teveel eiwitten?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Najtreg View Post
    Een kennis van mij die werkt al dieetist met topsporters ( oa bodybuilders)
    die zegt dat bij langdurig te veel inname van eiwitten je ernstige darmploblemen kan krijgen.
    ze zegt dat ze met veel bodybuilders werkt die dit probleem nu hebben..

een inname van 2.0 per kilo is al heel veel zegt ze.. je lichaam kan dan al niet meer verwerken.
    ( ik wil het zelf ook niet echt geloven maar zij is deskundige op dit gebied. en elke keer als ze we elkaar zien zegt ze dit tegen mij)

ik heb helaas geen hard bewijs... maar het is iets waar je over na kan denken.
    Laat ze maar lekker mega veel eiwitten eten dag in dag uit op den duur gaan je darmen dat idd niet leuk vinden.
    Er is zelf een relatie met darmkanker, maar dan praten we over het eiwitbron vlees en mn rood vlees(zwaar verteerbaar).
    Ik zelf heb idd ook ondervonden dat veel eiwitten slecht zijn voor je darmen en heb daarvoor bij een gastro-enteroloog gelopen.
    Vaak staat de theorie haaks op de praktijk en dat komt helaas dat we allemaal verschillend zijn en we geen gebruiksaanwijzing hebben gehad van wat wel en niet voor je werkt.
    Daarom zeg ik begin laag en test wat voor jou werkt en laat je lichaam ook maar is schreeuwen om de stoffen die hij nodig heeft.
    Last edited by Kevin72; 11-09-2010, 19:18.
    Face your demons...........

Comment

Iemand ervaring met de aminozuren uit plasma?

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
        nog zo'n ergogenics-manneke
        Verklaar je nader vriend.

Comment

kom op jongens dit geloven jullie toch niet? 2kg per kg gewicht? is dat dan vvm of bw?

Als jullie bewering al zou kloppen dan zou elke ecto die eiwitshakes neemt voor de training al gaan groeien, gebeurd dat? nee oké jullie punt achterhaald!

Iemand ervaring met de aminozuren uit plasma?
          wil je opeens wijs gaan doen dat je eens een artikeltje gelezen hebt over aminozuren uit plasma?

zitten daar dan ook de Peptide in of alleen de eiwitten? (ja ik kan ook wijs gaan doen)
          Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
            dat komt helaas dat we allemaal verschillend zijn en we geen gebruiksaanwijzing hebben gehad van wat wel en niet voor je werkt
            En sinds kort hebben we die gebruiksaanwijzing wel sinds men steeds meer te weten is gekomen over ons DNA.

T NATION | Applied Nutrigenomics
            DNA-based diets blasted by government probe - Health - Diet and nutrition - msnbc.com
            Home - Nutritional Genomics
            Centre for Human Nutrigenomics
            Biomedisch.nl - Nutrigenomics

Het gaat zelfs zo ver dat er al laboratoria bezig zijn om het menselijk genoom bij geboorte aan te passen door bepaalde genen van erfelijke ziektes te verwijderen. Of bepaalde genomen aan te passen om bijvoorbeeld het immuunsysteem of het geheugen nog beter te laten werken. Bij ratten hebben ze doorbraak om het leven te verlengen. Wat de wetenschap tegenwoordig allemaal al niet kan...
            Last edited by Falstyr; 12-09-2010, 08:28.

Comment

@ ijsblok:
              Het zijn Bipeptides

@me grote vriend:
              Dat zou echt top zijn en ons jaren van gesmoemel schelen(en frustratie).

Comment

proteine

Originally posted by dynobet View Post
                The Protein Book by Lyle McDonald | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Table of Contents

Introduction
                Chapter 1: Definitions and Basic Background
                Chapter 2: Protein Digestion and Absorption
                Chapter 3: Basic Protein Metabolism
                Chapter 4: Protein Requirements
                Chapter 5: Protein Quality
                Chapter 6: Amino Acid Requirements
                Chapter 7: Meal Frequency
                Chapter 8: Nutrient Timing Around Workouts
                Chapter 9: Protein Controversies
                Chapter 10: Whole Food Proteins
                Chapter 11: Protein Powders
                Chapter 12: Supplements
                Chapter 13: Putting it All Together
                Appendix 1: Protein Intake Tables
                Appendix 2: Determining Protein Cost
                References
                Index

In dit 233 paginas dik boek is alles behandeld wat je wil weten over eiwitten.
                De uitspraken van marnop raken iig kant noch wal.
                hallo
                ik doe mijn geïntegreerde proef over proteïne in de sport wereld.
                weet jij misschien waar je dit boek kan verkrijgen het zou me enorm helpe
                dank u!
                groetjes!

