Samenstellen voedingsschema (doel 6 kg aankomen)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Samenstellen voedingsschema (doel 6 kg aankomen)

Hoi,

Ik heb mij al voorgesteld in het voorstel topic, maar hier nog wat details.

Ik ben 25 jaar, 1.83 en 76/77 kg. Train 3 a 4 keer in de week. Mijn doel is aankomen in massa. Ik heb daarom een voedingsschema gemaakt, hij staat echter nog wel in de steigers, maar vind het moeilijk. Ik zou graag wat hulp willen

Maaltijd 1:

500 ml melk met weightgainer 641 kcal
    2 x brood met kipfilet 200 kcal ?

Maaltijd 2:

2 x brood met pindakaas 220 kcal ?
    Magere kwark (250 gr) met cruesli 150 kcal

Maaltijd 3:

2 x brood met kipfilet 200 kcal?
    1 x appel 59 kcal

Maaltijd 4:

1x appel 59
    2 eieren (gekookt) 150 kcal

Maaltijd 5 (Warm eten)

Aardappelen/Rijst
    Kipfilet/vlees
    Groente
    Magere kwark (137 kcal) +/- 1000 kcal

Maaltijd 6:

Weightgainer + melk 641 kcal

Maaltijd 7: (voor slapen)

Magere kwark 250 gr 137 kcal

Totaal 3457 kcal

Hierbij drink ik regelmatig water en neem ik ook visoliecapsules.

Het is nog lang niet af, maar ik hoop dat ik op de goede weg zit.
    Ook weet ik niet precies hoeveel kcal overal inzitten.

Leuke opzet, maar ga eens echt rekenen met kcal.Iets meer moeite doen, dan weet je een hele hoop meer. Google op "voedingswaardetabel" en je bent opeens een wijs man.Waarom eet jij kwark bij je warme maaltijd? Waar bestaat die maaltijd uberhaupt uit?Je ontbijt, waarom die combinatie van brood en een gainer?Wat vind je moeilijk aan het maken van een schema?
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

weightgainer er uit en vervangen met echte voeding. 75-100gr havermout door de melk en een schep whey en je hebt dan ook die 600+ kcal.

Een appel en 2 eieren is geen maaltijd. Moet meer bij.

Gebruik ook de kcal om te weten hoeveel je zou moeten eten. Ik schat dat je ergens rond de 4000kcal uit moet komen.

Comment

Volgens mij mis ik vetten, ik kan er naast zitten?

Comment

Originally posted by Osterich View Post
          Leuke opzet, maar ga eens echt rekenen met kcal.Iets meer moeite doen, dan weet je een hele hoop meer. Google op "voedingswaardetabel" en je bent opeens een wijs man.Waarom eet jij kwark bij je warme maaltijd? Waar bestaat die maaltijd uberhaupt uit?Je ontbijt, waarom die combinatie van brood en een gainer?Wat vind je moeilijk aan het maken van een schema?
          Die voedingswaardetabel is makkelijk, daar ga ik vanavond even voor zitten!
          Die kwark kan idd wel weg bij de warme maaltijd. Die gainer bij het ontbijt heb ik geen reden voor.. Om de dag goed te beginnen..

Originally posted by Falstyr View Post
          weightgainer er uit en vervangen met echte voeding. 75-100gr havermout door de melk en een schep whey en je hebt dan ook die 600+ kcal.

Een appel en 2 eieren is geen maaltijd. Moet meer bij.

Gebruik ook de kcal om te weten hoeveel je zou moeten eten. Ik schat dat je ergens rond de 4000kcal uit moet komen.
          Weightgainer eruit? Ook als je in massa wil aankomen? Maar in principe kan die eruit. Maak ik eerst de pot leeg en koop ik daarna whey. Wat zou ik bij die appel en 2 eieren moeten toevoegen, weer brood?

Heb je mss een link van die caloriemeter? Kan hem niet weer vinden.

Bedankt voor de feedback.

Originally posted by janieck spithoff View Post
          Volgens mij mis ik vetten, ik kan er naast zitten?
          Waar kan ik het beste vetten uithalen? Pinda's, eieren?

Comment

ziet er veel uit om binnen te krijgen sucses met je schema

Comment

Vetten kan je halen uit noten: pinda's, cashew,... best ongezouten. Plantaardige olie, vis,...
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X