korte vraag over rijst!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• korte vraag over rijst!

Ik zie hier en daar wel eens staan dat 50 gram rijst rond de 40 gram aan koolhydraten zou zitten. Natuurlijk is dat per rijst verschillend.

Op allerlei calorienlijsten zie ik bijna het dubbele aan waarden staan.

Ik weet heel even het merk niet meer (zal die vanavond dan even erbij zetten)

Maar nu heb ik een pak zilvervliesrijst gehaald waarop staat dat 100 gram bereid product E/K/V 4/24/1.3 bevat. Is dat wel correct?

Die van mij is 100/75.

24gr lijkt me wel heel weinig... is het geen drukfout ofzo
    Last edited by Maasproductions; 12-11-2009, 10:27.

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
      Die van mij is 100/75.

24gr lijkt me wel heel weinig... is het geen drukfout ofzo
      ik zal vanavond als ik thuis ben nog eens kijken want het is inderdaad wel heel weining he!

Comment

Dat is het verschil tussen gekookt en ongekook

Kijk hier maar
        CALORIETABEL.NL - de snelste Calorieenwijzer! Vind hier snel hoeveel calorien een product bevat. Calorieen, calorietabel, calorienwijzer, energiesticker, gratis calorietabel, calorientabel, calorieentabel, calorienwijzer.
        Who's the Chef

Comment

Dus dan klopt het toch wel?

ik meende ook echt te lezen dat op mijn pakje rijst stond: bereid produkt 100 gram, 24 koolhydraten.

maar niemand eet toch rauwe rijst? (misschien beetje stomme vraag) maar als er minder in zit als het gekookt is wat verdwijnt dan uit de rijst? Ik lees het toch goed dat gekookte rijst minder KH heeft?
          Last edited by manu76; 12-11-2009, 10:45.

Comment

Er verdwijnt niks, per 100 gram komt er alleen water bij. wat het verzwaard maar niets toevoegd.
            Waardes zijn steeds per 100 gram.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
              Er verdwijnt niks, per 100 gram komt er alleen water bij. wat het verzwaard maar niets toevoegd.
              Waardes zijn steeds per 100 gram.
              dus met water worden de KH minder per 100 gram om dat je het als het ware verdunt?
              Dan kan die 24 KH toch wel kloppen per 100 gram?

Comment

Originally posted by manu76 View Post
                dus met water worden de KH minder per 100 gram om dat je het als het ware verdunt?
                Nee je verdunt niets, je maakt je rijst zwaarder.. Dus waarden per 100gram worden minder per 100gram.. Maar je weegt het af voor je het kookt dus per maal blijft het gelijk aan ongekookt....

Comment

Als je 100 g neemt en dat kookt verzwaard dat omdat er water wordt opgenomen door de rijst.
                  Je hebt gekookt dan meer dan 100 g. Waardoor het lijkt dat er minder kh inzitten maar je hebt nog altijd 100 g rijst + water. Als je daar dan 100 g van neemt Heb je minder rijst omdat er water inzit. En minder kh.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                    Nee je verdunt niets, je maakt je rijst zwaarder.. Dus waarden per 100gram worden minder per 100gram.. Maar je weegt het af voor je het kookt dus per maal blijft het gelijk aan ongekookt....
                    dat zou toch niets uit moeten maken? in water zit toch niets? ik weeg mijn rijst altijd af als het gekookt is. Dus 100 gram inclusief water, das toch dan de waarden die op de verpakking staat per 100 gram? "bereid"
                    Last edited by manu76; 12-11-2009, 12:37.

Comment

100 gram ongekookte rijst = 100 gram
                      ga je dat koken dan wordt het bijvoorbeeld 200 gram, door 100 gram water.
                      Gewicht neemt toe maar de voedingswaarde blijven gelijk.
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

dat zou toch niets uit moeten maken? in water zit toch niets? ik weeg mijn rijst altijd af als het gekookt is. Dus 100 gram inclusief water, das toch dan de waarden die op de verpakking staat? per 100 gram?
                        Nee, als op de verpakking de waardes per 100 gram ONbereid product staan, dan is dat niet hetzelfde als 100 gram bereid product.

Als op de verpakking de waardes per 100 gram bereid product staan, dan klopt het wel.
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                          Nee, als op de verpakking de waardes per 100 gram ONbereid product staan, dan is dat niet hetzelfde als 100 gram bereid product.

Als op de verpakking de waardes per 100 gram bereid product staan, dan klopt het wel.
                          ja dat bedoel ik ook.

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                            100 gram ongekookte rijst = 100 gram
                            ga je dat koken dan wordt het bijvoorbeeld 200 gram, door 100 gram water.
                            Gewicht neemt toe maar de voedingswaarde blijven gelijk.
                            De totale voedingswaarde ja. Maar als manu alleen de waardes voor ongekookte rijst kent en hij weegt het af na het koken, zal hij nooit precies weten wat er in zit.
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ja dat bedoel ik ook.
                              Ok, als op de verpakking de waardes staan voor bereide rijst, dan kun je na het koken afwegen en die waardes aanhouden inderdaad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X