Soms heb ik zon enorme trek in dingen zoals patat of chips, maar hier zitten als het goed is veel verzadigte vetten. Is het beter om het helemaal niet te eten, of kan het niet zoveel kwaad. Ik heb het nu over een bordje patat en een bakje chips in de week.
Slechte vetten helemaal vermijden?
Collapse
X
-
Verzadigd vet is niet slecht. Zoek maar een beetje op het forum rond, dan ontdek je dat het onderzoek rond om verzadigd vet alles behalve betrouwbaar is. Suiker is het probleem tegenwoordig. Verzadigd vet krijgt van alles de schuld, wat eigenlijk suiker (fructose) veroorzaakt. Transvetten zou ik daarintegen wel proberen te vermijden.
Patat en chips zijn ook niet echt gezonde snacks met al dat zout.
Comment
-
Je kan deze nooit helemaal mijden want deze zitten standaard in al een hoop producten. Probeer dit gewoon te beperken en heel af en toe een bakje chips ofzo kan geen kwaad.Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Comment
-
Het is niet zo dat je dood gaat aan een bakje chips, maar er zijn nu eenmaal betere alternatieven en dat is vaak ook de grootste reden waarom hier dus niet voor word gekozen. Maar gefrituurde rotzooi daar zou ik sowieso van afblijven.Owner of the Iron Playground.
Comment
-
Het probleem ligt meer bij de hoeveelheid die je dient te eten.
Wanneer je bulkt zul je moeten 'vreten'.
In veel goede voedingsprodukten zitten ook wat verzadigde vetten.
Je mag gerust wat verzadigd binnen krijgen maar dat is slechts een kleine hoeveelheid.
Aangezien je veel moet eten ivm het bulken krijg je die kleine hoeveelheid verzadigde vetten al binnen met goede voeding.
Dit betekent dat het eten van een frietje of een frikandelletje of ga zo maar door niet echt verstandig is omdat je dan over je toegelaten hoeveelheid heengaat.
Comment
-
Ik denk ook dat het vooral ligt aan de hoeveelheid.
Mensen die veel verzadigde vetten en cholesterol eten in het Westen, zorgen ervoor dat de balans uit evenwicht is (wat ik net nog aanhaalde in de vorige post). Dus zelfs al zijn verzadigde vetten op zich niet de directe oorzaak van hart- en vaatziekten, de gevallen waarbij ze veel gegeten worden maken wel dat het risico groter is op die ziekten als gevolg van een ongebalanceerde voeding. In een dieet waarin meer balans is, zal het evenwicht tussen de verschillende soorten vetten beter zijn.
De reden dat men verzadigde vetten aanwijst als boosdoener is vanwege het feit dat een Westers dieet simpelweg zeer veel van deze vetten bevat. Maar men gaat waarschijnlijk veel te kort door de bocht door deze vetten compleet te verwijderen uit alle mogelijke snacks en ze te vervangen met simpele suikers.Revalidation from the Nuss procedure ...
Comment
-
Originally posted by hendrie View Postwat zijn dan eigelijk snacks die je is een x kan nemen??? koekje ofzo? of snoep of wat is eigelijk dan minste slechte?? vooral als je in de cut zit heb nu al 5weken niks lekkers gehad wat is nou iets wat niet heel kwalijk is??The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Als je het goed wil doen snack je gewoon niet. Probleem is dat het een gewoonte is en je er daarom behoefte aan hebt. Maar als je het eenmaal gewend bent om niet te snacken en troep als koekjes enzo te laten staan zul je er op den duur niet eens interesse meer in hebben. Doe je het alsnog dan kun je het beter in plannen. Op die manier zit er nog enigzins een idee achter van het hoe en wat. Vandaar dat veel sporters een junkdag in hun schema plaatsen.Owner of the Iron Playground.
Comment
-
Probleem is dat als je jezelf nooit een bakje chips of wat patat ofzo gunt, dan ga je craven. En als je dan gaat vreten, gaat het helemaal mis.
Ik eet af en toe wel wat patat en als ik chips wil, dan heb ik zo'n grote zak met 15 kleine zakjes. Daar doe ik ook een paar maanden mee omdat er eigenlijk heel weinig van eet.
Een Maccie...soms maar dan moet ik er ook van uit gaan dat ik een uur op de wc zit.
Dat is precies het probleem dat veel dieeters hebben. Ze eten een tijd lang helemaal geen rotzooi en dan opeens gaan ze zich vol proppen.
Comment
-
Craven is een mentale zwakte. Je moet jezelf er overheen zetten. Echt zo moeilijk is het niet, je moet alleen een lange tijd cold turkey gaan. Ik heb nu sinds kerst geen suiker/snoep naar binnen gewerkt. En qua junk 1x wat gegrilde patat met biefstuk en bij een surinamer wat bami met kip gehaald.
Net zoals dat V-diet het duidelijker uitlegde. 4 weken vloeibaar eten is niet alleen om af te vallen, maar ook om mentaal en je smaak pappillen opnieuw te programeren. Je gaat dan craven naar gezond voedsel en niet naar snoep en andere troep. En dat klopt wel. Als ik nu een vlees zie begin ik al te kwijlen, zie ik een zak MM's laat het me koud.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
6 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment