Hoe belangrijk zijn de verhoudingen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe belangrijk zijn de verhoudingen?

Hoi,

ik heb een simpele vraag. Mijn dagelijkse behoefte aan caloriën is ongeveer 2750 inclusief sporttoeslag etc. Mijn doel op dit moment is af te vallen/vet te verbranden. Ik doe KT en kardio. ik zit dan normaal dan ook op 2200/2300 caloriën op een dag.

Maar als ik mijn schema uitreken aan de hand van de hoeveelheden kom ik uit op ongeveer 140 gram eiwit, 400 koolhydraten en ongeveer 60 gram vet.

eiwitten en vet is geen probleem maar ik lees hier en daar dat het goed is om de koolhydraten te beperken. Mijn vraag is dus: moet ik om en om de 400 koolhydraten blijven zitten of juist ver onder. Ik krijg per dag ongeveer 240 koolhydraten binnen. id dit goed of juist slecht als je wilt afvallen. Dus hoe belangrijk zijn de hoeveelheden. (ik kan niet zo snel hier iets over vinden in de stickys of ik lees eroverheen)

Ik zou graag jullie mening hierover horen.

gr manu.

Koolhydraten idd omlaag, eiwitten omhoog, vet evt. ook omhoog.

Maar niet over je kcal behoefte heen gaan natuurlijk!
    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
      Koolhydraten idd omlaag, eiwitten omhoog, vet evt. ook omhoog.

Maar niet over je kcal behoefte heen gaan natuurlijk!
      dank je. Maar is 200 gram koolhydraten dan niet te weining? gisteren had ik zelfs minder op en toen begon ik me iets licht te voelen en te "trillen".

Comment

ik zit dan normaal dan ook op 2200/2300 caloriën op een dag.
        als ik mijn schema uitreken aan de hand van de hoeveelheden kom ik uit op ongeveer 140 gram eiwit, 400 koolhydraten en ongeveer 60 gram vet.

Maak hier 175g eiwit (700 kcal), 80g vet (720 kcal) en 220g koolhydraten (880 kcal) van. totaal 2300 kcal / dag.

In het begin voel je je wat zwakker met minder koolhydraten, maar je went hier vrij snel aan. Pas ook je training goed aan omdat je tijdens de cut minder snel herstelt. (ik raad je aan 2x per week een stevig fullbody schema, gecombineerd met 1x per week hiit en 1x per week Lit)

Nogmaals dit is wat ik zou doen, ik behaal goede resultaten hiermee, en ben ook makkelijk 4 kilo kwijt in 1 maandje - 40 dagen.

succes
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik zou in jouw geval doen:
          eiwit: 200 gram
          Vet: 80 gram
          Koolhydraat: de rest (iets van 180 ofzo?)
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Veel koolhydraten heb je niet nodig. Je kan zelfs prima functioneren op 50gr wat het minimale is voor 1 dag. Je lichaam moet alleen omschnakelen om de anderen als energie bron te hanteren.

Comment

Dank voor jullie reacties. Ik doe nu 3x per week een full body met na de tijd een beetje Cardio en 2x p/w alleen maar Cardio ongeveer 45 minuten.

Ik zat dus inprincipe niet zo heel erg verkeerd met mijn verhoudingen. Ik zal de eiwitten opschroeven en probeer rond de 60/70 gram vet te komen. de rest dan koolhydraten.

volgens voedingsbehoefte.nl moet ik liggen rond de 150 gram eiwit/60 gram vet/ 400 gram koolhydraten.

ik verbrand meestal tijdens het trainen zo rond de 600 calorieën. Als ik thuis kom eet ik een salade met vis. Toch heb ik na een uur een honger/leeg gevoel omdat in vis bijna geen koolhydraten zit. Ik denk dat ik dan toch mijn schema moet aanpassen.

Ik post even mijn schema die bijna elke dag hetzelfde is. soms een iets andere vis maar meestal lig ik rond die waarden. volgen voedingsbehoefte mag ik 2800 calorieën hebben. graag jullie mening Aub.
              Attached Files
              Last edited by manu76; 28-10-2009, 10:29.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X