Kom maar niet aan...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kom maar niet aan...

Hallo..

Ik ben al een tijd bezig met proberen om meer Kilo's te pakken in massa en dat doe ik met dit schema maar kom maar niks aan.. Wat doe ik fout?

7.00
    3 Boterhammen met pindakaas

9.00
    2 Boterhammen met ieder 2 plakjes kipfilet

10.00
    3 Boterhammen met ieder 2 plakjes kipfilet

11.00
    Banaan en 2 handjes Cashewnoten

12.00
    4 Boterhammen met ieder 2 plakjes kipfilet

14.00
    2 Boterhammen met pindakaas en 1 met 2 plakjes kipfilet

15.00
    Handje Cashewnoten

16.00
    Banaan

17.00
    Gewoon Normaal avond eten met groente en vlees

19.00 tot 21.30 Trainen (half uur fietsen naar de sportschool) Dan 1,5 uur trainen en dan nog half uur terug fietsen

22.00
    Bak magere kwark 500 gram

22.30
    4 Boterhammen met 1 Bakje tonijn in water

Ik train 5 dagen in de week... maar heb echt moeite om aan te komen... blijf schommelen tussen de 68/70 kilo

Kay... meer eten

Je zit te laag in de vetten. Ontbijt kan zwaarder. Als je moeite hebt met aankomen -> volle zuivel

Ontbijt 100gr havermout of brinta met halve liter volle melk.
    's avonds volle kwark.
    Je eet echt achterlijk veel brood. Ik zou proberen op 6 (8 max) sneetjes uit te komen. Je moet lager in de koolhydraten en hoger in de vetten.

De tonijn eerder op de avond, en die 4 boterhammen voor het slapen weglaten. Eindigen met handje noten en kwark. Rest van de noten eruit.

Als jij elke dag een bak volle kwark en een litertje volle melk erbij doet kom je denk ik al een heel eind
    Fear is the mind killer

Comment

Bedankt voor je reactie,

Als ik minder sneetjes brood ga eten, moet ik dan meer plakjes kipfilet op mijn brood doen?

Dus als ik aan wil komen is dit dan beter:

7.00
      100 gr Brinta met 500 ml volle Melk

10.00
      2 boterhammen met pindakaas

12.00
      4 Boterhammen met Kipfilet

14.00
      2 Boterhammen met Pindakaas

16.00
      2 Bananen

17.30
      Normaal avond eten

19.00 tot 21.30 Trainen

21.30 4 boterhammen met 2 bakjes tonijn in water

22.00
      500 Gr Volle kwark en een hand nootjes

Comment

ziet er al beter uit... nog steeds veel brood. Je kan inderdaad beter meer beleg op minder brood doen.
        Als je nou rijst doet bij je tonijn ipv brood?

En je moet gewoon even alle waardes erbij halen. Uitrekenen waar je op zit. Verhoudingen KH/eiwitten/vet

Verder zou ik als ik jou was op de heenweg heel rustig fietsen (moet warming up zijn geen cardio) Terug kan je dan crossen wat je wilt. En misschien toch je training iets verkorten. 60 min tot 75 max.

Of gewoon wachten tot je in de buurt van de 30 komt... dan vliegen de kilootjes eraan :P
        Fear is the mind killer

Comment

Hij verbrand in de avond meer dan dat ie eet.
          Ik zie in je schema maar 1 x melk staan, minimaal een liter per dag nemen vriend.!
          En eet lekker eieren, 3 per dag 2 bij je ontbijt en 1 tussendoor. Je hebt vast nog wel ruimte voor een ei op je broodje kipfilet.

Dat naar huis fietsen na de training zit mij niet lekker SF.
          Dat naar huis crossen is idd prima, maar hij moet wel wat eten-drinken voor die huiswaarts gaat.
          Eerst katabolisme stoppen, neem wat dextrose of een energiedrankje.
          dab hard naar huis fietsen en thuis gelijk een shake nemen.
          Half uur daarna nog wat eten, zoals kwark en weet ik het wat verder.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

meer kcal binnenkrijgen (ik zou dan mijn vetten verhogen, de rest gewoon hetzelfde houden. knal een flink aantal eieren , noten of vette vis in je schema). Als je niet aankomt eet je te weinig het is gewoon zo simpel.

maar aangezien ik nergens zie hoeveel kcal je binnenkrijgt en hoeveel grammen kh eiwitten en vetten, is het moeilijk om verder inhoudelijk advies te geven.

naast meer kcal nuttigen, kun je ook simpelweg minder verbranden. 5x per week trainen is erg veel. en je hoeft vaak helemaal niet zovaak te trainen of goed resultaat te bereiken. 3-4x per week een 75 minuten is ruim voldoende mits je een goed schema hebt. (plus als je cardio doet, kun je daar ook in schrappen).
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Oke hier komt ie...