Comment

The Protein Book by Lyle McDonald | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

op de link klikken. add to cart. betalen. en ontvangen per post.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ten eerst is het echt dikke onzin dat je een teveel aan eiwitten weer uitscheidt.
                    Als je teveel eiwitten binnenkrijgt ga je ze verbranden. Worden gewoon als energie ingezet.

Verder is het verhaal van die dietist en de bodybuilders natuurlijk zo incompleet als de NETEN.
                    Zij gebruikten ongetwijfeld flink meer dan 2 gram per kilo. Gebruikten daarnaast mogelijk een scala aan 'prestatie verbeterende middeltjes'
                    Daarnaast komen natuurlijk precies de 2% van alle BBers die daar toevallig last van hebben bij een dietist.

Al met al... maak ik me niet direct zorgen. Het zijn precies dat soort uitroepen die voor dit soort 'sprookjes en spookverhalen' zorgen die zo hardnekkig blijven hangen ipv gewoon oldfashion degelijk onderzoek en testen.
                    Fear is the mind killer

Comment

• Sprak gisteren met een diëtist die eveneens zeer intensief sport (duurlopen). Hij zei dat onze voeding zowieso al genoeg eiwitten bevat (zelfs teveel voor mensen die niet sporten) en dat het wel degelijk slecht is voor de nieren om teveel eiwitten in te nemen.
                      Hij zei dat ik in ieder geval veel moest drinken al ik het toch deed.
                      Het is natuurlijk maar een opinie van één iemand maar ik neem het toch ter harte, ik ga er ook van uit dat 90% van de mensen hier op het forum geen experts zijn en ook maar vertellen wat ze zelf horen zeggen hebben van andere mensen of boeken over BB. Hecht nogal veel belang van mensen die niets met BB te maken hebben zoals dokters e.d. omdat mijn langetermijngezondheid me iets meer waard is dan wat extra spieren. Het is gewoon ongeloofelijk moeilijk om één duidelijke wetenschappelijk onderbouwde mening i.v.m. (teveel) eiwitten te vinden, dus neem ik maar het zekere voor het onzekere.
                      Persoonlijk ben ik blij met mijn resultaten met gezond eten zonder specifiek schema, met een redelijke dosis eiwit.

Comment

• ga gewoon cruisen op 1,5 a 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht en kijken hoever je daarmee komt.
                        Dat eiwit gedoe is erg discutabel dat weet ik.

Veel zijn een voorstander voor veel eiwit (iig meer dan 2 gram/kg)ik merk dat ik dan alleen maar meer vet aanzet en op minder ook prima ga.

Vrienden van me hebben niet eens een traininsschema en letten niet eens op de eiwitten en zijn er echt top uit!DAT WIL NIET ZEGGEN DAT EEN SCHEMA NIET BETER IS NATUURLIJK).
                        Ook ben ik van mening dat je lichaam een tekort compenseert als het maar niet De spuigaten uitloopt, daar bedoel ik mee dat alles wat hij nodig heeft om op te bouwen het lichaam ergens vandaan trekt en je lichaam dus de max die jij neemt aan eiwitten dan gebruikt om te groeien.
                        Mocht je een tekort binnen krijgen merk je dat vanzelf en bouw het dan rustig op.
                        BB wordt steeds extremer en de BBers worden steeds groter en groter (meer as en andere middelen)die gasten nemen en hebben erg veel proteinen nodig en daar kunnen wij ons niet mee vergelijken op een uitzondering na.
                        Mijn mening en ervaring is dat wij er alleen maar vetter van worden om dat te doen.
                        Luister naar je eigen lichaam want elk metabolisme is anders!
                        Last edited by Kevin72; 28-11-2010, 09:46.

Comment

• Originally posted by Kevin72 View Post
                          Dat eiwit gedoe is erg discutabel dat weet ik.

Veel zijn een voorstander voor veel eiwit (iig meer dan 2 gram/kg)ik merk dat ik dan alleen maar meer vet aanzet en op minder ook prima ga.

