Ketogeen dieet; meningen over voeding en training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ketogeen dieet; meningen over voeding en training

Beste bodynetters,

Ik ben van plan om de komende twee maanden ketogeen dieet (cyclic) te doen.

Mijn stats momenteel:
    189cm
    96 kg
    19% bf

Doel:
    90 kg
    <15%bf

Ik heb me op internet ingelezen in de materie en hoop dat ik het goed begrepen heb .
    Heb een voedings- en trainingsschema opgesteld en zou graag op- of aanmerkingen hierop horen.

Voeding zo/do:

6.30 drie eieren met ham in olijfolie gebakken en visoliecapsule

10.00 salami 75 gram

12.00 kipfilet 100 gr., sla 30 gr., komkommer 100 gr. dressing obv olijfolie, gekookt ei, visoliecapsule

14.30 kaas 40 gr., mosterd 5 gr., 25 gr. ongezouten cashews

16.30 wheyshake (met water)

18.30 biefstuk 150 gr., sperziebonen 350 gr., visoliecapsule

20.30 tartaar 160 gr., 1 el zaanse mayo

Totalen hiervan zijn: Kcal: 2157 / EW 208 / KH 27 / V 139

Behoefte ligt rond de 2750, moet het dus waarschijnlijk nog iets opschroeven, maar weet nog niet precies waar.

Op vrijdag neem ik voor de depletiontraining 2 stuks fruit en een shake met wat brinta. Na de traing een shake en druivensuiker. Vervolgens zal ik tot zaterdagavond hier bovenop nog zo’n 700 gr. kh laden.

Trainingsschema is als volgt:

Zondag: 40 min. Cardio op nuchtere maag.

Maandag: Borst en Rug

Bench press
    Flyes
    Incline dumbell press

Sumo deadlift
    Chin up
    Lat pull down
    Dumbell rows

Dinsdag: Benen

Squats
    Leg extensions
    Leg curl
    Leg press
    Seated calf raises

Wo: Armen en schouders

Barbell curl
    Dumbell curl
    Machine curl

Tricep push down
    Dips
    Machine tricep

Military press
    Lat. Raises
    Barbell upright rows
    Shrugs

Donderdag: rust, wellicht cardio

Vrijdag: Depletion training

Suggesties voor oefeningen ?
    Dacht zelf iig voor elke spiergroep twee (compound)oefeningen.

Zaterdag: rust

Alvast bedankt.

Eetschema is goed. Ik zou zeker niet hoger gaan met eiwitten, misschien zelfs wat lager. Ook evt wat meer groenten eten.

Training: nogal veel. Heb je rekening gehouden met het aantal sets en reps om je glucosevoorraden zo goed mogelijk te depleten?
    Ik trainde meestal upperbody-lowerbody-fullbody (depletion). Dus bv maandag upperbody, dinsdag lowerbody en vrijdag fullbody. Vond ik persoonlijk al zwaar genoeg, trainen tijdens keto is immers niet echt leuk... Wil je toch op deze manier trainen, dan zou ik niet teveel oefeningen en/of sets doen.

Succes ermee in ieder geval! Keto klinkt fantastisch, maar vergis je niet, je lichaam zal smeken om koolhydraten Vooral tijdens de carb up had ik moeite om clean te blijven eten.
    @ ketIF

Comment

Bedankt voor je reactie.

Ben gewend een drie dagen split schema te trainen. Ub/Lb zal ik overwegen; lijkt me op het eerste gezicht goed.
      Moet er aan toevoegen dat ik aansluitend nog zo'n 25 min . cardio (LI) doe, behalve op de benendag

Overigens heb ik keto wel eens eerder gedaan en toen beviel het goed, maar toen trainde ik niet...
      Last edited by hork; 21-10-2010, 21:18.

Comment

Originally posted by hork View Post
        Bedankt voor je reactie.

Ben gewend een drie dagen split schema te trainen. Ub/Lb zal ik overwegen; lijkt me op het eerste gezicht goed.
        Moet er aan toevoegen dat ik aansluitend nog zo'n 25 min . cardio (LI) doe, behalve op de benendag
        Ik zou met die cardio afwachten, niet meteen mee beginnen. Je zit al redelijk veel onder behoefte, ga je hierbij nog cardio doen zal het wat veel worden voor je lichaam. De fout die ik maakte was dezelfde. Te snel te veel kcal onder behoefte. Vetverlies ging de eerste 2 maanden pijlsnel, maar tijdens de 3e maand stagneerde dit. Tijdens keto wordt je lichaam enorm efficient met voedingsstoffen, hierdoor kan je metabolisme sneller dalen.

Ik zou dus beginnen met dagelijks rond de 2300kcal te eten en dan afwachten. Wanneer je niet veel vet meer verliest, kcal naar beneden en daarna kan je ook cardio toevoegen.
        @ ketIF

Comment

Brambo, zie net dat jij keto met if hebt gecombineerd (correct me if i'm wrong).

Heeft dat nog voordelen tov een schema zoals de mijne nu is ? IF zou voor mij een stuk praktischer zijn.

