Koolhydraten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koolhydraten

Iedereen weet dat je na de training koolhydraten moet benutten voor de glycogeen depots terug aan te vullen. Maar wat als je teveel kh benut worden deze dan opgeslagen als vet of waar gaan deze heen. Ik eet ongeveer 1.5u voor de training meestal rijst met biefsteak, tijdens de training een carbo feul met 100gram koolhydraten en na de training een protein feul 30gram eiwitten en 45 gram koolhydraten. Alles bij elkaar is dat toch 185 gram koolhydraten en normaal drink ik achter de training ook nog een vers geperste appelsiensap.

OMdat ik nu wil aftrainen en cutten lijkt me zoveel kh een beetje veel, wat moet ik laten en wat niet, graag jullie mening

grtz
    stil growing

Op zich is dit een beetje lastig natuurlijk aangezien je, volgens mij, een pure hardgainer bent. Ik zou pas als laatste in me koolhydraten, voor en na de training gaan snijden, aangezien deze je spierherstel (en groei) bevorderen.

Probeer dus eerst je koolhydraten over de dag naar beneden te brengen en kijk of je hiermee je doel kan bereiken.

Lukt dit niet probeer dan je koolhydraten voor je training, bijvoorbeeld, te halveren.

Als dit ook niet lukt en je bent dus gedwongen om je na post workout koolhydraten te gaan snijden, zorg dan dat je in ieder geval 0,8 gram/ kilo lichaamsgewicht na je training naar binnen werkt. In jouw geval zou ik het op 100 houden ivm je stofwisseling.

ik zou in elk geval me postworktout koolhydraten te alle tijde behouden!

just my 2 cents...
    Mind over Matter.... Focus is everything!

Comment

Originally posted by [b
      Citaat[/b] (snipke @ Mei. 25 2004,19:40)]Iedereen weet dat je na de training koolhydraten moet benutten voor de glycogeen depots terug aan te vullen. Maar wat als je teveel kh benut worden deze dan opgeslagen als vet of waar gaan deze heen. Ik eet ongeveer 1.5u voor de training meestal rijst met biefsteak, tijdens de training een carbo feul met 100gram koolhydraten en na de training een protein feul 30gram eiwitten en 45 gram koolhydraten. Alles bij elkaar is dat toch 185 gram koolhydraten en normaal drink ik achter de training ook nog een vers geperste appelsiensap.

OMdat ik nu wil aftrainen en cutten lijkt me zoveel kh een beetje veel, wat moet ik laten en wat niet, graag jullie mening

grtz
      dit is mijn "dieet"

maaltijd 1: brinta 40 gram
      eiwitshake 40 gram met water.
      maaltijd 2: 3 stuks bruin brood
      eiwitshake 40 gram plu 1 gekookt ei
      maaltijd 3: ananas 4 schijven
      rijst 60 gram (ongekookt wegen)
      kipfilet 200 gram of kogel biefstuk
      maaltijd 4: appel (elstar)
      bruin brood 3 stuks
      eiwit shake 20 gram
      maaltijd 5: groente 150 gram
      rijst 40 gram (ongekookt wegen)
      kipfilet 200 gram of kogelbiefstuk
      maaltijd 6:brinta 40 gram
      eiwit shake 35 gram

verder multivitamine / aminozuren / eiwitelke dag nemen
      broodbeleg: honingf / dieet jam / slankie smeerkaas / kipfilet / rosbief

ik hoop dat je hier wat aan hebt

Comment

Die rijst met biefstuk voor de training is prima. Je moet ook wel wat koolhydraten eten voor je training om genoeg energie te hebben.

Tijdens je training drink je zo'n sportdrankje. Dit vind ik totaal overbodig. Behalve als je natuurlijk 2 uur traint ivm cortisolstijging. Als je gewoon +/- 1 uur traint kan je ook gewoon water drinken.

Na de training die shake moet je gewoon wel nemen. Om het goedkoper te maken kan je ook dextrose nemen met whey.