Ook ben ik van mening dat je lichaam een tekort compenseert als het maar niet De spuigaten uitloopt, daar bedoel ik mee dat alles wat hij nodig heeft om op te bouwen het lichaam ergens vandaan trekt en je lichaam dus de max die jij neemt aan eiwitten dan gebruikt om te groeien.
                          Mocht je een tekort binnen krijgen merk je dat vanzelf en bouw het dan rustig op.
                          BB wordt steeds extremer en de BBers worden steeds groter en groter (meer as en andere middelen)die gasten nemen en hebben erg veel proteinen nodig en daar kunnen wij ons niet mee vergelijken op een uitzondering na.
                          Mijn mening en ervaring is dat wij er alleen maar vetter van worden om dat te doen.
                          Luister naar je eigen lichaam want elk metabolisme is anders!

Hey kevin,

ik heb even geknipt in de quote, je tekst blijft wel in tact.

Je wordt er vetter van zeg je....nu staat er in je laatste regeltje inde quote wel dat elke lichaam een ander metabolisme heeft, maar toch, het wil er bij mij niet in dat je er dikker van wordt.
                          Elk lichaam heeft de grootste moeite om eiwitten om te zetten naar glucose en naar vetten. KH omzetten naar vetten is het meest eenvoudige voor ons lichaam.
                          De eiwitten worden eerst gebruikt voor herstel en op peil houden van je vrije aminopool, pas daarna worden overschotten afgebroken en verwerkt tot energiebron en daarna pas eventueel omgezet tot vet.
                          Dus ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die er vet van wordt.
                          Ik denk dat er dan geen eiwitten teveel worden genomen, maar teveel vastgehouden wordt aan de EKV verhoudingen en het geschatte gebruik aan KH. Als je daarboven op een overschot aan eiwitten gooit en daarmee veel te ruim in je totale calorie inname komt, dan zal je vetter worden, maar dat komt niet door de eiwitten. Komt nog steeds door het totaal overschot aan cal en KH.

Je lichaam kan idd een tekort compenseren, maar dat wil je niet, nooit. Je wil altijd een positieve proteïnebalans hebben. Hoeveel de wijzer dan in de plus staat is gerelateerd aan hoeveel je verbruikt op een dag en hoe groot de herstelwerkzaamheden zijn. Hoeveel schade heb je je lichaam toegebracht en hoeveel spiereiwitten ben je aan het afbreken/recyclen tijdens de training en vroeg in de ochtend.
                          In eerste instantie zal je lichaam zorgen voor de organen en celregeneratie, en aanvullen/regenereren van bloedplasma. Als je gaat compenseren door een tekort dan blijft er te weinig over voor herstel van de spieren en blessures.
                          Bij een groot te kort ga je de spiereiwitten gebruiken voor de belangrijkste doelen en zal je herstel veel langer gaan duren. Groei zal dan minimaal of niet aanwezig zijn.

Hoe vaker en hoe zwaarder je traint hoe meer je nodig hebt om in positieve balans te blijven. Bij een continu verhoogde proteïne synthese kan je ook best wat meer eiwitten nemen, lijkt me logisch, beetje zonde om dan te weinig te nemen.
                          Ik ben ook voorstander van de proteïnesynthese extra verhogen/verbeteren door inname van amino's/whey rond de trainingen. Simpelweg omdat je dan beter herstelt en groeit.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Mooi stukje test Marnop maar ik spreek puur uit mijn ervaring en theoretische gezien heb je zeker gelijk.
                            Ik denk dat het misschien ook wel kan komen omdat je door veel eiwitten te eten ook veel afvalstoffen gaat produceren je lichaam het moeilijk krijgt en je metabolisme misschien wel veranderd.

Ik denk dat je idd als je niet vetter wilt worden van een overschot aan eiwit dat je idd naar je KH inname moet gaan kijken en daar heel erg laag op moet gaan zitten, maar mijn ervaring is dan dat ik me echt verrot gaat voelen en niet eens meer zin heb om te gaan trainen.

Ik ben ook zeker een voorstander van aminozuren in alle mogelijke combinaties en zeker hoog gedoseerd, het wachten is nog steeds op een zwaargedoseerd aminosupplement zo zwaar dat we de eiwitshakes en de kg vlees die we vreten links kunnen laten liggen(bij wijze van spreken dan)iig dat je nog kan groeien op een lage kcal innamen.
                            Last edited by Kevin72; 28-11-2010, 13:59.

Comment

• Teveel aan vrije aminozuren in de bloedbaan worden omgezet naar glucose.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Dus dan zeg jij indirect dat je wel vetter kan kan worden van teveel eiwitten als je deze glucose niet gebruikt?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X