melk vs whey

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• melk vs whey

Ik ben onlangs naar een sportsymposium gegaan. Waar een prof kwam zeggen dat je met melk bijna evenveel effect krijgt als met whey. indien je een halve liter melk onmiddelijk na de training drinkt. Zij krijgen veel meer massa bij dan de gene die niets nemen. Natuurlijk blijft whey beter, maar zoveel verschil is het niet.
    mijn coach in fitness zei echter dat de studie slecht was opgebouwd enz..

wat vinden jullie ervan? en wanneer drinken jullie melk en hoeveel?
    ik drink in elk geval toch al enkele glazen melk meer
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Ik drink geen melk.
    In melk zit lactose, en wat veel mensen vergeten is, lactose is een suiker.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
      Ik drink geen melk.
      In melk zit lactose, en wat veel mensen vergeten is, lactose is een suiker.
      jep, maar ik mag denk ik wel wat extra vet gebruiken, men vetgehalte is echt laag..

Comment

Originally posted by gleke View Post
        Ik ben onlangs naar een sportsymposium gegaan. Waar een prof kwam zeggen dat je met melk bijna evenveel effect krijgt als met whey. indien je een halve liter melk onmiddelijk na de training drinkt. Zij krijgen veel meer massa bij dan de gene die niets nemen. Natuurlijk blijft whey beter, maar zoveel verschil is het niet.

Het is zoveel verschil, dat het verschillende eiwitten zijn
        Melkeiwit is traag. In n halve liter melk zit bar weinig eiwit..
        Whey is n snel eiwit.
        Goede prof geweest zeg....

Comment

jep, maar ik mag denk ik wel wat extra vet gebruiken, men vetgehalte is echt laag..
          Hij heeft het over suikers niet over Vet. Leer lezen.

Melk zijn casseine eiwitten. Traag opneembaar.
          Melk bestaat merendeels uit vet en suikers en relatief weinig eiwitten.

Whey is 80+ procent eiwit welk snel opneembaar is.

Direct na een training heb je meer aan snelle suikers en niet aan eiwitten. De suikers uit de lactose van melk is niet goed. Neem dan volle chocomel welk 2 verschillende soorten suikers bezit, casseine eiwit en als je dan nog een schep choco whey er bij doet heb je ook nog snelle eiwitten. Kortom dat is een veel betere shake na een work-out.

Kortom die prof waar jij mee gesproken hebt kletst uit zijn nek.

Ik drink alleen 300ml melk bij het ontbijt. In een bulk een halve liter chocomel na de training. In een cut alleen dat beetje melk in de ochtend en voor de rest niks.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Hij heeft het over suikers niet over Vet. Leer lezen.

Melk zijn casseine eiwitten. Traag opneembaar.
            Melk bestaat merendeels uit vet en suikers en relatief weinig eiwitten.

Whey is 80+ procent eiwit welk snel opneembaar is.

Direct na een training heb je meer aan snelle suikers en niet aan eiwitten. De suikers uit de lactose van melk is niet goed. Neem dan volle chocomel welk 2 verschillende soorten suikers bezit, casseine eiwit en als je dan nog een schep choco whey er bij doet heb je ook nog snelle eiwitten. Kortom dat is een veel betere shake na een work-out.

Kortom die prof waar jij mee gesproken hebt kletst uit zijn nek.

Ik drink alleen 300ml melk bij het ontbijt. In een bulk een halve liter chocomel na de training. In een cut alleen dat beetje melk in de ochtend en voor de rest niks.
            van suiker maak je ook vet aan, of al men leerkrachten maken me al jaren dingen wijs XD

jah die prof vond het ook al raar, maar hij was een autoriteit op dat vlak enz..

anyway bedankt voor je reply

Comment

Tuurlijk kun je wel wat melk nemen.
              Zoals Fal zegt in de morgen met je ontbijt.
              Maar je moet niet gaan overdrijven.
              En zeker niet denken dat melk een hoofdleverancier van de eiwitten is want dan zit je helemaal fout.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                Tuurlijk kun je wel wat melk nemen.
                Zoals Fal zegt in de morgen met je ontbijt.
                Maar je moet niet gaan overdrijven.
                En zeker niet denken dat melk een hoofdleverancier van de eiwitten is want dan zit je helemaal fout.
                jah natuurlijk niet anders dronken we gewoon allemaal ons littertje melk op een dag

Comment

alleen met mijn whey shakes drink ik melk
                  Make it happen, shock everyone!

