ipv dextrose

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by erik1982 View Post
    Sucrose is een disacharide die bestaat uit fructose en glucose. Fructose kan alleen in de lever afgebroken worden en leverd zeker in grote hoeveelheden (niet als je gewoon je dagelijkse fruitmandje nuttigt) problemen op in je stofwisseling. Fructose kan alleen maar door de lever worden afgebroken. En het lijkt me niet dat er geen verschil is tussen geraffineerde en niet geraffineerde suikers, de ene suiker is de andere niet. Zeker als je deze lezing hebt gezien. Hij gaat dan wel over fructose-glucose stroop, maar geeft wel het probleem van fructose weer. Zeker de moeite waard om het te bekijken, duurt anderhalf uur, maar is zeer leerzaam op het gebied van fructose metabolisme en de bijbehorende problemen.
    exact. en aangezien normale suiker (sucrose) zoals deze aanwezig is in bijna alle voedingsmiddelen waarin veel suiker zit bestaat uit 50% glucose en 50% fructose. is normale suiker ongeveer evenslecht als HCFS (welke voor 55% uit fructose bestaat en 45% glucose).

dus suiker of HCFS. het verschil is zeer klein.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dus maw zou je ook sucrose na je workout kunnen innemen om aan te vullen?

Comment

nee want je wil spierglycogeen aanvullen en dit heeft prioriteit. sucrose bevat veel fructose en fructose kan alleen leverglycogeen aanvullen. en als leverglycogeen vol is, wordt een overschot omgezet tot vetzuren.

daarom is juist dextrose (100% glucose) beter.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
          Dus maw zou je ook sucrose na je workout kunnen innemen om aan te vullen?
          Ik zou sucrose op regelmatige basis nemen tijdens training (te beginnen 10 min voor training ofzo (Glycemic Index: 61)), zodat je gedurende de hele training aanvoer van suiker hebt.

Sportvoeding | Spiervezels groeien sneller door veertig gram suikers tijdens krachttraining

@dyno: inderdaad dextrose is beter, maar moest je niets anders in huis hebben zou ik het doen zoals ik bovenstaand beschreven heb, of is dit verkeerd?
          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            nee want je wil spierglycogeen aanvullen en dit heeft prioriteit. sucrose bevat veel fructose en fructose kan alleen leverglycogeen aanvullen. en als leverglycogeen vol is, wordt een overschot omgezet tot vetzuren.

daarom is juist dextrose (100% glucose) beter.
            Of Waxy Maize Starch.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
              Of Waxy Maize Starch.
              ja of waxy maize. dat is evengoed (of eigenlijk een paar minuten sneller als dextrose), maar die paar minuten maken geen groot verschil. en als je de prijs van dextrose en waxy maize vergelijkt, dan lijkt me de keuze voor de meesten helemaal makkelijk.

@gleke: ik zou gewoon dan nog eerder witbrood nemen post workout = 100% glucose, en ook relatief hoge GI. beter als suiker iig. maar zoals in het begin van dit topic al vermeld, zou ik post workout voor melk gaan. (omwille van de carbs/proteine in 1 oplossing).

Comment

Ik combineer de 2 (chocomelk hehe )
                Nuja, voor mij wat vet meer of minder doet er niet toe, ik kan wel wat hebben.
                Maar ik heb weer wat bij geleerd, bedankt
                On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

ik zou voor rijst/rijsenwafels/havermout gaan:P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X