Gelatine erg veel eiwitten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gelatine erg veel eiwitten

Morgen BN-ers,

ik zat even de hoeveelheid onverzadigde vetten te bekijken op internet in mijn halfvolle melk en zocht een beetje en kwam ineens bij gelatine uit.
    Check de voedingswaarde eens!

Voedingswaarde gelatine per 100 gram of portie.

Als je daar 100gram van eet heb je gelijk 90 eiwitten binnen. Heeft iemand van jullie ervaring hier mee? Hoewel ik geen gelatine in voedingsschema's zie Ben benieuwd naar jullie reacties, want anders is het gelatine vreten geblazen hoewel je dan wel weer gaat inkorten op je kipfilet enzo Ik denk dat het probleem overigens is dat het verder eigenlijk totaal geen andere voedingsstoffen bevat zoals vitamines en mineralen etc.

Graag jullie meningen hierover!
    "Straight outta gym"

Originally posted by Waterpoloboy View Post
    Morgen BN-ers,

ik zat even de hoeveelheid onverzadigde vetten te bekijken op internet in mijn halfvolle melk en zocht een beetje en kwam ineens bij gelatine uit.
    Check de voedingswaarde eens!

Voedingswaarde gelatine per 100 gram of portie.

Als je daar 100gram van eet heb je gelijk 90 eiwitten binnen. Heeft iemand van jullie ervaring hier mee? Hoewel ik geen gelatine in voedingsschema's zie Ben benieuwd naar jullie reacties, want anders is het gelatine vreten geblazen hoewel je dan wel weer gaat inkorten op je kipfilet enzo Ik denk dat het probleem overigens is dat het verder eigenlijk totaal geen andere voedingsstoffen bevat zoals vitamines en mineralen etc.

Volgens mij word gelatine gemaakt van graat/botten en huid van onder andere vis en kip. Vandaag de hoge eiwitgehalte.

Ik ken blad en poeder gelatine maar dat is zo niet te eten. je zoet ze hoe dan ook eerst weken in water. Blad gelatine is ook nog eens super scherp en daar kan je je vies aan snijden.

Mij is wel altijd verteld dat je pure gelatine niet met tonic zou mogen opdrinken want dat zou iets activeren waardoor er heel veel volume ineens onstaat en je maagwand wel eens zou kunnen scheuren. Maar dit is wat ze mij verteld hebben. Of het zo is weet ik niet.

Comment

Het hangt sowieso af van het aminozuurprofiel van gelatine. Spiergroei wordt mogenlijk gemaakt door BCAA's, en als die er niet in zitten omdat het geen compleet aminozuurprofiel heeft dan is het voor bodybuilders geen interessant product. Tenminste, niet ideaal. Het zijn eiwitten, maar er zijn betere bronnen zoals whey.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

hmm dus het zo misschien een "handig" eten zijn voor mensen die niet over whey beschikken of nog niet?
        "Straight outta gym"

Comment

ik kan er een ding over zeggen, het is zeer interessant, maar ik weet er verder niets over...

k ga eens wat erover opzoeken, miss is whey dan wel overrated XD.

Comment

zitten we straks allemaal aan de gelatine te vreten na de training, ahaha
            "Straight outta gym"

Comment

Over het algemeen hebben dierlijke eiwitten een hogere biologische waarde dan plantaardige eiwitten. Twee uitzonderingen op deze regel zijn soja-eiwit, dat wél een hoge biologische waarde heeft en het dierlijke eiwit gelatine, dat juist geen hoge biologische waarde heeft omdat het essentiële aminozuur Tryptofaan ontbreekt. Gelatine mist één van de essentiële aminozuren en kan hierdoor niet door ons lichaam worden opgenomen. Dit eiwit is dus onbruikbaar als bouwstof.
              Gelatine kan dus de prullenbak in. Goed geprobeerd though.
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                Gelatine kan dus de prullenbak in. Goed geprobeerd though.
                jammmmerrr

Comment

ah jammer! Hmm naja dan moeten we het maar houden bij bergen kip/kalkoenfilet, vis en eieren..

Ik denk dat dit topic dat op slot kan, aangezien gelatine dus niet bruikbaar zou zijn of iemand die toch beweert van wel?
                  "Straight outta gym"

Comment

Ik dacht al dat het geen compleet aminozuurprofiel had. Anders was het een hele goedkope whey vervanger. Helaassssssss
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Nou seg, heb ik juist heel mijn bek vol gelatine gestouwd, komen jullie af met dat onvolledige aminozuurprofiel!
                      En ik die dacht eindelijk eens sterk te worden, boehoehoe

Comment

Originally posted by Lukas View Post
                        Nou seg, heb ik juist heel mijn bek vol gelatine gestouwd, komen jullie af met dat onvolledige aminozuurprofiel!
                        En ik die dacht eindelijk eens sterk te worden, boehoehoe
                        haha arme jij.

kunnen we hier niet wat aan doen dat het wel de juiste aminozuur heeft en welke is er missende hier in?
                        zelfde als bij brood? zou graag hier wat meer info over willen....
                        Calisthenics / Street workout

Comment

wat is er mis met brood dan?
                          "Straight outta gym"

Comment

wat is er mis met brood dan?
                            heeft eiwitten maar mist een aminozuur.. dus hebben we niks aan de eiwitten

Comment

oh zo op die manier, ik dacht dat er een manier werd toegepast waardoor dit wel van toepassing zou zijn op brood, maar die ikzelf nog niet zou toepassen.
                              "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X