Versgeperst sinaasappelsap zou ik er ook uit gooien. Wat is de reden dat je dit drinkt? Als je het neemt voor de vitamines en als vervanging van 1 stuk fruit kan je beter een gewone sinaasappel nemen, dat is gezonder.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Nu heb ik toch al twee antwoorden die met elkaar volledig tegenstrijdig zijn, phreak zegt koolhydraten tijdens de training wel drinken , maar de koolhydraten tijdens de dag stilletjes minderen, keepitreal zegt koolhydraten tijdens de training volledig eruit gooien .

Graag nog reacties

Grtz
          stil growing

Comment

Persoonlijk zou ik ze ook niet tijdens de training nemen. Zelf drink ik minimaal 1 liter water.

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (snipke @ Mei. 25 2004,22:32)]Nu heb ik toch al twee antwoorden die met elkaar volledig tegenstrijdig zijn, phreak zegt koolhydraten tijdens de training wel drinken , maar de koolhydraten tijdens de dag stilletjes minderen, keepitreal zegt koolhydraten tijdens de training volledig eruit gooien .

Graag nog reacties

Grtz
              snipke als je kijkt naar mijn dieet dat is om te cutten dit gebruiken de pro's ook. daar heb ik het ok van. als drank tijdens het sporten geen carbo nemen maar een ananas drank.
              om te cutten kun je beter carbo's vermijden daar waar het kan.
              helemaal weg laten gaat niet.

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (real1972 @ Mei. 26 2004,08:42)]
                Originally posted by [b
                Citaat[/b] (snipke @ Mei. 25 2004,22:32)]Nu heb ik toch al twee antwoorden die met elkaar volledig tegenstrijdig zijn, phreak zegt koolhydraten tijdens de training wel drinken , maar de koolhydraten tijdens de dag stilletjes minderen, keepitreal zegt koolhydraten tijdens de training volledig eruit gooien .

Graag nog reacties

Grtz
                snipke als je kijkt naar mijn dieet dat is om te cutten dit gebruiken de pro's ook. daar heb ik het ok van. als drank tijdens het sporten geen carbo nemen maar een ananas drank.
                om te cutten kun je beter carbo's vermijden daar waar het kan.
                helemaal weg laten gaat niet.
                Uw dieet ziet er wel goed uit, maar dan zal ik geleidelijk moeten afbouwen, want dit eet ik bij wijze van spreken enkel in de voomiddag. Als ik nu tussendoor toch nog honger zou krijgen is dan het eten van een appel goed, ik eet deze nu meestal en die kunnen wel een beetje mijn honger stillen. De reden dat ik die drankjes tijdens en na de training neem en dan nog die vers geperste erbij is dat het ook 1000kcal zijn, 1000kcal die ik alleen al benut tijdens het trainen en erna.

Direct overstappen op water tijdens de training ga ik nog niet doen maar ga tijdens en na de training een protein feul drinken , dat zijn dan nog 90gram koohydraten en 60gram eiwitten. En zal zo na een paar weken overstappen op water tijdens de training.

Grtz
                stil growing

Comment

als je wat meer wilt halen uit je drank dan kun je nog beter de WHEY proteine drank nemen van Protech 30 gram pure whey!!!!!

je zal je energie moeten halen uit de eiwitten. Ik zou niet gaan afbouwen maar resoluut gaan cutten. dan geef jij je lichaam maximaal aanzet tot het aanspreken van je reserves. Het verlies van massa is minimaal. Het grote voordeel is ben je eenmaal droog dan is opbouwen nog makkelijker en hoef je minder diep te gaan met cutten!!!!!

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (real1972 @ Mei. 26 2004,12:22)]als je wat meer wilt halen uit je drank dan kun je nog beter de WHEY proteine drank nemen van Protech 30 gram pure whey!!!!!

