als je 9 kg of meer gaint in een jaar... lijkt me dat je niet nog extra weightgainer moet gaan nemen.
Volle melk of Weight gainer
Collapse
X
-
je zegt net dat je 9 kg bent aangekomen.... waar zit het afvallen hem dan?
Zit het niet gewoon in structureel en regelmatig blijven eten dan?
Je moet je onderhoud natuurlijk ook wel blijven bijstellen he. Je onderhoud ligt een stuk hoger met 9kg VVM erbijFear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by beat-boxer View Postdus een weight gainer is niet echt nodig? ik eet ook soms voor het slapen gaan magere kwark.
dus de volle melk is niet nodig? want ik heb ook meer kcal nodig. want die 2500 kcal per dag haal ik niet echt
De melk mag gewoon magere melk zijn, maar neem gewoon een litertje extra anders en als je die maaltijdjes aanpast en de 2 eitjes extra dan zit je weer goed.
je ziet het sf zegt het ook al, in veel minder dan een jaar 9kilo aangekomen, je hebt geen gainer nodig. Alleen je voeding wat aanpassen en je bent klaar.
Ik weet niet hoe je je wheyshake neemt na de krachttraining? Anders gooi je daar nog 4 eetlepels maizena in en een paar eetlepels brinta, dan heb je ook je leangainer. Maizena en brinta kosten ook niks verder. En je krijgt gelijk de goede carbs binnen.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by beat-boxer View Postik neem heel veel havermout inplaats van brinta, maar ik ga even opzoeken wat Maizena precies is en gebruik ik het ook.
Maizena is exact hetzelfde als waxy maize. Is gewoon mais zetmeel. Is zat over te vinden.
Hier een quote van iemand op muscleandstrength vond ik wel grappig:
Think about it this way, Dextrose just provides an insulin spike. Waxy Maize does a lot more than that.
Effects
Stage 1. Once in the bloodstream Waximaize draws subcutaneous water (Water trapped just under the skin) into the bloodstream, quickly increasing blood volume. This initial response reveals definition in muscles previously washed out by the thin film of what was previously perceived as body fat.
Stage 2. This increased blood volume causes visible veins to appear in the limbs to carry the increased blood volume to muscles. This vascularity adds to the appearance of a leaner physique.
Stage 3. This increased blood volume delivers Waximaize to waiting muscles, overloading glycogen stores for an unparalleled “full” feeling. This glycogen loading fills muscle bellies revealing previously unseen peaks and size.
Je krijgt betere glucogeenvoorraden en opslag, dikkere en vollere spieren en een beter herstel en minder vocht op verkeerde plaatsen.
Als je ca 40 gram aan je shake toevoegt zal je al verschil gaan merken binnen korte tijd.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
zijn dit niet een beetje korte termijns verbeteringen? Vocht wat onderhuids verdwijnt.
Dikkere en vollere spieren door verhoogde glycogeen voorraad is ook niet een 'permanante' verbetering.
Het geeft verder ook niet echt een vergelijking met glycogeen aanvullende alternatieven (zoals dextrose)
Het klinkt wel interessant... ga er eens meer over zoeken.
Mijn eerste gedachte erbij... maizena in je shake -> verdikt de shake -> vertraagd de opname snelheid.
Ik vraag me af of maizena (wat een bindmiddel is) zo ver komt dat het vocht gaat onttrekken onderhuids, je bloedbaan in. Het lijkt me logischer dat het het vocht van de shake bindt (in je maag)Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View Postzijn dit niet een beetje korte termijns verbeteringen? Vocht wat onderhuids verdwijnt.
Dikkere en vollere spieren door verhoogde glycogeen voorraad is ook niet een 'permanante' verbetering.
Het geeft verder ook niet echt een vergelijking met glycogeen aanvullende alternatieven (zoals dextrose)
Het klinkt wel interessant... ga er eens meer over zoeken.
Mijn eerste gedachte erbij... maizena in je shake -> verdikt de shake -> vertraagd de opname snelheid.
Ik vraag me af of maizena (wat een bindmiddel is) zo ver komt dat het vocht gaat onttrekken onderhuids, je bloedbaan in. Het lijkt me logischer dat het het vocht van de shake bindt (in je maag)
Maizena is geen bindmiddel he, het is gewoon maiszetmeel, dat wordt in de keuken gebruikt als bindmiddel en exact hetzelfde spul vind je terug als waxymaize. Je kan ook rijstzetmeel pakken(rice and proteïn en gainers), maar die is wat minder dan mais. En zelfs tarwebloem wordt nog weleens gebruikt hier en daar door eiwitproducten (gainers en leangainers).
Het verdikt idd de shake wat, maar maakt niet uit verder, de mais-zetmelen worden erg snel opgenomen en vullen veel beter de spieren het is geen loze insuline piek of energie boost. Het gaat om echte carbs waar je wat aan hebt.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
mijn interesse is zeker gewekt Marnop.
Heb je hier toevallig nog wat meer over?
Hoe hebben ze het onderhuidse vocht verhaal gemeten?
Er staat een uitspraak dat dextrose alleen een insuline spike geeft... hoe is die onderbouwt? Insuline spike + net getraind -> glycogeen aanvulling lijkt mij. Wat hebben zij als argumentatie dat dit niet zo is?
De GI van maizena is 70, die van dextrose 100 (plus dat je dextrose al gedeeltelijk opneemt in je mond)
Maizena over dextrose hangt dus op de 2 aannames, dextrose vult niet aan en maizena heeft verdere voordelen)
En hoe zie je dan bijvoorbeeld maltodextrine in dit verhaal. Waar schaar je dat? Hogere GI, maar wel complex.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View Postah nvm de maltodextrine... veels te duur spul :P
Meeste mensen lijken toch dextrose/ maltodextrine of maizena... lood om oud ijzer te vinden.
Het is ook maar wat je voor doel hebt he, snel energie of snel volle spieren...1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by sf01 View Posten waarom zou dextrose volgens jou dan niet snel je spierglycogeen aanvullen?
Omdat het een eenvoudige carb is?
Je hoeft het niet te gebruiken hoor sf, het is niet verplicht.
Waxy Maize Starch Review - Waxy Maize Bodybuilding Supplement
Lees ook even over vitargo
Vitargo: sportvoeding en trainingssupplementen
Vitargo komt ook uit een zetmeel trouwens.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by marnop View PostJe hoeft het niet te gebruiken hoor sf, het is niet verplicht.
Waxy Maize Starch Review - Waxy Maize Bodybuilding Supplement
Lees ook even over vitargo
Vitargo: sportvoeding en trainingssupplementen
Vitargo komt ook uit een zetmeel trouwens.
Dus Maizena is een goeie product om te gainen maar dan lean gainen? want wil niet in vet aankomen, maar in spier. dus in de ochtend 40 gram maizena + haver + 40 gram wheyNever send a boy to do a mans job!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...8 uur geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
14 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
3 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...5 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....5 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: