olijfolie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• olijfolie

hey Ik neem voor het slapen gaan altijd 3 eetlepels olijfolie en melk met brinta en de casseine poeder van prohobolic SR die 12 uur lang werkt
    Ik gebruik de olijfolie voor de vertraging van de opname van eiwitten, maar mijn vraag is: vertraagt dit ook de opname van koolhydraten, want ik ga er van uit dat mijn eiwitten langzamer worden opgenomen dan mijn koolhydraten.

En het lijkt mij dat mijn lichaam net zolang koolhydraten nodig heeft als eiwitten

Koolhydraten niet voor het slapen nemen bro!
    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

@Fitnessfreak; klopt. Na het avondeten geen koolhydraten meer (behalve eventueel dextrose na de training).
      Dumbells build a bigger chest
      Barbells build a bigger ego

Comment

zolang het binnen je schema past kun je ook savonds gewoon carbs eten. zie niet in waarom je die niet voor het slapen zou moeten nemen. Sterker nog, als ik train dan zorg ik dat ik zeker een 1000+ kcal na mijn training eet. als ik dus savonds train, dan neem ik mijn whey + dextro, en als ik thuis kom ook nog eens een groot bord met rijst, kip en groente.

vooral rondom je training moet je een groot deel (ikzelf eet rondom mijn training ongeveer de helft van mijn dagelijkse kcal) van je dagelijkse kcal eten. liefst veel koolhydraten en eiwitten. weinig vetten.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
          zolang het binnen je schema past kun je ook savonds gewoon carbs eten. zie niet in waarom je die niet voor het slapen zou moeten nemen. Sterker nog, als ik train dan zorg ik dat ik zeker een 1000+ kcal na mijn training eet. als ik dus savonds train, dan neem ik mijn whey + dextro, en als ik thuis kom ook nog eens een groot bord met rijst, kip en groente.

vooral rondom je training moet je een groot deel (ikzelf eet rondom mijn training ongeveer de helft van mijn dagelijkse kcal) van je dagelijkse kcal eten. liefst veel koolhydraten en eiwitten. weinig vetten.
          Kh voor het slapen gaan is zeker niet optimaal dynobet. Je lichaam gaat in een rust stand en heeft de kh helemaal niet nodig. Precieze details weet ik niet, dus als iemand dit zou kunnen onderbouwen.
          Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Daar valt niks aan te onderbouwen, dus nee. Kh voor het slapengaan zijn net zo goed/slecht als op elk ander moment van de dag. (Met wellicht als enige uitzondering tijdens het trainen, waar ze iets aan functionaliteit toevoegen).
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Waarom zal je koolhydraten gaan eten savonds?
              d8 altijd dat die juist niet meer nodig zijn alleen bij ontbijt en om je training omdat je dan het meeste energie nodig had maar nu zeggen jullie allemaal dat het geen hol uitmaakt of ik nog mijn koolhydraten savonds eet of sochtents.
              Calisthenics / Street workout

Comment

je hebt toch ook savonds energie nodig om te herstellen?
                als je savonds geen kh eet vertraag je alleen maar de herh.
                Zou gewoon lekker nemen als ik jou was.
                lekker je kh verspreiden over ELKE maaltijden per dag.
                en op trainingsdagen voor en na de training wat meer kh...
                Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
                http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

Originally posted by _joker_ View Post
                  je hebt toch ook savonds energie nodig om te herstellen?
                  als je savonds geen kh eet vertraag je alleen maar de herh.
                  Zou gewoon lekker nemen als ik jou was.
                  lekker je kh verspreiden over ELKE maaltijden per dag.
                  en op trainingsdagen voor en na de training wat meer kh...
                  Mij lijkt het dus ook beter om s'avonds koolhydraten te nemen, je spieren hebben toch juist koolhydraten nodig om eiwitten op te nemen? En ik gebruik tenslotte toch langzame koolhydraten voor het slapen gaan zoals Brinta

ik zou pls nog meer reacties willen horen en zal ik de olijfolie blijven gebruiken, of ik het nou met of zonder koolhydraten gebruik?
                  Last edited by Kraakerd; 10-06-2010, 10:47.

Comment

Originally posted by Kraakerd View Post
                    Mij lijkt het dus ook beter om s'avonds koolhydraten te nemen, je spieren hebben toch juist koolhydraten nodig om eiwitten op te nemen?
                    ??????
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

KH leveren energie naar mijn weten en zijn niet echt nodig voor de opname van eiwitten.

Vetten vertragen de eiwit opname wat goed is. Blijft je lichaam langer anabool.

KH mogen na het avond eten. Zie niet in waarom je het zal doen maar ze zullen niet altijd in vet worden opgeslagen maar blijven in de bloedbaan voor de volgende dag.

Snap enkel niet waar je het vandaan haalt dat KH nodig zijn voor de eiwit opname.
                      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Dat snap ik dus ook niet.
                        Maar ik las toevallig de nieuwe Muscle&Fitness gisteren en daarin stond dat als je in de avond teveel koolhydraten eet dat je GH spiegels s'nachts veel lager zijn! Dat wist ik dus niet! M&F adviseerd dus om de laatste of de laatste 2 maaltijden weinig tot geen koolhydraten te eten of drinken.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X