Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
ok mooi, ik ga me daar aan houden dan, en ik zal hier de resultaten posten.. Ik wil zo snel mogelijk 70-75 kg wegen. dus nog 10-15 te gaan !
Haha die eerste 10kg zaten er bij mij redelijk snel aan. Ik ben nu onderweg naar de 75-80 en het gaat al wat langzamer, dus ik heb mijn voeding ook al opgehoogd. Ga eerst eens lekker zo eten en goed trainen en kijken wat je lichaam er mee doet. Laat je trouwens niet afschrikken als je ineens 4kg aankomt in een maand. Ik was in het begin ook bang dat ik vetmassa teveel aankwam, maar dit was volgens een meting 700gram op 4,6kg VVM dat vind ik te doen persoonlijk.
ik ben een jongen van 16 jaar, ben 1,84 meter lang en heb een gewicht van zo'n 53kg. Ik weet dat dit vreemde verhoudingen zijn en dat ik best wat zwaarder zou mogen/moeten zijn. Echter, het zit ook wel enigzins in de genen. Mijn voedingspatroon ziet er normaal gesproken als volgt uit:
*onbijt: 1 boterham met pindakaas en een kop thee. (in het weekend eet ik soms wel eens een stuk of 4)
*middag: (verspreid over de pauze en af en toe een vrij uur op school) 6 boterhammen en ongeveer een halve liter water.
*avond: warm eten, hetgeen verschillend is per dag. Altijd een goed bord vol en als het een ovenschotel of pasta is, schroom ik niet om 2 of 3 goed beladen borden te nuttigen.
*verder drink ik sowieso 's avonds een kop koffie, drink ik tussendoor af en toe nog eens een glas van dit of een kop van dat waardoor ik op een dag uiteindelijk denk ik zo'n 1,5 á 2 liter vocht drink. Ook eet ik af en toe een tussendoortje, maar dat is zo goed als te verwaarlozen.
Al met al vraag ik me dus af waarom ik maar niet aankom, ondanks dat ik (denk ik) redelijk eet.
Naast dit alles doe ik geen vaste sport, maar probeer ik iedere avond op mijn geheel amateuristische manier te trainen, dit doe ik dan ook op mijn kamer (thuis). Meestal doe ik de volgende oefeningen:
*optrekken aan een rek-stok, meestal doe ik dit een keer of 5, maar kan ook wel wat vaker als ik mezelf dwing.
*opdrukken, meestal paartjes van 20 en dan een stuk of 3 keer (soms 30, hetgeen mijn max. zo'n beetje is.)
*af en toe doe ik aan gewichtheffen met behulp van de óóó zó handige rugzak waarin ik een bepaald aantal schoolboeken doe om het gewicht te bepalen. Dit doe ik per arm dan meestal een keer of 10 á 15 en soms met beide armen dan nog een keer of 10.
*af en toe doe ik situps/crunches, meestal zo'n 20 door het midden, 20 naar links en 20 naar rechts. (soms doe ik dit dan een keer of 2, of ik doe in totaal 150 ofzo)
*als laatste ga ik bijna iedere keer dat ik dit doe aan het uiteinde van mijn bed staan en til hem dan een keer of 10 á 15 op, dit herhaal ik dan een keer of 2 á 3. Ik pak de stang van mijn bed dan vast met de bovenkant van mijn handen naar boven (zal maar zeggen; bovenhands optillen? ofzo.)
Menig persoon die dit leest zal zich een ongeluk lachen en ik weet zelf natuurlijk ook wel dat deze oefeningen in grote mate geïmproviseerd zijn, echter ik red mij er aardig mee. Ik heb het idee dat mijn armen en borstkas in het halve jaar dat ik dit ongeveer doe wel een klein beetje gegroeid zijn.