Comment

Ik drink 2 liter melk op een dag , te kort kom ik zowieso niet
                    Age 17 / Weight 65 KG / Height 173 CM / City IJmuiden

Comment

Nou ben ik erg nieuwsgierig naar de naam van deze prof en zijn tak van sport.

Dammen?
                      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post
                        Nou ben ik erg nieuwsgierig naar de naam van deze prof en zijn tak van sport.

Dammen?
                        hahahah
                        het was Prof. Win Derave
                        even de samenvatting van zen presentatie:

Hoe krijg je sterkere spieren?
                        Om te weten of eiwitshakes een goed effect hebben op de spier opbouw moeten we eerst kijken hoe we sterkere spieren krijgen. Je krijgt sterkere spieren door groter dwars oppervlak van spieren door neurale adaptatie en door meer type-II vezels. Spieren worden dikkerdoor hypertrofie op macro- en micro niveau. De myofibrillen splitsen tijdens training waardoor de cel dikker wordt. Myofibrillen zijn opgebouwd uit eiwitten (actine en myosine). Spiergroei vereist synthese van eiwitten (ketens van aminozuren) en hypertrofie vereist netto eiwit synthese. De afbraak van eiwitten moet kleiner zijn dan de eiwitten van de synthese. Krachttraining stimuleert de afbraak maar ook de synthese maar krachttraining met voeding combineren zorgt voor meer synthese.
                        Behoefte eiwitten
                        Normale mensen (mensen die niet aan krachttraining doen) hebben een eiwit behoefte van 0,8 tot 1 gram/ kg lichaamsgewicht. Krachttrainers hebben 1,2 tot 1,7 gram/ kg lichaamsgewicht nodig.
                        Soorten eiwitten
                        Je hebt eiwitten met een snelle absorptie(die snel door het lichaam worden opgenomen) en eiwitten met een trage absorptie (worden traag door het lichaam opgenomen). Bij een studie zijn er 3 soorten producten (melk, soja en hydrosaten) uitgetest welke het meest effectief zijn voor krachttrainers. Melk heeft 2 soorten eiwitten, deze met snelle absorptie: Wei en deze met trage absorptie: CaseĂŻne. Soja heeft halfsnelle eiwitten. De zogenaamde hydrosaten (in de volksmond beter gekend als de bekende eiwitten die de krachttrainers nemen) dit zijn gedeeltelijke verteerde eiwitten waardoor het sneller wordt opgenomen in bloed ( het zijn dus eiwitten met snelle absorptie). De positieve eigenschappen hiervan zijn dat ze dus snel worden opgenomen, dus onmiddellijk na training nemen is goed en er hebben weinig mensen een allergie op. De nadelen zijn dat ze duurder zijn dan melk en soja en bitterder. Natuurlijk heb je deze ook met smaken maar dan moet je hiervoor weer meer betalen. Wei is dus het beste voor de spieropbouw, daarna komt melk dan soja. Doordat eiwitten niet kunnen worden opgeslagen moet je de eiwitten onmiddellijk na training nemen.

Conclusie
                        Van eiwitshakes krijg je sterkere spieren: ja maar,
                        - In combinatie met krachttraining
                        - Het is niet nodig om je aandeel eiwitten in je dagelijks dieet heel veel te verhogen
                        - Niet alle hoogwaardige eiwitten zijn even effectief voor krachtwinst
                        - Best onmiddellijk na krachttraining nemen
                        - Overdrijf niet met eiwitshakes

Last edited by gleke; 07-02-2010, 11:27.

Comment

Originally posted by Harfst View Post
                          Ik drink 2 liter melk op een dag , te kort kom ik zowieso niet
                          Dan krijg jij alleen al door melk te drinken 92 gram melksuiker per dag binnen, niet goed.

Lactose intolerantie

Comment

Uit de samenvatting van hierboven blijkt helemaal niet dat wat je hier zegt. Heb je wel goed geluisterd?
                            Het is wat een vage studie geloof ik.

Comment

Originally posted by Yba84 View Post
                              Uit de samenvatting van hierboven blijkt helemaal niet dat wat je hier zegt. Heb je wel goed geluisterd?
                              Het is wat een vage studie geloof ik.
                              jah, hij heeft zoveel keer herhaald dat 500 ml melk drinken bijna even goed is als whey enzo.. weet ik zeker hoor

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X