Ecto voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ecto voedingsschema

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag:
    Wat is een goed voedingsschema voor mij?
    Ik ben 16 jaar, dus nog steeds in de groei, en ik wil ook spiermassa kweken (daarom zit ik hier natuurlijk)
    Ik train hiervoor 3/4x per week
    Ik heb even gekeken op internet, ik heb volgens mij een ectomorf lichaamstype (kippenborst, dun etc)
    Ik kom moeilijk gewicht aan. Voordeel hiervan is wel dat ik niet dik word, daar hoef ik dus niet op de letten.

Mijn stats:
    Leeftijd: 16
    Gewicht: 60 kg

Voedingsschema (gemiddeld)

7:30 ontbijt - 80g cruesli chocolade met volle yoghurt
    13:00 lunch - 4 bruine bollen met pindakaas
    16:00 tussendoor - meestal gebakken ei op bruin brood
    19:00 avondeten - wat de pot schaft
    22:00 - 400g hüttenkäse
    23:00 - slapen

Wat vinden jullie ervan? Meer eten, bepaalde dingen weg/erbij?
    Alle (serieuze) aanpassingen zijn welkom

Bedankt

Originally posted by Flappie View Post
    Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag:
    Wat is een goed voedingsschema voor mij?
    Ik ben 16 jaar, dus nog steeds in de groei, en ik wil ook spiermassa kweken (daarom zit ik hier natuurlijk)
    Ik train hiervoor 3/4x per week
    Ik heb even gekeken op internet, ik heb volgens mij een ectomorf lichaamstype (kippenborst, dun etc)
    Ik kom moeilijk gewicht aan. Voordeel hiervan is wel dat ik niet dik word, daar hoef ik dus niet op de letten.

Mijn stats:
    Leeftijd: 16
    Gewicht: 60 kg

Voedingsschema (gemiddeld)

7:30 ontbijt - 80g cruesli chocolade met volle yoghurt
    13:00 lunch - 4 bruine bollen met pindakaas
    16:00 tussendoor - meestal gebakken ei op bruin brood
    19:00 avondeten - wat de pot schaft
    22:00 - 400g hüttenkäse
    23:00 - slapen

Wat vinden jullie ervan? Meer eten, bepaalde dingen weg/erbij?
    Alle (serieuze) aanpassingen zijn welkom

Bedankt
    Reken uit wat je voedingsbehoefte is en maak hier een goed schema van..
    Probeer om de 2 a 3 uur te eten.
    Om aan te komen eet je ong. 500kcal boven je behoefte.

Lees de stickies op de site en ga daarmee aan de slag..

Succes.. je ben nog erg jong dus genoeg tijd...

Heb geduld en dicipline..

Comment

bruin brood vervangen door volkoren en geen muesli maar brinta of havermout.
      ook denk ik dat je te weinig eet.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

muesli kan op zich prima hoor. Zo lang het maar geen cruesli is.

En je moet zeker je onderhoud uitrekenen en daarop eten. Ik kan zo in een oogopslag zien dat je veels te weinig eet.

Ik denk dat 90% van de mensen die kreunen dat ze ecto zijn. Die claimen dat ze maar niet aan kunnen komen (ik ben ook zo geweest hoor, dus ik kan het weten )... gewoon te weinig eten.
        Waarschijnlijk ben je redelijk actief en licht je onderhoud gewoon heel hoog + dat je nog in de groei bent, wat het nog meer verhoogt.

Geloof mij... als je je onderhoud uitrekent en gewoon lekker 300 kcals ofzo daarboven gaat eten... kom je echt wel aan. Je zal dan alleen af en toe moeten stouwen om het eten weg te krijgen (zeker in het begin)
        Het grootste 'gevaar' bij ecto's dat ze niet aankomen is omdat ze vaak af en toe een omgekeerde junkdag hebben. Een dag dat ze (te) weinig eten tussen de dagen door dat ze wel veel eten.

Gewoon structureel blijven eten. Niet gaan slapen voor je je eten voor die dag op hebt desnoods. Je lijf moeten even wennen aan meer eten enzo. Maar dan kom je echt wel aan.
        Fear is the mind killer

Comment

M.b.t. museli: Let wel even op de hoeveelheid suikers. Er is een aantal muesli-merken met een verbazingwekkend grote hoeveelheid suikers per 100 gram.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by sf01 View Post
            muesli kan op zich prima hoor. Zo lang het maar geen cruesli is.

En je moet zeker je onderhoud uitrekenen en daarop eten. Ik kan zo in een oogopslag zien dat je veels te weinig eet.

Ik denk dat 90% van de mensen die kreunen dat ze ecto zijn. Die claimen dat ze maar niet aan kunnen komen (ik ben ook zo geweest hoor, dus ik kan het weten )... gewoon te weinig eten.
            Waarschijnlijk ben je redelijk actief en licht je onderhoud gewoon heel hoog + dat je nog in de groei bent, wat het nog meer verhoogt.

Geloof mij... als je je onderhoud uitrekent en gewoon lekker 300 kcals ofzo daarboven gaat eten... kom je echt wel aan. Je zal dan alleen af en toe moeten stouwen om het eten weg te krijgen (zeker in het begin)
            Het grootste 'gevaar' bij ecto's dat ze niet aankomen is omdat ze vaak af en toe een omgekeerde junkdag hebben. Een dag dat ze (te) weinig eten tussen de dagen door dat ze wel veel eten.

Gewoon structureel blijven eten. Niet gaan slapen voor je je eten voor die dag op hebt desnoods. Je lijf moeten even wennen aan meer eten enzo. Maar dan kom je echt wel aan.

Klopt zeker dit verhaal..
            Ik herken mijzelf hier ook in..(ben zelf ook ecto aangelegd)
            Het duurt ook een hele tijd eer dat ik een kilo aankom.
            Ik ben 183 cm en ik weeg nu 71 kg...Mijn hoogste gewicht ooit was 74 kg.
            6 maanden geleden woog ik 68 kg dus...

Ik herken mij ook erg in die OMGEKEERDE JUNKDAG..

Kortom: wij moeten echt veel meer eten en elke dag...

Succes ermee...heb geduld..

Comment

Bedankt voor alle reacties, ik ben begonnen met gewoon overal eten ertussendoor te gooien, als ik even niks te doen heb bak ik een eitje of smeer ik een boterham ofzo. Ik ga ook mijn cruesli vervangen door Brinta.

Comment

als je serieus aan wilt komen moet je gewoon een schema maken met wat je moet eten... en zoals ik al zei... niet gaan slapen tot je het op hebt.

en dan vooral weerstand bieden op die 'vrije' dagen dat je geen zin hebt om te eten. Gewoon stouwen.
                Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X