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven, betreffende de vraag hoe ik aan kan komen en hoe ik misschien effectiever kan trainen en beter en meer spiermassa op kan bouwen. (ik hoop niet dat de enige manier de sportschool is, want daar heb ik ten eerste zéér weinig tijd voor en ten tweede eigenlijk geen geld voor over)
Alvast bedankt voor de moeite en ik hoop hiermee straks verbetering tegemoet te zien.
Ik zou het bijna over het hoofd hebben gezien, maar 's avonds als ik dan brood sta te smeren voor de volgende dag op school enzo, dan is het meer regelmaat dan uitzondering, dat ik dan nog eens een stuk of 4 boterhammen eet. Meestal zijn deze belegd met halvarine (wat mij betreft duhh) en pindakaas (2x) en dan nog eens 2 sneetjes met bijv. stroop.
Jullie beiden eten echt massa's te weinig. Duidelijk dat je undereater bent. Veel is relatief, zeg maar het voelt aan als veel eten maar als je dit uitrekend is het duidelijk weinig...
Je kan niet in 1, 2, 3 van een 1500 kcals naar 3000+ gaan. (op sommige uitzonderingen na) Je zult hier een lange tijd over moeten, voedingschema's maken, kcals uitrekenen. Hoog in vetten, wat hoger in KH. Zeg maar op zoek gaan naar wat je lichaam zou kunnen verwerken.
En wat zeker niet zal lukken is maar zo wat neerzetten van wat je zou eten want als undereater kan je niet op gevoel eten want dan zal dit gewoon te weinig zijn...
Je kan niet in 1, 2, 3 van een 1500 kcals naar 3000+ gaan. (op sommige uitzonderingen na) Je zult hier een lange tijd over moeten, voedingschema's maken, kcals uitrekenen. Hoog in vetten, wat hoger in KH. Zeg maar op zoek gaan naar wat je lichaam zou kunnen verwerken.
Ik ben toen ook ineens van ongeveer 1500-1800kcal naar 3000-3200kcal gegaan. De eerste paar dagen, voel je je vol daarna went het ziekelijk snel. Tenminste dit was bij mij, maar ik sport er ook 7 dagen per week bij. Misschien dat dit ook geholpen heeft toen ineens alle voedingsstoffen te verwerken..
Ik vraag me alleen af hoe het kan dat een stuk of 3 volle borden bij pasta enzo en normaal gesproken sowieso 1 bord waar een dikke kop op zit niet genoeg is. (met de rest er dan nog bij) Ik heb namelijk een hoop vrienden, klas/leeftijdsgenoten etc. die veel minder eten, soms kleiner zijn, maar toch een stuk zwaarder zijn.
Ik vraag me alleen af hoe het kan dat een stuk of 3 volle borden bij pasta enzo en normaal gesproken sowieso 1 bord waar een dikke kop op zit niet genoeg is. (met de rest er dan nog bij) Ik heb namelijk een hoop vrienden, klas/leeftijdsgenoten etc. die veel minder eten, soms kleiner zijn, maar toch een stuk zwaarder zijn.
Misschien verbruik je meer met sporten.. Kom je niet aan, dan eet je simpelweg gewoon niet genoeg icm krachttraining zo simpel is het..
Ik vergelijk mezelf allang niet meer met klasgenoten met mijn sporten enzo. Ik wil groeien en ik eet daarvoor momenteel 4000kcal voor. Ik ben 1.78 weeg momenteel ongeveer 73kg en heb dat ongeveer nodig om te groeien.. Het kan gerust zo zijn dat er mensen zijn die 60kg wegen en dusdanig veel cardio doen of iets dergelijks dat zij nog meer moeten eten dan ik. Om je maar even een voorbeeld te geven gewicht enzo vertelt je wel iets over kcal inname, maar de activiteitsfactor per individu is toch een belangrijkere factor .
