter maar die extra 20 euro is niet helemaal waar want ipv voeding neem je dan een shake en 200gr kip is denk ik net zo duur als een shakie dus het ene vervangt het andere
                eat eat eat and look like a freak!

Comment

Wei is goedkoop en praktisch, maar niet noodzakelijk.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X