Voeding goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding goed?

Hey, ik heb inmiddels zoveel gelezen op internet dat ik het eg niet meer weet..

19jaar
    1m76
    67kg
    14% bf

Ik ben automonteur dus loop de hele dag heen en weer, fiets naar werk (6km) met mooi weer

Doel: vetvrije spiermassa kweken (full body training)

Ik train thuis nu 6maanden serieus (3x per week), heb genoeg dumbells en krachtstation tot mijn beschikking en hometrainer/crosstrainer.

Eet als volgt:

- Sochtends 08:30 1boterham
    - Sochtends 09:45 1Krentenbol
    - Smiddags 12:15 4 boterhammen
    - Smiddags 14:45 1 koekje
    - Smiddags 17:00 banaan of appel
    - Savonds eet ik wat de pot schaft en rond een uur of 8 nog een koekje ofzoiets..

Ik wil dus wat vet verliezen en wat spiermassa opbouwen, is het verstandig om supplementen te gaan gebruiken of mijn voeding aan passen? het laatste is wat lastig voor mij.

Ik hoop dat jullie mij wat adviezen gunnen want ik weet niet waar ik moet beginnen!

Mvg,

Originally posted by guusii View Post
    is het verstandig om supplementen te gaan gebruiken of mijn voeding aan passen? het laatste is wat lastig voor mij.

Niet alleen verstandig, aardig noodzakelijk dunkt mij. Waarom is dat lastig?

Tip: lees de zomersticky.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ok ik heb de sticky doorgelezen, ik ga dus mijn voeding aanpassen. Ik heb die calorien berekening gedaan en daar komt 2260 uit. Hoe ga ik nu verder?

Comment

Ik weet dat ik misschien een beetje makkelijk/snel vragen stel, maar ik ben nu al dagen op internet aan het spitten en lees allemaal verschillende dingen dus ik snap er nu helemaal geen klote meer van en volgens mij doe ik alles verkeerd Ik heb gewoon een strak voedings schema nodig en een strak trainings schema, heb er alleen wat hulp bij nodig. Ik heb al whey/creatine sups in huis. Wat ik bedoelde met lastig om m,n voeding aan te passen is dat ik werk van 8 tot 6 dusjah ik heb alleen maar me brood trommel tot m,n beschikking.

groetjes

Comment

Heel veel mensen hier werken de hele dag, kwestie van creatief zijn. Ik maak bijvoorbeeld op zondag eten voor de hele week klaar (kip/tartaar/eieren/et cetera) en neem iedere dag eten in een plastic bakje mee. Kun jij ook doen.

Maar ik begrijp even niet wat zo moeilijk is... Je hebt je behoefte uitgerekend, in de zomersticky staat uitgelegd hoe je een voedingsschema opstelt. Wat begrijp je er niet aan?
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Dan moet je dus op de verpakking van al je eten de kcal bij elkaar optellen en daar 300kcal boven gaan zitten?

Comment

Ik ben momenteel druk bezig met mijn nieuwe voedings schema etc. maar hoe weet ik op deze site: Calories Per Day Calculator - Basal Metabolic Rate welk activity level ik moet kiezen? werk 5dagen per week van 7 tot 5 (automonteur) heb geen id welke ik moet nemen!

groetjes

Comment

Reken uit met een behoefte hoe je denkt dat het is. Ga hier 300-500 kcals boven en test dit een tijdje uit. Als je niet bij komt in gewicht zul je nog meer moeten verhogen, kom je iets te snel bij kan je wat verlagen. Je behoefte is afhankelijk van zoveel factoren dat je via zo'n calculator enkel een indicatie kan krijgen van waar je behoefte rond zou zitten.
                Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Oke, dan kan je in principe net zo goed het gemiddelde van een man pakken = 2500Kcal + 500 zit je zo'n beetje rond de 3000Kcal per dag. Alleen zit ik er een beetje mee hoe ik het avondmaal mee gaat rekenen?, aangezien ik eet wat de pot schaft.

Comment

Als je thuis mee je avondeten eet, neem je best gewoon het gemiddelde van wat je vaak eet:
                    Zoveel gram, vlees/kip/vis, groenten, aardappelen/rijst

Je zou kunnen beginnen op 3000kcals al denk ik dat dit wel vrij weinig is voor een vrij actief persoon van ong 70kg.
                    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Hoeveel zou ik dan moeten zitten richting 3300Kcal? je zou toch denken als je zoveel eet je geen vet verbrand

Comment

je verbrand altijd. anders zou je neer ploffen. ik zou het gewoon indd uit proberen kijken wat je lichaam doe, kom je te snel aan iets minderen kom je niet snel genoeg aan beetje verhogen.

Comment

Oke, ik ga aan het reken werk beginnen voor mijn bulk/cut schema, hoelang doen jullie bulken/cutten? en na het bulken/cutten is het verstandig om de behoefte opnieuw uit te rekenen? aangezien je groeit?

Comment

Avond eten is alleen beetje lastig mee te rekenen omdat ik zelf niet kook..

Comment

Ik post hierbij mijn voedings schema (nog niet in gebruik), avond eten staat er niet bij ik kook zelf niet, is dit erg om niet mee te rekenen? bestaat meestal uit aardappels groente vlees gewoon bord vol niet veel sausjes/jus troep/pasta's. er zal vast wel wat moeten veranderen maar dat hoor ik graag van jullie. Is het ook nog verstandig dextrose erbij te nemen?

Ik wou excel uploaden maar doet het niet?
                              Kladblokje maar dan
                              Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X