Voedingsschema nodig

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema nodig

Dit zijn de gegevens die ik berekend heb.

Lente : 1 meter 83
    Gewicht : 69 kilogram
    Leeftijd : 16 jaar
    =
    Calorieën per dag om mijn gewicht te behouden : 2634 – 500 voor af te vallen = 2100

Rijtje met calorieën :
    -Eiwitten 4kcal per 1gram
    -Koolhydraten 4kcal per 1gram
    -Alcohol 7kcal per 1gram
    -Vetten 9kcal per 1 gram

Benodigde hoeveelheden :
    69 x 3 ( lichaam gewicht keer 2.5/ 3 ) = 207kcal eiwitten = ~200 x 4 = 800kcal
    70 gram onverzadigd vet = 70 x 9 = 630Kcal

2100 – 800 – 630 = 640Kcal over voor koolhydraten 640/ 4 = 160 gram koolhydraten!

Op een rijtje :
    200 gram eiwitten
    70 gram onverzadigd vet
    160 gram koolhydraten

Mijn doel is niet om super gespierd te worden maar gewoon een mooi lichaam waarbij je de spieren goed kunt zien. Een beetje een beachboy dus

Nou is mijn vraag bij deze gegevens wat ik het beste kan eten de gehele dag door. Nu eet ik echt super ongezond , iedere dag minstens een zak chips pizza en de hele dag door snoep. Mijn vetpercentage was vorige jaar 6.9% zal nu rond de 8 zitten denk ik maar ik snap ook dat als ik zo blijf door eten dat het op een gegeven moment natuurlijk mis gaat. Iemand advies voor mijn voeding

Mvg
    Never Never Never Give Up !!!

Niemand ?
    Never Never Never Give Up !!!

Comment

ik denk dat je de forum regels even door moet lezen. Daarin zul je wel lezen dat er geen kant en klare schema's worden afgeleverd maar dat je zelf met een opzet moet komen en dat anderen je daarvan uit helpen.

Comment

ga zelf eens puzzelen met dingen als kwark, kipfilet, tilapia filet, kabeljauw, havemout, zilvervliesrijst, volkorenbrood, walnoten, groenten, en wat fruit.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Je hebt zo te zien de zomersticky al gelezen
          Nu neem je een tabel of exelbestand, schrijft de tijden dat je eet op en vult in wat je eet.
          Schrijf de KEV op die op de producten sta en vul in tot alles klopt.
          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Je hebt alles goed berekend. Maar ik zou zelf de eiwitten laten zakken tot 180gr en dan de koolhydraten iets verhogen.

In het stuk van zomersticky waar staat hoe dat allemaal te berekenen staat ook vermeld welke voeding te gebruiken. Verder kun je dan het idee van excell spreadsheet gebruiken om te zien hoeveel je van die voedingsbron moet eten per keer om aan je totalen te komen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X