Comment

Deed het idd samen met keto, en nooit spijt van gehad. Ben er nu nog steeds mee bezig, denk niet dat ik er ooit mee stop

belangrijkste voordeel is zoals je zelf al zegt, het is enorm praktisch. Nooit meer klungelen met maaltijden meenemen naar school of werk, niet meer de hele dag aan eten denken, grote maaltijde,... Andere voordelen zijn bv hogere insulinegevoeligheid enz. Qua vetverlies/spierbehoud zal het niet zo heel veel uitmaken (nu ik bulk met IF moet ik wel zeggen dat mn vetpercentage minder stijgt...), maar de praktische voordelen zijn enorm.
            @ ketIF

Comment

ok voor de duidelijkheid:

je cyclus start op een zondag, en je begint dus met laag in carbs te gaan op zondag?

zondag: low carb
              maandag: low carb
              dinsdag: low carb
              woensdag: low carb
              donderdag: low carb

dan heb je een carb load op vrijdag en zaterag.
              je laad 700g koolhydraten in totaal op twee dagen, dus 350g per dag.
              ------------------------------------------

klopt dit?
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

hoe is je macro inname trouwens op de carb load.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  ok voor de duidelijkheid:

je cyclus start op een zondag, en je begint dus met laag in carbs te gaan op zondag?

zondag: low carb
                  maandag: low carb
                  dinsdag: low carb
                  woensdag: low carb
                  donderdag: low carb

dan heb je een carb load op vrijdag en zaterag.
                  je laad 700g koolhydraten in totaal op twee dagen, dus 350g per dag.
                  ------------------------------------------

klopt dit?
                  Dagen kloppen idd.

Met de fruit en en brinta voor de training op vrijdag erbij kom ik in totaal op 800 gr. koolhydraten.
                  Macro tijdens refeed tracht ik te houden op 20/70/10.

Comment

ziet er opzich niet verkeerd uit. je zult vast en zeker vrij snel lichaamsvet verliezen. ik zou geen cardio doen. pas als vetverlies moeilijker wordt, 2-3x per week een 40 min cardio toevoegen.

Ikzelf haal(de) echter nog veel betere resultaten met ultimate diet 2.0 (vergelijkbaar dieet, maar het is laag in carbs en vet. doordat het ook nog eens laag in vet is, zal je lichaamsvet veel meer aangesproken worden).

je doet dan iets als:
                    maandag (low carb, low fat) (depletion workout)
                    dinsdag (low carb, low fat) (depletion workout)
                    woensdag (low carb, low fat) (cardio)

donderdag ochtend: tension workout + start carb load
                    donderdag rest dag: carb load
                    vrijdag: carb load
                    zaterdag: power workout (maintenance eten)
                    zondag: rust (maintenance eten)

ik zakte ongeveer 1% per week, en viel 5.5 kilo af in 6 weken. Ging van 13 naar onder de 8%. Geen performanceverlies, en voor zover ik het kon merken geen spierverlies.

het voordeel van dit patroon tov keto is:
                    - maar drie dagen dieet
                    - 4 dagen goed kunnen eten/refeeden
                    - carb load is voor de meesten rond de 1300-1400g carbs verdeeld over twee dagen.

nadeel:
                    - je vet% mag maximaal 15% zijn, anders vallen die grote carb loads niet zo goed ivm insuline gevoeligheid die minder is als je vet% te hoog is.
                    - de twee dagen achter elkaar depletion workouts zijn niet leuk.
                    ------------------------

ik zou gewoon eens 6 weken keto gaan doen. ondertussen het boek ultimate diet 2.0 lezen. na keto twee weken op onderhoud eten en normaal trainen op een ub/lb schema ofzo.

dan nog 6 weken ud2 erachter pakken. dan kun je zelf het verschil ervaren, en ik weet zeker dat je niet teleurgesteld zult zijn.

succes anyways.

Comment

Bedankt voor de tips

Ik had je ud2.0 log al gelezen. Zal beginnen met 6/8 weken keto; dan heb ik voldoende tijd om me te verdiepen in ud2.0.

Cardio zal ik, buiten de zondag, vooralsnog achterwege laten.

Als supplementen gebruik ik visoliecaps, multivitamine en vezelsupplement, en overweeg BCAA's. .... Is dit toereikend ?

Comment

Heb je niet wat veel eiwitten? Ik dacht dat je qua eiwitten je vvm x2,2 moest doen om het aantal gr eiwitten per dag te berekenen. Omdat anders de eiwitten als brandstof worden gebruikt(weet dit niet zeker, dacht dit op een ander forum gelezen te hebben).

Ben zelf ook met dit dieet begonnen sinds afgelopen maandag, zal vanavond mijn voedingsschema eens posten.

Comment

het klopt inderdaad wel dat hoe meer eiwitten je binnen krijgt... hoe minder zuinig je lijf er mee omspringt.
                          Dat maakt het op zich niet een probleem... aangezien eiwitten ook prima brandstof zijn

Zeker met cycling zul je op de dagen dat je laag in carbs zit... relatief hoog in de eiwitten zitten.
                          Fear is the mind killer

Comment

Is idd wat aan de hoge kant. Denk dat ik dat naar beneden breng door de shake weg te laten/aan te passen.

Comment

ik neem aan dat die shake voor je KT zit?

En ik zou die ham en salami er zeker nog uitslopen en vervangen voor kip/rund vlees.
                              Rosbief, rookvlees. Kip/kalkoenfilet.
                              Verder zit in bijna al het hartig broodbeleg veel te veel zooi.
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X