je zal je energie moeten halen uit de eiwitten. Ik zou niet gaan afbouwen maar resoluut gaan cutten. dan geef jij je lichaam maximaal aanzet tot het aanspreken van je reserves. Het verlies van massa is minimaal. Het grote voordeel is ben je eenmaal droog dan is opbouwen nog makkelijker en hoef je minder diep te gaan met cutten!!!!!
                    die proteine drank dat je daar vermeld die kost 63 euro voor 500ml klopt dat, want ik betaal voor mijn protein feul (30gram eiwitten-45gram koolhydraten) maar 2euro voor 500ml dus dat is een groot verschil he.
                    Je zegt resoluut gaan cutten maar dan ga ik massa verliezen denk ik, is het niet beter voor af te bouwen. Wat je zegt van eerst cutten en droog staan en daarna terug opbouwen dat je dan minder moet cutten is wel waar. Maar heb zo een bang om veel massa te verliezen.

grtz
                    stil growing

Comment

Originally posted by [b

Graag nog reacties

Grtz
                      Phreak zegt niet dat je koolhydraten tijdens de training moet drinken hoor. Hij bedoelt volgens mij dat je die juist niet moet nemen.

En over dat massa verliezen tijdens het cutten: je zal wellicht iets spiermassa inleveren. Maar dit is dan vooral volume (vocht e.d.) waardoor je spieren kleiner lijken.
                      Spieren hebben een goed geheugen, dus wat je verliest met cutten bouw je daarna zo weer op.
                      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Niet vergeten de goede vetzuren ook te verhogen ter compensatie van het lagere koolhydraatgehalte,je kan dat in de vorm van noten, pindakaas,vette vis,lijnzaadolie,udo's choice.

Comment

@Keep it real
                          Dat was precies wat ik bedoelde...
                          Voor de training een beetje koolhydraten, tijdens je training geen koolhydraten, na je training 0,8 gram/kilo lichaamsgewicht (vvm) koolhydraten.

Alleen persoonlijk, als ik tijdens me training geen kh neem, wordt ik duizelig en val ik om.  

dus ja zal ff moeten kijken hoe het voor jou werkt snipke..

Groeten...
                          Mind over Matter.... Focus is everything!

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (snipke @ Mei. 26 2004,14:02)]
                            Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (real1972 @ Mei. 26 2004,12:22)]als je wat meer wilt halen uit je drank dan kun je nog beter de WHEY proteine drank nemen van Protech 30 gram pure whey!!!!!

die proteine drank dat je daar vermeld die kost 63 euro voor 500ml klopt dat, want ik betaal voor mijn protein feul (30gram eiwitten-45gram koolhydraten) maar 2euro voor 500ml dus dat is een groot verschil he.
                            Je zegt resoluut gaan cutten maar dan ga ik massa verliezen denk ik, is het niet beter voor af te bouwen. Wat je zegt van eerst cutten en droog staan en daarna terug opbouwen dat je dan minder moet cutten is wel waar. Maar heb zo een bang om veel massa te verliezen.

grtz
                            allereerst die prijs is voor 24 flessen van 500 ml anders zou het wel heel erg duur zijn.
                            dus omgerekend kost het dus: euro 2,625 en het is niet eiwit maar WHEY eiwit dat is het verschil. De maand juni is korting maand 10%
                            zo genoeg reklame hehehehee

zoals KeepItreal al zegt merendeels is vocht wat je verliest. Dus het lijkt heel wat, maar valt allemaal wel mee. massa verliezen doe je wel maar bijna geen spiermassa omdat je wel verder traint en genoeg eiwitten binnen krijgt. als je de cardio beperkt dan ga jij echt niet veel in leveren. hoe denk je dat die pro BB het doen dan? die doen het precies zo en dan ook nog eens fanatiek cardio erbij!

echt je zult zelf zien dat je goede resultaten behaalt hiermee. ik doe het nu zelf ook zo. en ik ben nu 6 KG kwijt maar nu al veel meer definitie. als ik klaar ben post ik weer foto's kun je verglijken met de vorige foto's

succes er mee

Comment

He snipke ik zou je koolhydraten wel rustig afbouwen en niet in 1x drastich omlaag gaan, omdat je dat gewoon simpelweg niet vol gaat houden!!! Gewoon per week omlaag gaan en rustig afbouwen!!! Dan zul je merken dat het makkelijker vol te houden is bro!!! succes!!!
                              Mr. HOLLAND 2006 NAC
                              Mr. HOLLAND 2007 NAC
                              3e Mr. WORLD 2007 NAC

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X