Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
18.00 avondeten (combinatie kh en eiwitten)
19.00 shake (muscle milk)
20.00 TRAINEN gevolgd door banaan en chocomelk
21.30 eieren & tonijn met wat aardappelen voor de kh.
23.00 kwark en handje vol noten
Of kan ik het beter zo doen dan?
18uur eieren en tonijn
21.30 avondmaaltijd
18.00 avondeten (combinatie kh en eiwitten)
21.30 eieren & tonijn met wat aardappelen voor de kh.
Of kan ik het beter zo doen dan?
18uur eieren en tonijn
21.30 avondmaaltijd
18:00 een koolhydraat/eiwit maaltijd.
19:45 een shake die je insuline laat pieken
20:00 trainen. direct er na chocomel kan geen banaan
21:20 een beetje KH en voornamelijk eiwit maaltijd.... maar zou deze hele maaltijd gewoon schrappen en zorgen dat je rest van de dag voldoende koolhydraten eet.
22:30 kwark met noten
Verder heb je na je trainen met 2 dingen te maken:
- van catabool naar anabool -> energievraag niet groter dan energie aanlevering
- glycogeen aanvullen
Als je dus na je training een shake of chocomel neemt is dat waarschijnlijk al genoeg om weer anabool te worden. De kh rijke maaltijd erna is vooral om je glycogeen verder weer bij te vullen.
Dit kan je echter ook prima skippen. Je glycogeen raakt dan de volgende dag als je dan goed kh eet wel weer aangevuld.
Thx Falstyr maar waarom na het trainen geen banaan bij de chocomelk?
Vind het ook vreemd dat je na het trainen geen maaltijd zou nemen.. Hoe zit het dan met de anabolische staat van je lichaam na het trainen?
Je hebt al genoeg snelle koolhydraten voor het lichaam om een insuline piek te geven en opgenomen te worden in de spieren. banaan is overbodig.
Met al die maaltijden zo dicht op elkaar bij jouw eind van de dag heeft het weinig nut om nog een maaltijd te nemen voordat je de kwark gaat eten voor het slapen. De koolhyraten die je na het trainen neemt kun je beter verspreiden over de momenten voor het trainen.
Met al die maaltijden zo dicht op elkaar bij jouw eind van de dag heeft het weinig nut om nog een maaltijd te nemen voordat je de kwark gaat eten voor het slapen. De koolhyraten die je na het trainen neemt kun je beter verspreiden over de momenten voor het trainen.
Men avond is inderdaad goed gevuld met maaltijden maar ik doe dit omdat ik pas om 17.45u thuis ben van men werk en op men werk kan ik enkel 3 maaltijden (boterhammen) eten.
M.a.w. als ik een maaltijd laat vallen dan kom ik niet meer aan men behoefte.
Ik kan hier toch niet de enige zijn die op zijn werk weinig kan eten en dit s'avonds inhaalt?
Men avond is inderdaad goed gevuld met maaltijden maar ik doe dit omdat ik pas om 17.45u thuis ben van men werk en op men werk kan ik enkel 3 maaltijden (boterhammen) eten.
M.a.w. als ik een maaltijd laat vallen dan kom ik niet meer aan men behoefte.
Ik kan hier toch niet de enige zijn die op zijn werk weinig kan eten en dit s'avonds inhaalt?
ik snap jou punt niet.
waarom zou je op je werk niet meer kunnen eten?
zijn de pauzes te kort om alles naar binnen te kunnen stouwen.
“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
@maar7en8 Ik eet best veel boterhammen op men werk dus 'weinig' eet ik niet.
Ik ben wel beperkt op gebied van 'wat' ik eet. Dit is nu éénmaal zo op men werk en ik heb geen zin om heel men werksituatie uit te leggen.
Ik ben gemotiveerd en heb veel over voor men fitness maar men werksituatie kan ik echt niet aanpassen.
Thx Falstyr maar waarom na het trainen geen banaan bij de chocomelk?
Vind het ook vreemd dat je na het trainen geen maaltijd zou nemen.. Hoe zit het dan met de anabolische staat van je lichaam na het trainen?
@ levensgenieter : visolie van Marnop zijn de beste visoliecapsules maar ook wel de duurste.
waarom chocomelk.......zit niet veel goeds in behalve wat melk en een heeeeel klein beetje cacao.
Banaan is grotendeels traag, maar geeft wel heel erg veel bouwstoffen, vitamines en mineralen. Het is nog steeds groeibooster nr1 naast melk.
In een banaan zitten meer goede stoffen dan slechte stoffen.
Je kan gewoon een eiwitrijke maaltijd nemen na de training. Is heel normaal voor een bodybuilder.
Neem een half uur tot een uur tussen je postworkout(shake) en je maaltijd.
Maar waarom neem je chocomelk ipv shake? Chocomelk is een suikerbom met allerlei troep er in, tenzij je het zelf maakt.
visoliecaps hoeven niet zo duur te zijn. gewoon even bij kruidvat kijken, huismerk is net zo goed.
Er is niks verkeerds met volle chocomel. Je moet alleen geen tijd verspillen met magere of light troep.
1. geeft de nodige insuline boost
2. mix van fructose en glucose suikers dus je hebt het beste wat er is
3. de correcte mix van casseine/whey eiwit na het trainen
4. het geeft een boost aan IGF
Al dat gedoe altijd dat chocomel slecht is slaat nergens op.
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Shuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
Breng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...
Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
Comment