tijd / training en eten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tijd / training en eten

goede dag,

ik lees en verzamel al een tijdje informatie op dit forum.
    en telkens als ik denk het door te hebben lees ik weer iets wat me doet twijfelen. dus.. ik heb besloten me nu maar eens aan te melden om zo nu en dan te kunnen reageren maar dat terzijde...

ik gebruik whey en verder let ik op mijn eten, maar nu zit ik een beetje met de timing.

ik ben om 5 uur klaar met werken, ik zou dan meteen kunnen gaan trainen en daarna naar huis voor het avond eten. en voor het slapen nog een shake nemen.

of wat ik nu doe:

5 uur naar huis eten ( groenten vlees/vis vaak )
    dan om 7 uur trainen ongeveer.
    als ik thuis kom whey ( ongveer half uur na trainen)
    en eventueel voor het slapen nog kwark of zoeits

ik heb eventueel beschikking tot zo'n "snelle kholydraten shake" glycogeen voor tijdens training

alvast bedankt voor een simpel advies

Welkom...

Mij lijkt het 2de wat je zegt beter: Een uur en half voor je gaat trainen een maaltijd maar zorg ervoor dat deze voorzien is van Koolhydraten (Rijst,pasta,...) , deze leveren je energie voor de training. Na je training kun je dan die shake nemen die je energie terug bijvult en je al de nodige eiwitten levert. Voor het slapen gaan is kwark aangeraden.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

ik ga altijd vanuit het werk trainen, dan heb ik al cker 4 maaltijden op.
      dan na de training een shake met dextrose, 1uur na het trainen eiwitrijk maaltijdje en dan nog avondeten en voor het slapen gaan wat eiwitten kwark of noten
      LET'S GET NASTY YATES!!!
      COME ON SQUUUUEEEEEEZE!!!! BUSSINES AS USUAL!!!

Comment

bedankt voor jullie reactie,

ik denk dat het inderdaad voor mij het beste is eerst lekker naar huis te gaan en eten en daarna te trainen en een shake achteraf.

ons avondeten is over het algemeen kholydraat arm wegens een dieet van me meisje :-S maar dat kan ik zelf prima aanvullen, en tijdens / net voor de training neem ik dan zo'n glycogeen shake

juist?

Comment

Ik zou de whey voor je training pakken. Whey heeft zeker een uur nodig eer die aangesproken word. Dus na een uur trainen als je spieren de eiwitjes nodig staan ze al te wachten om opgenomen te worden.

Verder zou ik na je training snelle suikers zoals dextro tot je nemen om je glycogeen voorraden aan te vullen.

Maar ja zoals je al zegt twijfel je wel eens over de antwoorden hier op het forum. Kan ik me ook goed voorstellen. Is ook veel info en iedereen heeft altijd in zijn of haar ogen altijd gelijk.

Ik zou zeggen probeer wat en kijk hoe je lichaam erop reageert.

Comment

zowel een goede maaltijd voor het trainen als na het trainen is belangrijk:
            (maar dit is niet altijd mogelijk vanwege school/werk)

ik doe het volgende:

5 uur: 100g brood (1 bagel) met banaan en een glas melk.
            7 uur: wheyshake met water
            7:30: trainen
            direct na trainen: whey+ dextro
            bij thuiskomst: rijst kip groente
            voor slapen: 500g magere kwark.

werkt perfect
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik doe voor het trainen: 20 gram whey,20 gram bambix,1 volkoren snee brood,1 caffeine pil en 400cc water. Werkt voor mij ook prima.

Na het trainen 35/40 gram dextro in de auto (tablet vorm) en thuis een whey shakje. Dan een uur later wat kip met eieren en meestal wat groentes erbij. Voor het naar bed gaan nog eens een 300 gram kwark.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X