Ramadan ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik geloof dat het vasten bedoeld is om solidair te zijn met de armen. Correct me if I'm wrong....
    Blijft het voor mij een vreemd gegeven, omdat die armen 's avonds zich ook niet opeens kunnen vol eten.
    Het is volgens mij anders "honger lijden" als je weet dat je na een bepaalde tijd weer gewoon volop mag.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
      Ik geloof dat het vasten bedoeld is om solidair te zijn met de armen. Correct me if I'm wrong....
      Blijft het voor mij een vreemd gegeven, omdat die armen 's avonds zich ook niet opeens kunnen vol eten.
      Het is volgens mij anders "honger lijden" als je weet dat je na een bepaalde tijd weer gewoon volop mag.
      Precies! hypocriet dus! vast dan het hele jaar en geef de armen wat meer of doe er niets aan.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
        Er werd ons altijd geleerd dat het vasten is om je lichaam te reinigen.

Pas een ruime tiental jaren geleden zijn ze gaan vertellen dat het is om mee te voelen met de armen....yeah right, BS, daarom vreet je je na zonsondergang vol met duur eten en feestmaaltijden en na afloop een duur suikerfeest. Denk niet dat je dan voelt wat de armen beleven.

Je ziet hier de vragen, hoe kom ik door goed eten de dag door zonder te kort te komen en zonder honger......... is dat meeleven met de armen die niets te eten hebben? Nope dat is dus de essentie ontlopen. Dan kunnen ze net zo goed gewoon overdag eten. Als je iest doet om mee te voelen dan moet je hetzelfde ondergaan en puur alleen eten eventueel wat je echt nodig hebt en niet meer dan dat. Dus gewoon honger lijden zonder te zeuren.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
          Precies! hypocriet dus! vast dan het hele jaar en geef de armen wat meer of doe er niets aan.

Originally posted by marnop View Post
          yeah right, BS, daarom vreet je je na zonsondergang vol met duur eten en feestmaaltijden en na afloop een duur suikerfeest. Denk niet dat je dan voelt wat de armen beleven.
          Heren, mijn idee.
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            Daarop hoeft niet meteen heel het geloof op worden beoordeeld.

Dat doet hij toch ook niet? Ik ook niet!
            Verkeerde uitspraak Talalelh.

Het gaat niet over het geloof het gaat over een gedraging die onzin is door hyporiet gedrag van een groot aantal die aan de ramadan doen.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post

Ze zouden de armen wel een deel moeten geven van de voeding, iig met offerfeesten e.d.
              Volgens mij zouden ze ook moeten delen met de armen tijdens de ramadan. Vraag me af of ze dat wel doen.

Comment

Originally posted by youske View Post
                karwan zou eens wat duidelijker moeten zijn
                wat ramadan betreft,idd piet ramadan was dit jaar op die datum dat je hebt geplaatst augustus dus

(deze is geen plicht)die dag dat ie bedoeld is niet ramadan ,maar gewoon in het geloof aangeraden om te vasten omdat het bijna slachtfeest is,16november
                ramadan is een naam van een islamitische maand zoals , januari,februari,maart enz....
                het is niet ik doe ramadan zoals de meeste zeggen maar het is ,ik vast in de maand ramadan,anders zal het klinken zoals ik doe september of ik doe december
                yeahh :d

Comment

Originally posted by Karwan View Post
                  yeahh :d

Yeah......geweldige reactie!

Comment

die van jou wel beaudien lol

Comment

Originally posted by Janneke View Post
                      optie 1: hij is een faler. Kan alleen Ramadan tijdens de wintertijd, omdat de zon dan minder lang schijnt.

optie 2: hij gaat voor 2de keer suikerfeest.
                      optie 1: ga je eerst info opdoen voor je deze bs uitkraamt

optie 2: jij bent een loser

Er zijn veel meer stromingen in een bepaald geloof die een andere vastdagen(maanden) hebben dan de 'bekende' ramadan. Dus ik vind het wel ongepast om tegen de topicstarter zulke beledigende woorden te zeggen terwijl jij er duidelijk niets vanaf weet.
                      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Ik vind het ook onzin. Het hele jaar door zie je die gasten in disco's/kroegen zuipen er roken en eens per jaar moeten ze van hun geloof doen wat de regels zeggen?
                        @ marnop dit is toch wel degelijk beoordelen van het geloof, ik zeg niet het gehele geloof maar wel over de ramadan.

Ook kun je wel degelijk een beetje meevoelen hoe het is om geen eten te hebben en daar gaat het nou uiteindelijk om, er wordt gevoeld hoe het is om een x niet te mogen eten als jij wilt eten.

ja, er mag savonds gegeten worden. So be it, wij moeten toch ook leven. zo houdt je de ramadan nooit vol. En het is beter dat er geprobeerd word om mee te leven met de armen dan helemaal niet.

Er wordt tevens ook geld geschonken aan de armen tijdens de ramadan.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                          @ marnop dit is toch wel degelijk beoordelen van het geloof, ik zeg niet het gehele geloof maar wel over de ramadan.
                          De reden waarom ik zo over de ramadan denk is omdat er de rest van het jaar niet naar om word gekeken. savonds dan wel weer vreten en doen of ze denken dat ze weten hoe het voelt om niet te mogen eten. Wat een bull shit!

waarom ik zo reageer? ik heb een collega wiens broer dakloos is. dag in dag uit op straat leven. Moeten vechten om een slaapplaats, moeten stelen om te kunnen eten, word vaak geslagen, zit vaak vast enz. Mijn collega vecht er al heel lang voor om zijn broer te helpen maar de dakloze man wil niet meer geholpen worden. De paranoia slaat toe als je op een gegeven moment zo moet leven.

Mijn collega is getrouwd en heeft kinderen. Elke dag droevige gevoelens omdat zijn broer licht te rotten op staat. Thuis stress, door zijn broer stress enz. enz. dat vreet aan hem. Ik praat vaak met hem en dan doet het mij ook pijn.

De dakloze man moet eten uit containers en zelfs daar is niet altijd wat te vinden. begrijp je een beetje waar ik naar toe wil?

Door 1x te vasten om te denken hoe het is om niet te kunnen eten slaat dus helemaal nergens op! je weet dat je savonds de koelkast kunt opentrekken en lekker kunt vreten. Die luxe hebben mensen niet die écht niet kunnen eten.

Comment

WTF?!
                            Ramadan is al laaaaaaaang voorbij... binne een week is het schapenfeest. Wat zit je nou te kakke?

Comment

Originally posted by Yazein View Post
                              WTF?!
                              Ramadan is al laaaaaaaang voorbij... binne een week is het schapenfeest. Wat zit je nou te kakke?

wie ik?

Comment

Nee, ik denk TS.......

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X