voedselschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedselschema

hoi ik ben bjorn nieuw sinds vandaag
    ben van belgie

nu ben ik al een tijdje aan het trainen nu wil ik iig eens weten wat ik moet eten om bij te komen in gewicht en mijn spieren vorm te geven

ik ben 1m72 weeg ca 50 kg (niet veel weet ik )
    ben net 18..

wat ik nu eet

smorgends
    3 witte boterhammen icm choco
    koffie of cola

smiddags
    middagmaal (warm) verchillend

savonds
    avondmaal warm eten
    sinds kort turbo mass gainer van pure whey vlak voor het slapen

supplementen
    vroeger nam ik na elke training gewone pure whey rijk aan eiwitten bleek niet idiaal voor mij te zijn nu dus de turbo mass gainer na het trainen en voor het slapen

drank
    ik drink wel de gehele dag door frisdrank (cola,fanta ed)

weten jullie een haalbaar iets voor mij (ben niet zo een harde eter namelijk)
    extra info--> nu heb ik overschakelt op turbo mass gainer waneer ik hiervan bijkom ed ga ik er relatine bij nemen kom ik hier niet van bij schakelen we over op iets anders uit het gamma van pure whey (voedingswinkel)

grtt

Stel je even voor in het Voorstel forum.

Je eet veel te weinig. Lees het forum even goed door dan kom je al een heel eind. Het is makkelijk om vervolgens je behoefte etc. uit te rekenen en daarop een eet schema te maken. Het lijkt me duidelijk dat Cola bij je ontbijt verre van ideaal is. Die whey shakes en mass gainers waar je het over hebt zijn SUPPLEMENTEN en niet bedoeld als vervanging van een maaltijd. Ik denk dat veel mensen je hier graag mee willen helpen op het forum, maar steek er eerst zelf wat tijd in en laat je goede wil zien.
    How you like them apples?

Comment

laat die turbotroep en whey maar even staan.
      Je eet op het moment zwaar belabberd, probeer voldoende eiwit te eten, VOLKOREN brood te nemen ipv wit. En geen frisdrank meer.
      Koolhydraatbronnen: brinta,brood,rijst,aardappelen,havermout,pasta.
      Eiwitbronnen: tonijn,koolvis,pangafilet,biefstuk,rosbief,kip/kalkoen, eieren, whey, kwark.
      vetbronnen: noten, pindakaas, olijfolie(koud gebruik) eigeel
      Last edited by Shredmaster; 26-08-2009, 20:17.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
        Je eet op het moment zwaar belabberd, probeer voldoende eiwit te eten, VOLKOREN brood te nemen ipv wit. En geen frisdrank meer.
        Eiwitbronnen: tonijn,koolvis,pangafilet,biefstuk,rosbief,kip/kalkoen, eieren, whey, kwark.
        ke zegt geen frisdrank meer ? wat neem ik dan in de plaats en waarom dat percies stoppen als ik mag vragen ? ik zou denken calorien die zoet binnen lopen ?
        dank voor info !

Comment

Zijn loze suikers, drink water/thee in de plaats. Of anders liever chocomel zitten ook eiwitten in.
          Voor de rest moet je je behoefte berekenen en daar 500 kcal boven gaan zitten. Niet zomaa schransen maar even dingen kiezen uit wat ik je gezegd had. Kijk ook even in andere schema's
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
            hier staat alles.. prima uitleg.

succes

Comment

Hoi Bjorn...

Damn man cola bij het ontbijt...? Ooit gehoord van het zuiveldrankje melk... Lekker hoor en veel voedzamer joh..(ik ga zelf voor de magere of halfvolle variant)

Ik ben net ook zelf bezig om me te verdiepen in voeding...dus ik kan je helaas niet helemaal assisteren maar ik ben bezig met het volgende:

Doelstelling bepalen: voor jou dus massa.
              Daarna je dagelijkse behoefte berekenen aan calorieën (is op dit forum ergens te vinden)
              Dan ga je indd even puzzelen met de goede voedingsmiddelen die Shredmaster je voorstelde.

Lees ook Burn the fat feet the muscle...voor het hoe en waarom..

Succes met het afstemmen van je schema, ik vind het zelf ook nog lastig.

Gideon

Comment

Hey bjorn hier nog een simpele set up

0700 ontbij t
                melk 3 broodjes (aangezien dat nu ook je ontbijt is)
                whey + 250ml melk

10.00
                2 broodjes
                kopske koffie

12.00
                je warme maal

15.00 2 broodjes

17.-18.00 je warme maaltijd

hier tussendoor gewoon 100 gram nootjes wegwerken voor je vetten onder tvkijken oid

21.30 yoghurt/ kwark iets met veel langzame eiwitten

dit is een tamelijk begin zorg dat je went aan de tijden van het eten gewoon 6x per dag wat eten. vergroot je porties elke keer beetje.
                brinta/havermout geef het een poging zijn zeer simpele calorien en nog goed ook. zal je turbogainer nog ff terug in de kast zetten want die 500 kcal daaruit zullen je niet gaan helpen als de basis krap is (ja ik spreek uit ervaring) (inmiddels eet ik gezond zonder gainers whey only + vitamines en soms creatine maar dat is voor later stadia
                Last edited by Beachboy; 27-08-2009, 19:56. Reason: typo's

Comment

oh oke ..
                  wel eet nu al paar dagen stukkie meer als anders..
                  bauw alles langzaam op
                  nou ik blijf nu al een tijd hangen op het zelfde gewicht in halters en wil wel degelijk meer maar waneer ik meer neem treed er heel snel melkzuur op en dan is is *omzeep* daarom ga ik creatine nog bijnemen binnenkort (diegene van fitness shop zij me kijk hoe je reageerd op je gainer waneer dat goed is neem je pas creatine alsook als ik hier van bijkom (als suplement in me voeding !) anders moet ik andre gainer of aminozuren in whey

Comment

Jij hoeft echt nog niet aan de creatine met 50kg lichaamsgewicht.
                    How you like them apples?

Comment

Je zegt dat je al een tijdje traint? , hoelang dan? want ik kan me haast neit voorstellen dat je een nog lager begin gewicht had en kan me ook niet egt voorstellen dat 50 je begin gewicht was maar geen enkele gains gemaakt heb, is je trainingschema goed?
                      Pumping Iron.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X