Originally posted by manu76
View Post
korte vraag over rijst!
Collapse
X
-
Originally posted by Pinada View PostOk, als op de verpakking de waardes staan voor bereide rijst, dan kun je na het koken afwegen en die waardes aanhouden inderdaad.
Ik wil 100 gram bereide rijst, dan weeg ik die af na het koken dan pak ik het gewicht van de rijst inclusief het water. Natuurlijk is dat minder voedingsstoffen als als ongekookt 100 gram daarom pak ik ook 150 gram gekookte rijst.
volgens mij word het nu allemaal een beetje te om te lezen?
Ik begrijp die theorien ook niet helemaal. als er staat 100gram bereid dan is dat in mijn ogen na het afkoken. Dus als je wat meer wilt binnen krijgen om zo toch je schema optimaal in te vullen dan pak je toch wat meer rijst?
Maar hetzelfde heb ik met vlees enz. er word gezegd eerst 100 gram rauw afwegen en dan bakken. Vervolgens blijft er 70 gram over of zo. Dat is onder andere vocht. Waarom reken je wel 100 gram vlees als je er maar 70 binnen krijgt. Water zit niets in.
Comment
-
Qua wegen doe je het goed, maar Knulletje bedoelt volgens mij dat je gewoon weinig hebt aan 100 gram gekookte rijst, omdat je dan dus gewoon weinig eet."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Originally posted by manu76 View Postdat dacht ik ook maar knulletje denkt daar weer andere over. nu snap ik het even niet meer.
Ik wil 100 gram bereide rijst, dan weeg ik die af na het koken dan pak ik het gewicht van de rijst inclusief het water. Natuurlijk is dat minder voedingsstoffen als als ongekookt 100 gram daarom pak ik ook 150 gram gekookte rijst.
volgens mij word het nu allemaal een beetje te om te lezen?
Ik begrijp die theorien ook niet helemaal. als er staat 100gram bereid dan is dat in mijn ogen na het afkoken. Dus als je wat meer wilt binnen krijgen om zo toch je schema optimaal in te vullen dan pak je toch wat meer rijst?
Maar hetzelfde heb ik met vlees enz. er word gezegd eerst 100 gram rauw afwegen en dan bakken. Vervolgens blijft er 70 gram over of zo. Dat is onder andere vocht. Waarom reken je wel 100 gram vlees als je er maar 70 binnen krijgt. Water zit niets in.
Comment
-
Originally posted by Pinada View PostQua wegen doe je het goed, maar Knulletje bedoelt volgens mij dat je gewoon weinig hebt aan 100 gram gekookte rijst, omdat je dan dus gewoon weinig eet.
Dat zou het geheel misschien wat duidelijker hebben gemaakt want in mijn ogen kan een hoeveelheid nooit te veel of te weinig zijn als je dat volgens "de boekjes" in je schema hebt verwerkt en toch aan de juiste hoeveelheden komt.
Maar hoe zit het dan met het vlees?
Wel grappig dat op een simpele vraag over rijst toch menige antwoorden komen.
Comment
-
Originally posted by manu76 View PostAls dat het is dan begrijp ik het ook. Maar die 100 gram rijst is wel opgenomen in een maaltijd waar groentes en vlees bij zit.
Dat zou het geheel misschien wat duidelijker hebben gemaakt want in mijn ogen kan een hoeveelheid nooit te veel of te weinig zijn als je dat volgens "de boekjes" in je schema hebt verwerkt en toch aan de juiste hoeveelheden komt.
Maar hoe zit het dan met het vlees?
Wel grappig dat op een simpele vraag over rijst toch menige antwoorden komen.
Comment
-
Originally posted by Knulletje View PostGrappig? Het zijn in grote lijnen dezelfde antwoorden zie ik... Vlees weeg je ook af onbereid... Ook al zit er vlees en groenten bij, kan je nog tekort komen aan de rijst.. Vandaar dat n voeding schema vaak echt nodig is......
Met andere woorden had ik niet gedacht dat er toch redelijk wat reactie zou komen op mijn vraag. dus....
Maar dank je voor je reactie,
Comment
-
Originally posted by manu76 View Posthey knulletje, dat ze hetzelfde zijn dat lees ik wel hoor! er staat ook "menige" wat zoiets betekend als dat er toch een redelijk aantal mensen zijn die reageren.
Met andere woorden had ik niet gedacht dat er toch redelijk wat reactie zou komen op mijn vraag. dus....
Maar dank je voor je reactie,
Comment
-
Originally posted by Knulletje View PostOh, dan heb ik jou weer verkeerd begrepen wheeehehehe... OK... Dat is zeker n wonder, omdat je het hier ook op had kunnen zoeken.. Rijst is nog al s aan de orde geweest op bn.
normaal wel hoor, echt waar
Comment
-
Aangezien ik een luie flikker ben in de keuken, koop ik mijn rijst al gekookt.
Voedingswaarde die op de verpakking staan zijn:
Het is trouwens gekookte pandanrijst
per 100 gram kcal 170 gram
kh 38 gram
eiwit 3.5 gramความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
6 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment