Voedingschema (cutten)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema (cutten)

hoi o/
    ik heb een best moeilijke jaar achter de rug gehad, maar ben nu gelukkig weer begonnen met cutten.

wat vinden jullie van dit voedingsschema ?

ik doe atm alleen aan Cardio (dus nog geen krachttraning enz)
    als ik wakker wordt een minuut of 25-35 op crosstrainer
    en rond de middag 15-20min HiiT.
    Attached Files

ik zou s'ochtends nog wat brinta erbij doen. voor de rest ziet het er wel goed uit. Waarom doe je nog geen krachttraining?

Comment

ok bedankt
      ik doe nog geen krachttraining omdat ik over een maand ga verhuizen
      dus heeft weinig zin om nu op op een sportschool inschrijven dusja.

verder nog iets verandere ?
      of meer reacties :P

Comment

Originally posted by Vigrex View Post
        hoi o/
        ik heb een best moeilijke jaar achter de rug gehad, maar ben nu gelukkig weer begonnen met cutten.

wat vinden jullie van dit voedingsschema ?

ik doe atm alleen aan Cardio (dus nog geen krachttraning enz)
        als ik wakker wordt een minuut of 25-35 op crosstrainer
        en rond de middag 15-20min HiiT.
        400 gram tonijn uit blik is teveel van het goede vanwege het zout.
        100 gram kipfilet bij het avondmaal is te weinig , hapslikweg.
        Je kcalinname is zo laag, daar hoort geen whey in thuis maar echt voedsel (en zeker wanneer je niet aan het trainen ben), is meer gemakzuchtigheid.

Weet niet wat je stats zijn, maar je eiwitten zijn te laag en je vetten zeker ook wat automatisch resulteerd in een te hoge KH-inname.

Je bron van eiwitten bijstellen en meer variatie erin, voldoende vetten (min. 80 gr.) en groentes erbij.
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

Comment

Nja ik add wel ongezoute cashewnote voor de vetten.Maar met wat kan ik whey+tonijn vervange ? Tis een beetje lastig. En wat ik kan het beste toevoegen voor meer eiwitten ? En groene groente eet ik sowieso.
          Last edited by Vigrex; 18-05-2010, 12:28.

Comment

ik heb ff schema aangepast alleen ik kom nu op 2000kcal
            Attached Files

Comment

ik kan ook dat brood in ochtend weghalen
              maar weet nie of dat wel verstandig is ?

Comment

Je hebt al amper brood, ik zou het er wel lekker inhouden imo. Maarja dat komt omdat ik brood wel lekker vind en het levert ook wel goede voedingsvezels als je goed donker/volkoren brood neemt. Maarja rijst etc heeft dit ook..
                "Straight outta gym"

Comment

met zoon lage kcal behoefte (2300), lijkt het me dat je heel licht bent en weinig spiermassa hebt. cutten lijkt me dan zowieso al geen goed idee.

maargoed je wil gaan cutten. je mikt rond de 2000 kcal om te gaan cutten.
                  eiwitten doen we 2.5x lichaamsgewicht. (ik gok dat je 60-70 kilo weegt). Dan komen we uit op zoon 175g eiwitten (700 kcal).

Vetten maken 30% uit van de totale kcal inname. 30% van je totale kcal inname is 600 kcal = 66g vet.

de rest blijft over voor koolhydraten. in jouw geval 2000-700-600 = 700
                  700/4 = 175g koolhydraten. Dus: 175g eiwitten, 175g koolhydraten, 66g vet is je target. ga daar eens mee aan de slag.

verder wat algemene tips:
                  - kook een ei liever als het te bakken
                  - niet teveel (max 150g) tonijn elke dag (vanwege kwik gehaltes en zout)
                  - magere naturel kwark is een goede eiwitbron ipv bijvoorbeeld tonijn.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik ben 1.72 lang
                    weeg op dit moment rond de 88 kilo dus ik heb overgewicht van ong 20 kilo ofzo
                    ik doe verder administratie werk dus beweeg best weinig.
                    dus 2300-2400kcal per dag volgens voedingsbehoefte.nl.
                    Ik moet dan zo laag mogelijk in khool(niet te laag natuurlijk) zitten en hogere eiwitte?
                    Bedankt voor de reactie.
                    Last edited by Vigrex; 20-05-2010, 11:23.

Comment

Je hebt als ik het dus goed begrijp weinig spiermassa, en veel vetmassa. dan is het idd verstandiger om eerst te gaan cutten.

aangezien je weinig spiermassa hebt, is een heel hoge eiwitinname niet nodig. 175g eiwitten per dag is ruim voldoende bij jouw spiermassa.

ik ben dus nog steeds van mening dat:
                      175g eiwitten, 175g koolhydraten, 66g vet, een goede basis zouden zijn voor een voedingsschema voor jou.

succes
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Yup, ik heb heel weinig spiermassa en veel vet.
                        Iets van 28% vet.
                        Ik zal zo straks even men schema aanpassen en Zal het hier ff poste.

Comment

ik heb ff men schema aangepast,
                          eigenlijk niets veel gedaan. ik heb alleen maar tonijn in de middag weg gehaald.

kwark krijg ik echt niet binnen vandaar tonijn voor het slapen.(trage eiwitten dacht ik)

ik zit nu op 1800kcal als het goed is
                          dat is ongeveer 500 onder men totale behoefte.
                          en volgens de stickys moet het wel zo als je aan het cutten bent.( dat je dan 500 kcal onder je totale behoefte gaat zitten).

ik zit alleen te kijken met wat ik dat whey kan vervange, ik wil zwoeiso 1x per dag whey. ik heb op dit moment 2x erin staan.

enige idee met wat ik 1x whey kan vervange ?

bedankt alvast.
                          Attached Files
                          Last edited by Vigrex; 21-05-2010, 02:30.

Comment

kan aan mij liggen... maar ik mis je groenten! Ik zou wat extra kipfilet nemen en dan dus die groenten bij je avondeten. avondeten verdelen over twee maaltijden en die shake kan weg. dat is tenminste hoe ik het zou doen. ben geen expert dus wacht eerst andere reacties maar eventjes af.

groetjes

edit: koolvis/pangafilet is ook een goede met wat sperziebonen/papripa/brocolli maar vind zelf kip lekkerder dus vandaar. dan eet je ook niet twee keer op een dag hetzelfde (iets wat ik zelf totaal geen probleem vind overigens maar wie weet jij wel)
                            Last edited by Viking18; 21-05-2010, 08:04.

Comment

Bedankt voor de reactie,
                              ik eet bijna altijd wel groente bij de avond maaltijd.
                              Ik weet alleen nie zo goed met wat ik whey kan gaan vervange...
                              Wacht wel ff af om te kijke wat dynobet van men nieuwe schema
                              of een andere ervare iemand

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X