Dit verbruik hoeft niet van sporten alleen te zijn, het ene lichaam verbruikt zonder sporttoeslag nu eenmaal niet evenveel kcals als het andere. Noteer de kcals dat je eet en zoek wat uit waar je behoefte ligt en houw je weegschaal in de gaten. Je moet niet kijken naar wat andere zeggen/doen. Maar zoek zelf uit wat jouw lichaam ongeveer nodig heeft.
Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Oké, daar kan ik wel inkomen. Ga in iedergeval proberen meer te eten. De eetlust is niet zo'n probleem, ik heb de groeispurt wel zo'n beetje achter de rug, dus heb niet meer zo'n vreselijke behoefte om altijd maar te eten. Echter, als ik zin heb, kan ik nog steeds echt enorm bunkeren. Het enige probleem is, dat je dat niet altijd en overal kan doen. Op een gegeven moment houdt het op en als ik buitenshuis eet, kan ik ook geen onbeberkte hoeveelheid brood meenemen. In mijn lunchtrommel passen er nu eenmaal niet meer dan 6 sneetjes. Maargoed, ga voor morgen maar eens kijken of ik er nog 2 geplette aan de zijkant bij kan douwen ofzo haha. Gaat wel dikke smeerboel worden, maar who cares...
Dit verbruik hoeft niet van sporten alleen te zijn, het ene lichaam verbruikt zonder sporttoeslag nu eenmaal niet evenveel kcals als het andere. Noteer de kcals dat je eet en zoek wat uit waar je behoefte ligt en houw je weegschaal in de gaten. Je moet niet kijken naar wat andere zeggen/doen. Maar zoek zelf uit wat jouw lichaam ongeveer nodig heeft.
Klopt zeker, ik heb mijn kcalinname gewoon geregeld toen met die calculator en mijn activiteit en geen rekening gehouden met andere factoren. Ik moest gewoon ergens beginnen, vandaar dat ik dit ook eerst aanraadt aan andere om mee te beginnen. Als ze dan eenmaal de smaak te pakken hebben naar enkele maanden kunnen ze het alsnog aanpassen of misschien wel enkele weken..
En inderdaad ieder lichaam is anders en heeft andere dingen nodig..
Wat betreft die smeerboel, boeien.. Als er geen brood meer bijpast doe je gewoon eerst een dikke laag pindakaas op je brood en daarover heen wat plakken kalkoenfilet.. Boeien zijn weer extra kcal op je brood als je die nodig hebt
@de jongens die willen aankomen,en niet meeeeer/vaker kunnen eten
Misschien een tip:weightgainers gaan drinken
Eet wat je nu eet en probeer tussen de maaltijden die je nu hebt een shake te drinken
Heel simpel,melk en paar scheppen poeder,shaken,zuipen
Wat misschien ook kan helpen:bij de drogist pillen halen voor anarexia patienten,die bevorderen eetlust
Ik weet zeker dat ze ze hebben,heb zelf nooit nodig gehad
Als je denkt dat je een kleine maag hebt,eet bij elke maaltijd een berg sla
Op die manier kan je je maag groter krijgen
-200 gram pinda's + een bak kwark voor het slapen gaan. (1450kcal)
Samen goed voor zo'n 3400kcal. Als je hier nog flink avondeten bij gooit, en door de dag nog wat boterhammetjes kipfilet eet, zit zit je zo op meer dan 4000kcal.
Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Ga idd liever nog wat meer eten, nu ik weet dat het blijkbaar helemaal niet zo veel is. Heb echt geen pilletjes en andere chemische zooi nodig om meer voedsel naar binnen te werken. Heb al een goed begin gemaakt denk ik door 15 sneetjes brood per dag te eten i.p.v. ongeveer 10. Daarnaast heb ik gisteren ook gewoon een hoop water gedronken. Iedere keer als ik even in de keuken was wat gedronken (5 glazen hier, 3 daar etc.) is dat ook essentieel of heeft dat geen zin? Verder blijf ik hier gewoon lekker de pannen leegschrapen bij het avondeten. Dat zou toch een aardige basis moeten zijn?
Integrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
The IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
Comment