Lichaamsgewicht: 69 KG
              Lichaamsvet percentage: 18%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2573 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 124 Gram
              Dagelijkse behoefte vetten: 57 Gram
              Dagelijkse behoefte koolhydraten: 390 Gram

Ik denk dat het dan slim is om rond de 4500 kcal te gaan zitten?

Voedingsschema zit als een xls als bijlage..

Ik kom uit op 4527 kcal 255 Eiwitten en 152 Vetten

Aub wat opbouwende kritiek

Hier is trouwens een link naar mijn trainings schema, ben benieuwd wat jullie er van vinden!
              http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post742794
              Attached Files

Comment

4500cal is weer wat veel voor jouw gewicht.
                vetten maximaal 1,5 gram per kilo BW nemen, dus tussen de 1 en 1,5 zit je op zat vetten.
                eiwitten mogen wel lekker hoog, 250gr, KH mag je proberen op 300gr en vetten op 100gram.
                Dan zit je op 3100cal. Vanaf dat kan je langzaamaan gaan kijken hoe je gaat, en is het te laag doe je er 500cal bij, daarna kan je met kleinere stapjes(250cal) verhogen of verlagen.
                Per 4 tot 6 weken de effecten van de verhogingen en verlagingen bekijken. Vanaf 4 weken begin je meestal al iets te zien en 6 weken is het wat duidelijker.
                Dus niet gelijk op mega hoogte gaan zitten, maar er tussenin.

Je trainingschema vind ik niks.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Hmm... ik krijg het maar niet voor elkaar om lager te gaan in Kcal als ik dingen invul op mn schema (3100) en dan wel meer eiwitten te eten dan nu.. en minder vet..
                  Tips?

Comment

Halfvolle melk gaan drinken en magere kwark. Scheelt in kcal en vet en maar weinig eiwitten.

Verder 1 of 2 shakes per dag om aan meer eiwitten te komen.
                    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Oke ik ben nu tot dit gekomen.... ik krijg het echt niet lager in de aantal kcal's...
                      Eiwitten en vette zijn ongeveer wel ok denk ik???
                      Attached Files

Comment

Ik weet trouwens niet of alle grammen kloppen.. heb het maar een beetje op de gok gedaan.. is dit erg?.bijvoorbeeld bij de pindakaas en de avondmaaltijd...
                        Ook heb ik het gemiddelde in een week gepakt bij het avondeten, dit kan heel erg verschillen wat af en toe eet ik bijvoorbeeld spaghetti, t is maar net wat de potschaft thuis want woon nog thuis..
                        Last edited by Anime; 02-10-2010, 12:48.

Comment

je eet elke dag 200 gram lima- of kievitsbonen? (da's droog gemeten btw) bij je avondeten?

De rest van de 'bonen' zit namelijk heel veel lager qua eiwitten. Bovendien zijn plantaardige eiwitten minder nuttig voor je. Sommige mensen tellen ze niet eens mee voor hun eiwit count.

Je moet alles gewoon echt ff wegen. Zeker dingen die je op je brood doet. Je doet echt 75 gram kipfilet op 2 boterhammen?
                          Fear is the mind killer

Comment

Nou dat zijn gewoon normale snijbonen.. Misschien een beetje veel ja.. maar dit is wel het gemiddelde van een week niet dat ik iedere dag dat avondeten eet..

Hmm ja ik dacht dat 3 plakjes per boterham wel genoeg was, meer dus?

Comment

nee 3 per sneetje is prima. Vroeg me gewoon af of je die wel gewogen had.

En de waarde die jij gebruikt...is voor 100gr gedroogde limabonen.
                              Bij snijbonen eetje ook het omhulsel en is het niet gedroogd. die waarde klopt dus niet in je schema.

Snijbonen hebben slechts 2gr eiwit per 100 gr. Subtiel verschilletje.

Voedingswaarde snijbonen per 100 gram of portie.
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X